Alles over vakanties op én met de fiets

Fim over de Mont Ventoux met Wilfried de Jong?

madhill
Forum-lid

madhill 09 nov 2010 12:13

In Nederland worden plannen gesmeed voor een film over vier oude vrienden die het plan opvatten om de Mont Ventoux omhoog te fietsen. Wim Opbrouck is gepolst voor één van de hoofdrollen.

Fietst Wim Opbrouck binnenkort de Ventoux omhoog? (foto vrt)
De film, die als werktitel Ventoux heeft, wordt momenteel voorbereid door schrijver/journalist Bert Wagendorp, regisseuse Nicole van Kilsdonk en producent Hans de Wolf.

Wagendorp is columnist voor de Volkskrant en hoofdredacteur van het literaire wielerblad De Muur. Hij werd benaderd door producent KeyFilm om een filmscript te ontwikkelen over de Reus van de Provence.

Als hoofdrolspelers willen de makers in ieder geval acteurs die regelmatig op een koersfiets zitten. "Ze moeten wel weten hoe je een berg opfietst", zegt Wagendorp. "Zoiets kan je niet acteren namelijk."

Onze landgenoot Wim Opbrouck is net als de Nederlanders Gijs Scholten van Aschat, Wilfried de Jong en Leopold Witte gepolst voor de vier hoofdrollen. "En ze waren onmiddellijk enthousiast. Zoals iedereen die met het project bezig is."

Ventoux wordt een tragikomedie. Volgens de makers moet de film het gevoel van Notting Hill of Four Weddings and a Funeral gaan ademen.

Lijkt me persoonlijk wel een leuk idee. Ben benieuwd hoe Wilfried omhoog gaat komen.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 09 nov 2010 13:58

[quote="Madhill"]Lijkt me persoonlijk wel een leuk idee. Ben benieuwd hoe Wilfried omhoog gaat komen. [/quote]

Dat heeft hij al een keer gedaan.
Te lezen in zijn boek "De man en zijn fiets".

madhill
Forum-lid

madhill 09 nov 2010 14:08

Ja klopt, het boekje heb ik ook. Mist op de Ventoux heet het verhaal. Het boekje is wel een aanrader.

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 09 nov 2010 14:17

Wim Opbrouck daarentegen?!

madhill
Forum-lid

madhill 09 nov 2010 14:21

Die moet wel wat kilos kwijtraken vermoed ik :)

bmiller
Forum-lid

bmiller 11 nov 2010 16:14

Als de crew van Holland Sport het gaat filmen worden het prachtige beelden. Die kunnen toch altijd iets extra's brengen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 11 nov 2010 18:31

[quote="Theo V"][quote="Madhill"]Lijkt me persoonlijk wel een leuk idee. Ben benieuwd hoe Wilfried omhoog gaat komen. [/quote]

Dat heeft hij al een keer gedaan.
Te lezen in zijn boek "De man en zijn fiets".[/quote]

En hier zijn de beelden:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... 071001.asf

na 4 minuten begint het item. je kunt deze stream open met media player.

je ziet hier hoe Wilfred de Jong in een Aqua e Sapone tenue naar boven fietst, en hij lijkt verdacht veel op Garzelli ;)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

kasi
Forum-lid

kasi 12 nov 2010 07:46

machtig mooi!
dat moeten superbeelden worden met de crew van Holland Sport. De magie die de beelden van dit progamma altijd teweeg brengen is voor mij een toppunt van sport beleving. Welke sport dan ook het zijn magistrale beelden.
Als de Kale berg ook zo in beeld wordt gebracht in 90 minuten dan mag je dat als fiets liefhebber niet missen.
Deze berg leent zich er meer voor dan de Alpe vanwege de omgeving en onberekenbare omstandigheden.

heerden1
Forum-lid

heerden1 13 nov 2010 18:21

Geweldig idee en geweldig moo
waar kan ik me aanmelden met fietsclub als figurant.

keijertje
Forum-lid

keijertje 16 nov 2010 01:56

Goed idee, een Nederlands peloton figuranten die de hele dag de berg op en neer moet rijden om een hele vermoeide indruk te maken t.o.v. de acteurs.
Als ze van 11 tot 25 juni filmen kan ik wel een paar uurtjes vrijmaken om te figureren....lopend, zittend, fietsend, alles is mogelijk ;)
Tja, besmet met het Mont Ventoux Virus....... is daar echt (g)een medicijn voor ?

http://montventouxvirus.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

stoppel
Forum-lid

stoppel 17 nov 2010 10:42

Nu het linkje direct met de starttijd.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... t=00:04:00

Gaaf overigens, ik heb het verhaal gelezen maar wist niet dat er ook echt beelden van zijn gemaakt. Jammer dat ze niet de hele beklimming laten zien. Ik had de "kotsende pindaman" wel willen zien :)
Pinarello F4:13
Giant (trainingsfiets)

http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -de-vries/" onclick="window.open(this.href);return false;

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 21 nov 2010 18:48

Een aantal jaar geleden is er al eens een special uitgezonden over Wilfried de Jong en z'n beklimming van de Ventoux. Hij deed deze beklimming vanwege het feit dat hij toen 50 werd.
En inderdaad werd deze beklimming door de crew van Holland Sport op onnavolgbare wijze vastgelegd.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Plaats reactie