Pinarello
Je koopt niet alleen gebakken lucht, maar ook gewoon een heel goed frame met prima rijeigenschappen. Pinarello staat ook op dat gebied zeer zeker zijn mannetje, ze lopen ook absoluut niet achter qua technologie. Als iedereen op die duitse prijsvechtertjes (met alle respect) rond ging rijden, zou het trouwens maar een saaie boel worden. Dat smaken verschillen oke, maar velen vinden het toch leuk om iets te zien wat niet alledaags is? Ik tenminste wel, ik hoop je ooit met trots te zien te rijden op die fiets, waar je hard voor gewerkt hebt. Veel plezier ermee.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Om nog even terug te komen op de FP7, ook deze fiets is wat mij betreft erg geslaagd.
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43794.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43799.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43796.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43797.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43798.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43793.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43794.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43799.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43796.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43797.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43798.jpg]
[img=http://www.riogrande.co.jp/photouploads ... /43793.jpg]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Is inderdaad weer een juweeltje van een fiets. Qua ontwerp zal waarschijnlijk dezelfde mal als de Prince gebruikt zijn (waarom ook niet). Het kleurenschema weer uniek. Valt mij wel op dat ze bij Pinarello steeds meer de fietsen met Shimano presenteren. Zal dat te maken hebben met het feit dat hun crankstel niet op de 11 speed Campagnolo past?
Trouwens sinds ongeveer een maand kan je ook geen gebruik meer maken van het Myway systeem voor de 2009 modellen. Dat hoorde ik van Jaq. van Meer van Cardsport. De link Myway op de website werkt ook niet meer.
Trouwens sinds ongeveer een maand kan je ook geen gebruik meer maken van het Myway systeem voor de 2009 modellen. Dat hoorde ik van Jaq. van Meer van Cardsport. De link Myway op de website werkt ook niet meer.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
opera01 schreef:... Mijn laatste ervaringen met de Opera, een Pinarello Paris, Pinarello F4/13 (wat een positieve verassing trouwens) ...
Hmm, ik hoop dat mijn F4:13 niet zo snel in rook op gaat
opera01 schreef:Is inderdaad weer een juweeltje van een fiets. Qua ontwerp zal waarschijnlijk dezelfde mal als de Prince gebruikt zijn (waarom ook niet) ...
Zou die FP7 nu gewoon een naamsverandering voor de Prince zijn als die daadwerkelijk uit dezelfde mal komt en aangezien zo'n beetje alle frames nu FP.. gelabeld zijn (Paris->FP6, F4:13->FP5), of zou het echt een nieuw frame zijn en komt-ie tussen de FP6 en Prince?
Speed is an absolute. And Kestrel is the absolute authority | Now replaced by Adrenalina Italiano: Pinarello F4:13
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Wat betreft die mal, is een goede methode om op termijn met een nieuwe Prince te kunnen uitkomen en de mal verder te gelde te maken met de nieuwere FP7. Zo kun je en een nieuw model lanceren en hoef je je mallen niet weg te gooien.
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
je kunt ook zeggen: zo kun je je oude model nog even flink uitmelken. nieuw kleurtje, nieuwe naam, maar eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken.
zelf heb ik de FP5 (en ben daar zeer tevreden over) maar wat mij betreft hadden ze die gewoon F4:13 mogen blijven noemen want uiteindelijk is het natuurlijk een goedkoop marketingtrucje.
zelf heb ik de FP5 (en ben daar zeer tevreden over) maar wat mij betreft hadden ze die gewoon F4:13 mogen blijven noemen want uiteindelijk is het natuurlijk een goedkoop marketingtrucje.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ben helemaal niet zo weg van die benaming F5, F6 enz.
Een fiets met een echte naam is veel leuker, heb nog op een stalen Pinarello Gavia gereden, dat klinkt toch veel leuker dan F5 ?
Een fiets met een echte naam is veel leuker, heb nog op een stalen Pinarello Gavia gereden, dat klinkt toch veel leuker dan F5 ?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik vind dat helemaal niet zo'n goedkope marketingtruc om die mallen te "hergebruiken". De ontwikkeling in het topsegment gaat ieder jaar verder en op deze wijze worden de oude mallen (die zeer, zeer kostbaar zijn om te vervaardigen) gebruikt om goedkopere frames op de markt te zetten. De consument profiteert daar dan ook van. Een fiets met het niveau van een topsegment frame van 2 jaar geleden (kijk maar naar de FP6, de oude Paris, waar Pereiro in 2006 nog de tour mee won) voor vaak een lagere prijs.
Ik vind het ook jammer dat Pinarello zijn frames gaat nummeren. Wel duidelijker wat niveau-aanduiding betreft maar ik hoor liever mensen praten over een Dogma, een Paris, een Gavia dan over een FP7. Een naam "bekt" gewoon lekkerder. Ik hoop dat ze de Prince in ere houden.
Ik vind het ook jammer dat Pinarello zijn frames gaat nummeren. Wel duidelijker wat niveau-aanduiding betreft maar ik hoor liever mensen praten over een Dogma, een Paris, een Gavia dan over een FP7. Een naam "bekt" gewoon lekkerder. Ik hoop dat ze de Prince in ere houden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende