nofuturekid schreef:Prachtige fiets die Dogma, evenals de Prince trouwens.
Toch krijg ik bij deze fietsen al snel een beetje een sneu gevoel als je niet een echte topper bent. Afgelopen week tijdens het beklimmen van de Galibier zag ik er weer 1:
Een man van midden 40 met een gloednieuwe Prince met superrecord afmontage. Ook had hij een bijbehorend Pinarello pak waardoor je al ongeveer 300 hoogtemeters lager kon zien dat er een Pinarello de berg opreed (nou ja, kroop). Gezien de enorme buik had het gekund dat hij een extra helm onder zijn shirt had, maar denk eerder dat hij iets teveel van het leven had genoten. Natuurlijk fantastisch dat deze man uberhaupt de uitdaging van een Galibier beklimmen aangaat, maar toch kon ik me niet aan de indruk ontrekken dat hier sprake was van een aankoop voortkomend uit een midlife-crisis.
Als ik jouw redenatie doortrek naar het leven zonder racefiets, dan betekent die dat het ook sneu is dat je een dure auto koopt terwijl je niet kunt autorijden en geloof me dat zijn er zat. Ik kom ze elke dag weer tegen.
Overigens ben ik zelf ook niet de meest atletische op dit forum. Maar ik schep wel enorm veel genoegen uit het fietsen op mijn Paris met Cosmic Carbone SLR's.
Ik besef dat ik veel beter op deze fiets zou rijden als ik 10 kg lichter was.
Mijn insteek is dat je iederen in zijn of haar waarde moet laten en als ze het kunnen betalen mooi laten gaan. Is ook goed voor de economiem, lekker veel besteden.