Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 mei 2007 17:38

Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 22 Mei 2007

@ Casran, Je wilt dus een fietsje net als LJ?


Oh, had me er eigenlijk geen rekenschap van gegeven dat die gelijkaardig zijn. Héhé.
Ik ben gewoon op zoek naar een leuke nieuwe fiets om mee te trainen, koersen, whatever... En zo'n witte Pina is een optie, evenals Colnago, Litespeed,... Er komen enkele in aanmerking.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 22 mei 2007 17:48

Skeleton brakes (hoewel ik nog steeds twijfel tussen die en de oude versie), andere derailleur... en wielen van een bekende Duitse fabrikant!

Ik vind persoonlijk de oude versie brakes beter bij het pina frame passen, mooiere rondingen etc. De skeleton brakes zijn ook mooi, maar komen mij wat hoekiger over en dat is het pina paris frame alles behalve.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

chrisgr
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 20 sep 2005 00:41

chrisgr 22 mei 2007 18:13

wat kost zo'n frame?
geen signatuur

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 mei 2007 18:22

2800 euro...
@Casran, Sharkman schreef wat over de stijfheid op 1 van de voorgaande pagina's, erg positief was het niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 22 mei 2007 18:40

Quoten: Origineel geplaatst door Jan_K14 op 21 Mei 2007


Quote: En zo worden alle Pinarello's gemaakt? Yeah right...

Als de F4:13's zo gemaakt worden in Treviso waarom zouden de andere carbon frames dan ook niet zo gemaakt worden bij Pinarello?Vanwaar je scepsis?Ciao,Jan

Omdat, als ik alleen al kijk hoe ze spuiten, ik me nauwelijks kan voorstellen dat ze op deze manier in grote aantallen kunnen produceren. Maar wellicht vergis ik me, en is het inderdaad allemaal handwerk.Nog los van de manier waarop ze spuiten...

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6449
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 mei 2007 19:04

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 22 Mei 2007


2800 euro...
@Casran, Sharkman schreef wat over de stijfheid op 1 van de voorgaande pagina's, erg positief was het niet.


Als een prof   -met een gemiddeld vermogen wat vele maler hoger is dan mijn of ieder toerist zn vermogen- er goed op weg kan fietsen , waarom zou mij het dan niet lukken, met mn 74 KG  ??!! Daarom ook mijn vraag , moet een frame altijd superstijf zijn ??
Zelfde als met een verlaagde auto met grote velgen ....ziet er leuk uit , maar rijdt gewoon bagger. Geen comfort en op de lange duur ben je het schijtbeu.
Ik denk dat de Paris carbon een goed compromis is tussen stijfheid en gewicht tesamen met een redelijk comfort, voor een fantastische en mooie prijs....
 
Grtz
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 mei 2007 19:13

Quoten: Origineel geplaatst door Rene op 22 Mei 2007

Als een prof   -met een gemiddeld vermogen wat vele maler hoger is dan mijn of ieder toerist zn vermogen- er goed op weg kan fietsen , waarom zou mij het dan niet lukken, met mn 74 KG  ??!! Daarom ook mijn vraag , moet een frame altijd superstijf zijn ??


Naar wat ik tot op heden hoorde over Pinarello's en over de Paris Carbon is idd dat het een compromisframe is, met gene extreme stijfheid maar ook geen slappe vod.Anderzijds praat je met bovenstaande redenering elk onderdeel goed waarop een prof rijdt? Hmmm... da's wel kort door de bocht dan.
Kan je me trouwens eens een mailtje sturen, Rene? Ik had je graag even een vraagje gesteld. :)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dennis_valverde
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2007 19:41

dennis_valverde 22 mei 2007 19:54

Ik ga waarschijnlijk ook de Paris Carbon kopen alleen zit ik met een frame maat probleem. Ik ben nu 174 wordt uiteindelijk rond de 181 (ben 16 jaar) Welke framemaat zou ik dan nemen, 57.5 of 59.5? Binnenbeen lengte is nu 84 CM Het is of deze of de Orbea Orca maar daar zit ik met hetzelfde probleem ;) maar daar heb je alleen 57 en 60

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28011
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2007 20:36

Een Paris Carbon als je 16 bent?  Ben je toevallig het broertje van Bo? Kun je dan niet beter tot je uitgegroeid bent op een wat goedkoper frame rijden?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40120
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2007 20:44

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 Mei 2007
]Kan je me trouwens eens een mailtje sturen, Rene? Ik had je graag even een vraagje gesteld. :)

Lol, heeft toch niks met een bepaalde fietsenmaker te maken zeker?
Less is bore

dennis_valverde
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2007 19:41

dennis_valverde 22 mei 2007 20:45

Zoveel groei ik niet meer  En kan net zo goed al een fiets kopen waar ik lang meedoe inplaats eentje te kopen waar ik maar 1 jaar over doe Maar ik zou deze fiets dan pas over paar weken/maanden kopen ;) Moet eerst langs Salden gaan

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6449
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 mei 2007 21:04

Hoi,
Pieter je mail is onderweg naar adres in je profiel. Trouwens de 2006 model remmen vind ik persoonlijk mooier dan de skeleton remmen. AX Lightness zadelpen is wel erg mooi , zeker op die fietsen van LJ ( of is die witte niet van hem ? )
Grtz Rene.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie