Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Spinergy Xaero Lite met PBO fiber spaken

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 06 feb 2006 16:33

Allen,

vraagje,

wie heeft er ervaring met deze wielen ik kan aan een voorwiel komen ongebruikt met snelspanners en bandjes en velglint voor 95,-??
Is dit aan te raden?
Nils
PS ik weeg 105 KG, ben ik misschien te zwaar 
No I'm not big headed my head is just big

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2006 16:57

Als je hele slappe wielen wilt hebben is dit een goede koop. Deze wielen zijn slap, zodanig dat mensen die veel lichter zijn er niet mee rijden, dus met 105 kg zou ik ze lekker laten hangen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 06 feb 2006 17:57

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 06 Februari 2006

Als je hele slappe wielen wilt hebben is dit een goede koop. Deze wielen zijn slap, zodanig dat mensen die veel lichter zijn er niet mee rijden, dus met 105 kg zou ik ze lekker laten hangen.

Bedoel je de 4 spaaks?? Want ik begreep dat deze (zijn meerspaaks) wel steviger waren

ridley86
Forum-lid

ridley86 06 feb 2006 19:05

ik ben heel eventjes in het bezit geweest van spinergy wielen met pbo spaken, wel de stealth versie en het voorwiel zag er toch redelijk stevig uit. de nieuwe versie heeft ook kruiselings gespaakte wielen ipv radiaal , dus de nieuwere zouden veel steviger moeten zijn. verder geen ervaring. ik vind ze mooi en 95 euro is niet zo heel veel om eens te proberen. ik neem aan dat deze niet zouden zijn om dagelijks te rijden of voor de ronde van vlaanderen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 feb 2006 19:16

Ik heb het over de Spinergy's met blauw of witte spaken plastic spaken. Setje weegt opgegeven minder dan ksyrium sl's. VanTuyl heeft er behoorlijk wat fietsen mee afgeleverd 2 jaar geleden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 07 feb 2006 10:49

Quoten: Origineel geplaatst door ridley86 op 06 Februari 2006

ik ben heel eventjes in het bezit geweest van spinergy wielen met pbo spaken, wel de stealth versie en het voorwiel zag er toch redelijk stevig uit. de nieuwe versie heeft ook kruiselings gespaakte wielen ipv radiaal , dus de nieuwere zouden veel steviger moeten zijn. verder geen ervaring. ik vind ze mooi en 95 euro is niet zo heel veel om eens te proberen. ik neem aan dat deze niet zouden zijn om dagelijks te rijden of voor de ronde van vlaanderen.

Als ik e goed begrijp moet je deze wielen dus gebruiken om af en toe een TT te rijden?? Niet voor dagelijks gebruik dus??? nu is het nog minder maar in de zomer (lees vanaf april)  wil ik wel dagelijks gaan fietsen ... dan zijn deze wieltjes dus niet geschikt??

leich
Forum-lid

leich 07 feb 2006 12:10

Quoten: Origineel geplaatst door Nils op 06 Februari 2006

Allen,

vraagje,

wie heeft er ervaring met deze wielen ik kan aan een voorwiel komen ongebruikt met snelspanners en bandjes en velglint voor 95,-??
Is dit aan te raden?
Nils
PS ik weeg 105 KG, ben ik misschien te zwaar 

Kort en bondig, niet aan beginnen. Heb deze wielen ook gehad, niks dan ellende, slap, geen reserve onderdelen, kortom waardeloos....

Plaats reactie