Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 19 jun 2009 18:43

charite schreef:En wat ga je doen als die fiets niet inorde is?
Ik zie niet dat Vos op de website van Cardsport staat als dealer.

Zit zelf een beetje met het probleem nadat mijn fiets (Paris) gestolen is en een Prince wil aanschaffen.
Bij Vos scheelt het wel wat, maar wat als er iets mis is?

cheers,

Peter

Dan staat er geen importeur achter je voor eventuele garantie gevallen en zal je bij Vos zelf moeten aankloppen!

Dat moet je sowieso met problemen, je moet als eerste aankloppen bij de FM, en die neemt contact op met in dit geval met Cardsports.

Vos betrekt zijn fietsen uit het grijze circuit, en hoe hij eventuele problemen oplost zal je aan Vos zelf moeten vragen.

Bij Cardsport is de garantie en de garantie afhandeling goed voor elkaar weet ik uit ervaring.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

timsen
Forum-lid

Gebruikersavatar timsen 19 jun 2009 18:55

Ja dat is wel het "risico" wat je neemt..er staat geen importeur achter. maar op mijn bon staat "levenslange" garantie. (Wat het dan ook mag inhouden.) En bij de meeste gevallen wordt het geval toch door Pina zelf behandeld?

Maar wanneer er iets mis mee zal je terug moeten gaan naar Vos. ( en ik ben daar vriendelijk geholpen) dus dan zal het denk ik wel goed komen.
Tot op heden nog geen klachten met de pina's gehad... "even afkloppen"

Maar bij ons zat er per fiets ongeveer 1000 euro verschil. Dat heeft mij over de streep getrokken. Want dat is een flink bedrag dacht ik zo.

turbo66
Forum-lid

turbo66 19 jun 2009 18:58

[quote="Timsen"]Vos fietsen... (daar heb ik hem goedkoop vandaan)

Heb je bij de frames ook een garantiebewijs gekregen?

turbo66
Forum-lid

turbo66 19 jun 2009 19:00

Niet goed gelezen!

staat op je bon "levenslange garantie"

turbo66
Forum-lid

turbo66 19 jun 2009 19:02

Oh ja. Veel plezier ermee en hopelijk zonder problemen.

charite
Forum-lid

charite 19 jun 2009 19:30

mh, 1000 euro is wel veel :)

Ik denk (gevoelsmatig) dat ik de fiets toch bij Wim ( Zierikzee) ga bestellen. Ik heb Rick al inmiddels gesproken.
De vorige fietsen kwamen daar ook vandaan en ben altijd erg goed geholpen en dat is ook wat waard.

Ergo, na enig beraad van twee weken en na een gesprek met de verzekering, het wordt een Prins, Campa record met Bora's. Stuur, stuur en zadelpen moet ik nog even over nadenken, voel wel wat voor 3T spullenboel. Enige eis is wel, de fiets ruim onder de 7 kilo blijven.

Kleur ben ik nog niet uit, in mijn maat hebben ze nog de team replica's, zoals mijn Paris, Maar de hele zwarte is ook nog zo gek niet.

Groet,

Peter

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 19 jun 2009 20:22

Levenslange garantie geven is natuurlijk nog iets anders dan het krijgen! ;)

Als er verder geen voorwaarden gegeven worden is het altijd moeilijk bij eventuele problemen en ben je geheel afhankelijk van de verkoper.

Levenslang is een subjectief begrip, onderstaande geeft hier uitleg over:

De garantie die wordt verstrekt door een fabrikant of een verkoper (zoals in uw geval) is niet bij wet geregeld. Om die reden staat het de verkoper of fabrikant vrij om zelf de inhoud en reikwijdte van een garantie te bepalen. In uw geval heeft de verkoper “levenslange” garantie afgegeven. Normaliter zouden de garantiebepalingen (garantie voorwaarden) moeten aangeven waar u recht op heeft. Nu er geen beperkingen zijn gesteld, blijft de vraag openstaan wat er bedoeld wordt met “levenslange” garantie. Is dit bijvoorbeeld gekoppeld aan het product, of aan de consument die het product heeft gekocht? Er is geen wettelijke basis om invulling aan dit (subjectieve) begrip te geven, dus in het uiterste geval zal het aan een geschillencommissie of een rechter zijn om hierover een uitspraak te doen.

Kortom alleen maar levenslange garantie op een bon geeft dus weinig zekerheid!

devoorzitter
Forum-lid

devoorzitter 19 jun 2009 22:36

Maar dat geldt dan toch voor iedere garantie? En niet alleen die van Vos?
In plaats van te insinueren dat het bij Vos allemaal niet deugt, zou ik liever concrete ervaringen horen. Dat iemand niet (of juist wel) goed is geholpen bij een garantiegeval. lijkt me een stuk nuttiger dan al dat suggestieve gedoe.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 20 jun 2009 10:01

devoorzitter schreef:Maar dat geldt dan toch voor iedere garantie? En niet alleen die van Vos?
In plaats van te insinueren dat het bij Vos allemaal niet deugt, zou ik liever concrete ervaringen horen. Dat iemand niet (of juist wel) goed is geholpen bij een garantiegeval. lijkt me een stuk nuttiger dan al dat suggestieve gedoe.

Ik doe hier helemaal niet suggestief, ik schrijf hier gewoon een feit neer!

Als je de moeite had genomen om mijn eerdere postings te lezen, zeg ik dat als je wil weten hoe Vos hier mee omgaat zal je dat aan Vos zelf moeten vragen.

Ik zeg alleen een garantiekreet zegt niets zonder voorwaarden, bij wie dan ook!

leopeters
Forum-lid

leopeters 20 jun 2009 12:14

Met de Vos blijft het een gok
als je zelf kunt repareren of je hebt een goede ( beunhaas ) FM dan kun je daar wellicht een fiets kopen
Het verschil is wel groot en geld is geld vrienden

modderman leo
Follow the Leader

joren
Forum-lid

joren 20 jun 2009 13:12

leopeters
Forum-lid

leopeters 20 jun 2009 15:10

mooie fiets, de kleuren zijn ook mooi
maar vertel eens wat meer, hoe je tot de keuze bent gekomen,
Follow the Leader