Jan Janssen Classic 2006
Ik heb al meerdere malen de Jan Jansen Classic gereden. Afgelopen zomer deelgenomen aan de 200 km. Lekker vroeg vertrokken (het werd die dag erg warm) waardoor we snel door de eerste lus heen waren. Het gevolg daarvan was dat we voor de controle post aan moesten schuiven tussen de mensen die net arriveerden voor de kortere afstanden. Dit was niet handig want we hebben daardoor wel 20 minuten aan staan schuiven. Blijkt bij de controle post nog geen bevoorrading te zijn terwijl we toch zeker niet te vroeg vertrokken zijn. We hebben dus de hele tijd voor niets aan staan schuiven want het stempeltje op mijn kaart boeit me niet, eten en drinken wel na een eerste lus van 50 km. Vervolgens gestart voor de tweede lus, weer door al het volk heen dat nog in komt schrijven/startkaart komt halen. De start van de tweede lus liep over het zelfde weg als de route van de parkeergelegenheid naar de start, dus ook hier kwamen we nog heel veel tegenliggers tegen. Op de hele route heb ik 2 'bevoorradingen' gezien. De eerste na ca. 130 km waar je water kon krijgen en de tweede op 187,5 km waar je water en een appel kon krijgen.
Bij aankomst bleken voor een groot aantal deelnemers niet voldoende certificaten beschikbaar te zijn. De mensen van de 150 km kregen een certificaat waarop de 200 km met een viltstift doorgestreept was en met de hand 150 van gemaakt was.
De route was prachtig net als het weer, de organisatie en met name de verzorging was waardeloos. Maak desnoods de tocht wat duurder (voor de lange afstand) en zorg voor een goede bevoorrading. Bij temperaturen > 30 graden zijn 2 posten waar alleen water en een appel te krijgen zijn echt veel te weinig op een afstand van 200 km.
Ter vergelijking: de gemiddelde Vlaamse veldtoertocht kost 3,50 inschrijving en is er keuze uit 2 sportdranken, appels, banaan en meerdere soorten koeken. Tijdens de 8 van Oostbrabant (mountainbiketocht van 100 km) krijg je voor 6,- twee zeer uitgebreide bevoorradingen met onbeperkt eten en drinken.
Bij aankomst bleken voor een groot aantal deelnemers niet voldoende certificaten beschikbaar te zijn. De mensen van de 150 km kregen een certificaat waarop de 200 km met een viltstift doorgestreept was en met de hand 150 van gemaakt was.
De route was prachtig net als het weer, de organisatie en met name de verzorging was waardeloos. Maak desnoods de tocht wat duurder (voor de lange afstand) en zorg voor een goede bevoorrading. Bij temperaturen > 30 graden zijn 2 posten waar alleen water en een appel te krijgen zijn echt veel te weinig op een afstand van 200 km.
Ter vergelijking: de gemiddelde Vlaamse veldtoertocht kost 3,50 inschrijving en is er keuze uit 2 sportdranken, appels, banaan en meerdere soorten koeken. Tijdens de 8 van Oostbrabant (mountainbiketocht van 100 km) krijg je voor 6,- twee zeer uitgebreide bevoorradingen met onbeperkt eten en drinken.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
-
- Forum-lid
Vorig jaar heb ik ook de 200KM gereden maar toch echt meer dan 2 posten gezien hoor. Na de eerste lus, kon je dus terug keren naar de startplaats, waar je ook weer kon drinken en eten, vervolgens ging je door en kwamen er volgens mij nog minimaal 2. Waarvan ik toch zeker weet dat er 1 een restaurant was, waar je wel ZELF dingen moest aanschaffen. De andere was op een sportpark, en kon je oook meerdere dingen aanschaffen in hun cafetaria.
Helaas dient dit allemaal zelf betaald te worden, wat misschien beter geregeld kan worden inderdaad.
Helaas dient dit allemaal zelf betaald te worden, wat misschien beter geregeld kan worden inderdaad.
Quoten: Origineel geplaatst door DJvandePol op 07 Februari 2006
Vorig jaar heb ik ook de 200KM gereden maar toch echt meer dan 2 posten gezien hoor. Na de eerste lus, kon je dus terug keren naar de startplaats, waar je ook weer kon drinken en eten, vervolgens ging je door en kwamen er volgens mij nog minimaal 2. Waarvan ik toch zeker weet dat er 1 een restaurant was, waar je wel ZELF dingen moest aanschaffen. De andere was op een sportpark, en kon je oook meerdere dingen aanschaffen in hun cafetaria.Helaas dient dit allemaal zelf betaald te worden, wat misschien beter geregeld kan worden inderdaad.
Bij terugkomst aan de startplaats kon je inderdaad eten/drinken kopen de bevoorrading die daar zou moeten zijn was nog niet ingericht toen wij de eerste lus al gedaan hadden. Er waren maar twee (minimaal ingerichte) bevoorradingen vanuit de organisatie. Als we de cafetaria's en terassen mee gaan tellen heb ik heel veel 'bevoorradingen' gezien.
Vorig jaar heb ik ook de 200KM gereden maar toch echt meer dan 2 posten gezien hoor. Na de eerste lus, kon je dus terug keren naar de startplaats, waar je ook weer kon drinken en eten, vervolgens ging je door en kwamen er volgens mij nog minimaal 2. Waarvan ik toch zeker weet dat er 1 een restaurant was, waar je wel ZELF dingen moest aanschaffen. De andere was op een sportpark, en kon je oook meerdere dingen aanschaffen in hun cafetaria.Helaas dient dit allemaal zelf betaald te worden, wat misschien beter geregeld kan worden inderdaad.
Bij terugkomst aan de startplaats kon je inderdaad eten/drinken kopen de bevoorrading die daar zou moeten zijn was nog niet ingericht toen wij de eerste lus al gedaan hadden. Er waren maar twee (minimaal ingerichte) bevoorradingen vanuit de organisatie. Als we de cafetaria's en terassen mee gaan tellen heb ik heel veel 'bevoorradingen' gezien.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Er staan 3 controleposten op , maar er gek genoeg is er nog wel een gratis versnaperingspost onderweg , zo'n 10 km na de controlepost bij het clubhuis van Reto. Iets wat wij eerst nog al vreemd vonden.Wij reden eerst wel steeds de 110 km versie , ik wil dit jaar de 200 km versie gaan fietsen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
@Il Grasso: Ik denk dat bovenstaande plaatje verduidelijkt wat ik bedoelde. Dus niet zomaar een restaurant, wel eentje die gepland stond door de organisatie.
Maar goed afgelopen JJC was het idd erg warm, en zouden ze er erg goed aan doen om meer posten te zetten en hier ook meer gratis drinken en voeding te verdelen. Wellicht hebben ze dat zelf afgelopen jaar ook ingezien.
Maar goed afgelopen JJC was het idd erg warm, en zouden ze er erg goed aan doen om meer posten te zetten en hier ook meer gratis drinken en voeding te verdelen. Wellicht hebben ze dat zelf afgelopen jaar ook ingezien.

Heb hem afgelopen jaar voor het eerst gereden en vond het een prachtige tocht. Vind ook al die deelnemers wek gezellig, vooral als je alleen rijdt. Ga hem dit jaar weer doen (de 110) alleen samen met m'n vader.
http://www.opgevenisgeenoptie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
vorig jaar heb ik 60 gereden en ik ga ook dit jaar weer meedoen zit nog te twijfelen, 60 is kort maar 110 is weer net te lang voor me. ik denk dat ik 60 doe want ik moet ook er zelf heen fietsen en weer terug dan zit ik alsnog aan de 100km
Ik heb met 4 anderen van de club ingeschreven voor de 200 km versie , want ik wilde die lus die we met de 110 km niet rijden ook wel eens rijden.
Nou nog hopen op beter weer dan op de laatste dagen.
Nou nog hopen op beter weer dan op de laatste dagen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Quote: Origineel geplaatst door who cares op 15 Juni 2006
Nog 2 nachtjes slapen !!
Op voor de 200 km , weer is beter dan vorige week.
Max. 21 C en half bewolkt.
Tenue , wss Het wel bekende FF-tenue.
damn mogelijk nog regendruppels
toch maar een regenjasje mee voor de zekerheid?
(doe ook de 200, gepland vertrek om 7 uur, tenue JJC shirt van vorig jaar)
Nog 2 nachtjes slapen !!
Op voor de 200 km , weer is beter dan vorige week.
Max. 21 C en half bewolkt.
Tenue , wss Het wel bekende FF-tenue.
damn mogelijk nog regendruppels
toch maar een regenjasje mee voor de zekerheid?
(doe ook de 200, gepland vertrek om 7 uur, tenue JJC shirt van vorig jaar)
Experiment with your bike to get the best biking experience!
Ga ook voor de 200, samen met een fietsmaatje waar ik ook de Maratona mee ga fietsen. Zal ergens tussen 07.30 en 08.00 starten.
Ik reken op mooi weer, dus ga geheel in 't (assos) wit.
En ach als er een paar druppels vallen is dat alleen maar lekker toch? Zal best een fijne fietsdag worden.
Pastaparty na afloop? ben benieuwd, was vorig jaar niet onder de indruk
Las op de site dat de pijlen nummers hebben die corresponderen met de routebeschrijving. kijk da's nou handig, iets om over te nemen door andere organisatoren.
Ik reken op mooi weer, dus ga geheel in 't (assos) wit.
En ach als er een paar druppels vallen is dat alleen maar lekker toch? Zal best een fijne fietsdag worden.
Pastaparty na afloop? ben benieuwd, was vorig jaar niet onder de indruk
Las op de site dat de pijlen nummers hebben die corresponderen met de routebeschrijving. kijk da's nou handig, iets om over te nemen door andere organisatoren.