Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

hoorn
Forum-lid

hoorn 29 jun 2009 15:43

nofuturekid schreef:Prachtige fiets die Dogma, evenals de Prince trouwens.

Toch krijg ik bij deze fietsen al snel een beetje een sneu gevoel als je niet een echte topper bent. Afgelopen week tijdens het beklimmen van de Galibier zag ik er weer 1:

Een man van midden 40 met een gloednieuwe Prince met superrecord afmontage. Ook had hij een bijbehorend Pinarello pak waardoor je al ongeveer 300 hoogtemeters lager kon zien dat er een Pinarello de berg opreed (nou ja, kroop). Gezien de enorme buik had het gekund dat hij een extra helm onder zijn shirt had, maar denk eerder dat hij iets teveel van het leven had genoten. Natuurlijk fantastisch dat deze man uberhaupt de uitdaging van een Galibier beklimmen aangaat, maar toch kon ik me niet aan de indruk ontrekken dat hier sprake was van een aankoop voortkomend uit een midlife-crisis.

Als ik jouw redenatie doortrek naar het leven zonder racefiets, dan betekent die dat het ook sneu is dat je een dure auto koopt terwijl je niet kunt autorijden en geloof me dat zijn er zat. Ik kom ze elke dag weer tegen.

Overigens ben ik zelf ook niet de meest atletische op dit forum. Maar ik schep wel enorm veel genoegen uit het fietsen op mijn Paris met Cosmic Carbone SLR's.
Ik besef dat ik veel beter op deze fiets zou rijden als ik 10 kg lichter was.

Mijn insteek is dat je iederen in zijn of haar waarde moet laten en als ze het kunnen betalen mooi laten gaan. Is ook goed voor de economiem, lekker veel besteden.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

oldboy
Forum-lid

oldboy 29 jun 2009 15:49

Vind de Dogma mooi!!

Kost tie? Gaat tie gelijk of meer als de Prince kosten?

alexwilier
Forum-lid

alexwilier 29 jun 2009 16:55

Vaak dien je 40+ te zijn wil je je een knappe Pinarello kunnen veroorloven. Was laatst in een fietsenwinkel waar iemand een Prince met Record kwam halen omdat zijn sportvriendje dat 's ochtends ook al had gedaan. De beste man had er geen enkel verstand van en wilde gewoon dezelfde, net zo dure fiets, maar dan in een andere kleur. Tsja, als je er zelf krom voor moet liggen en/of je te barrtsten traint om het beste uit je topmateriaal en jezelf te halen is dat natuurlijk een schrijnend en jaloersmakend verhaal.
Bedenk maar dat het inhalen van een Prince die bereden wordt door iemand met een bierbuik, harige benen en een zit als een eend een heerlijk gevoel geeft!

dennisp3
Forum-lid

dennisp3 30 jun 2009 00:41

Afgunst en jaloezie zijn nou niet echt de meest beste eigenschappen die een mens kan hebben.
Houd maar in gedachten dat het bij mensen die het kopen als of ze naar de supermarkt gaan er een emotionele waarde aan hechten van nagenoeg 0.
En ben je wat kilo's te zwaar en droom je er ook van een..... heb je naar mijn mening even veel recht op zo'n fiets als een talent.
Heb me dit jaar ook een Prince kunnen veroorloven. Maakt het een stuk leuker als je er eerst enkele jaren alleen van droomt.

alexwilier
Forum-lid

alexwilier 30 jun 2009 00:45

Geniet ervan Dennis!

nofuturekid
Forum-lid

nofuturekid 30 jun 2009 01:06

Wow, ik heb hier geloof ik nogal een gevoelige snaar geraakt. Voorop gesteld, iedereen die een Pina gefinancierd krijgt (uit eigen of andersmans middelen) heeft er natuurlijk evenveel recht op. Sterker nog, ik gun iedereen zo'n fiets hoor. Prachtige fietsen, prachtig merk. Moet je er hard voor kunnen fietsen? Tuurlijk niet, je moet niks.

Ik bedoelde eigenlijk hetzelfde als wat Alexwilier hieronder treffend beschreef:
alexwilier schreef:Vaak dien je 40+ te zijn wil je je een knappe Pinarello kunnen veroorloven. Was laatst in een fietsenwinkel waar iemand een Prince met Record kwam halen omdat zijn sportvriendje dat 's ochtends ook al had gedaan. De beste man had er geen enkel verstand van en wilde gewoon dezelfde, net zo dure fiets, maar dan in een andere kleur. Tsja, als je er zelf krom voor moet liggen en/of je te barrtsten traint om het beste uit je topmateriaal en jezelf te halen is dat natuurlijk een schrijnend en jaloersmakend verhaal.
Bedenk maar dat het inhalen van een Prince die bereden wordt door iemand met een bierbuik, harige benen en een zit als een eend een heerlijk gevoel geeft!

En exact om deze redenen vond ik het een beetje jammer. Dan gaat het namelijk niet meer om de liefde voor de historie en kwaliteit, maar uitsluitend om de status die het geeft. Maar goed, ik merk dat ik nogal wat los heb gemaakt onder de Pina-mannen (zijn er ook vrouwen die op een Pina rijden?), dus laten we hier maar bij laten.

edit: oh ja, Dennis, congrats met de fiets!

simic
Forum-lid

simic 30 jun 2009 01:15

Je hebt een discussie op gang gemaakt, daar is een forum doorgaans ook voor bedoeld voor.

Hoezo om de status? Hoe kun jij dit beoordelen? Die 40 +er vind die fiets mooi en heeft er zelf hard genoeg voor gewerkt. En als het om die status gaat; wat is status dan nog met een bier buik en harige benen?

Ps. Ben geen Pina-fan, heb geen bierbuik en harige benen:d.

laumar
Forum-lid

laumar 30 jun 2009 02:13

Precies of ge pas een sportwagen moogt kopen, als ge F1 piloot zijt.
Niet iedereen koopt een deftig fietske om iedere rit beroepsrenner te spelen.
Maar ik versta de mening, het ziet er soms niet uit.

Dogma lijkt me raar Pina verhaal. Waarom nu plots deze kaart op tafel te leggen, nu men met Prince en FP7 topbikes in z'n handen heeft. Tevens carbon... lijkt ongeloofwaardig te worden.
Pinarello Dogma

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 30 jun 2009 09:06

Ik ben ergens tegen gekomen dat de verwachting is dat het Dogma frame zo'n 4000 euro mag gaan kosten. Dogma was altijd al het frame boven de Prince en zal dat nu vast ook wel worden (er van uitgaande dat de Dogma niet de liefdesbaby van Willier en Pinarello is ;-) )
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wieler48
Forum-lid

wieler48 30 jun 2009 09:25

Wil hier ook wel op reageren, fiets zelf volgende maand één jaar en heb twee fietsen cannondale synapse ultegra compact en een koga myata roadwinner ultegra triple, totaal gereden km ca.14.300km. Fiets in de alpen de AGR 150km,Jan Janssen classic 150km enz enz. Alp d'Huez op 1xmaal 1uur 36 en 1x 1uur 45. Nu het verhaal van die man die omhoog kroop ( hij doet het toch), dat deed ik ook met mijn 61 jaar en 135 kilo dat is nu 93kilo dus wat die doet is wel erg goed en dan nog met het goede materiaal, lachen deden ze ook om mij maar nu fiets ik toch beter en sneller dan in het begin en doe niet veel onder voor de andere (jongere). Dus wat ik wil zeggen laat iederéén in z'n waarde. Afgelopen zondag Boretti classic gereden 130 km gem 31.2. Wedden dat die man heeeeel veel plezier beleeft aan z'n fiets en het klimwerk. Verder zijn die forums grandioos heb er zelf veel van opgestoken en ook bij de wielerclub waar ik mij bij aangesloten heb, het ene advies na het andere, nu moeten mijn adviseurs knokken (fietsen) tegen mij.
P.S. Ben nog op zoek naar startbewijs MH2d 160km en 120km

devoorzitter
Forum-lid

devoorzitter 30 jun 2009 10:46

Precies of ge pas een sportwagen moogt kopen, als ge F1 piloot zij
Hoewel ik vind dat iedereen mag kopen wat-wil, kun je je ook afvragen of het verstandig is om een F1-wagen te kopen om op de openbare weg te rijden ipv op een circuit.
Met andere woorden: Is de Prince, qua geometrie en stijfheid eigenlijk wel de ideale fiets als je alleen een beetje wilt toeren en geen wedstrijden rijdt? Of maakt dat niet uit?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 30 jun 2009 11:15

Ik denk dat het die mensen daar niet om gaat.

Hoeveel mensen rijden er niet in een Jeep Cherokee, of een Range Rover en hebben nog nooit één korreltje zand gezien, het gaat om de uitstraling.

Overigens is dat niet alleen bij Pinarello......hoeveel dure Colnago's zie je niet rijden??

De dealers vinden het niet erg, juist van deze mensen moeten zij het hebben, anders zouden er de helft minder Pina's verkocht worden denk ik

Plaats reactie