Pinarello
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
snel een foto posten als je hem hebt
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooie fiets, maar ook ik zou kiezen voor zwarte onderdelen.
Less is bore
Tsja, over smaak valt niet te twisten. Ik had deze discussie verwacht. Geen probleem hoor. Een fiets kopen doe je nooit alleen rationeel en een Pinarello al helemaal niet. Mijn vorige fiets was helemaal zwart en nu heb ik gekozen voor wat meer fleur en kleur. Hoop maar dat het niet gaat vervelen.
Gekocht bij Scholten Wielersport in Dalen.
Gekocht bij Scholten Wielersport in Dalen.
Als je fluor oranje hebt gekozen, en daar lijkt het op (of is het rood?), je frame zoveel uit de zon parkeren.
Fluor wordt heel snel opgenomen door de zon en verandert daardoor snel van kleur. Rose houd je dan over. Misschien wel eens gezien bij een wat oudere Politie auto.
Tenzij je van rose houdt, dan is regelmatig keren/omdraaien het devies.
Fluor wordt heel snel opgenomen door de zon en verandert daardoor snel van kleur. Rose houd je dan over. Misschien wel eens gezien bij een wat oudere Politie auto.
Tenzij je van rose houdt, dan is regelmatig keren/omdraaien het devies.
Niets is wat het lijkt..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Da's alleen als de kleur niet onder de blanke (uv werende) lak zit (is bij Pina wel het geval)
Bij politieauto's is het bestickering en ook nog eens reflecterend materiaal en da's iets heel anders.
Bij politieauto's is het bestickering en ook nog eens reflecterend materiaal en da's iets heel anders.
Nee hoor Sharkman, dat heb je mis.
De blanke lak vertraagt het proces alleen maar, op den duur gebeurd het toch.
Met alle lakken maar met fluor alleen sneller.
Heeft puur met de kleur te maken.
De blanke lak vertraagt het proces alleen maar, op den duur gebeurd het toch.
Met alle lakken maar met fluor alleen sneller.
Heeft puur met de kleur te maken.
Niets is wat het lijkt..
Dit is mijn FP3, heb hem sinds Februari dit jaar.
De FM waar ik hem kocht heeft de standaard Ultegra groep en MOst onderdelen die ik niet wilde eraf gehaald (en met de prijs verrekend uiteraard ). Zadel is een Fizik Aliante en het stuur een FSA wing pro compact. Hij is verder geleverd zonder wielen en met een volledige Centaur Carbon groep. Ik had zelf nog Zonda's staan en heb daar dit seizoen naar volle tevredenheid op gereden. Recent zijn de Zipp 404's aangeschaft. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, maar kon ze voor (relatief) weinig krijgen en dus maar gekocht...
Ik vind hem nog steeds een beetje te kleurrijk, dus er zijn al een andere zadelpen en stuurnok onderweg, evanals een set effen witte ZIPP stickers.
De FM waar ik hem kocht heeft de standaard Ultegra groep en MOst onderdelen die ik niet wilde eraf gehaald (en met de prijs verrekend uiteraard ). Zadel is een Fizik Aliante en het stuur een FSA wing pro compact. Hij is verder geleverd zonder wielen en met een volledige Centaur Carbon groep. Ik had zelf nog Zonda's staan en heb daar dit seizoen naar volle tevredenheid op gereden. Recent zijn de Zipp 404's aangeschaft. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, maar kon ze voor (relatief) weinig krijgen en dus maar gekocht...
Ik vind hem nog steeds een beetje te kleurrijk, dus er zijn al een andere zadelpen en stuurnok onderweg, evanals een set effen witte ZIPP stickers.
-
- Forum-lid
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20
maurice schreef:De blanke lak vertraagt het proces alleen maar, op den duur gebeurd het toch. Met alle lakken maar met fluor alleen sneller. Heeft puur met de kleur te maken.
Betekent dit dan dat je beter een pinarello bijv. met blauw kunt nemen dan met rood?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
ik heb verschillende kleins met fluor kleuren in onderhoud. Origineel van pré 2000. Eentje is een pinnacle uit 1985 die in weer en wind wordt gebruikt en zelfs die is welliswaar fractioneel verkleurd maar echt geen roze.
Ken kleuren die sneller verouderen, wit bijvoorbeeld is standaard na een paar seizoenen enkele tinten donkerder geworden (of vergeeld) en sommige gele fietsen vertonen na een paar seizoenen over het hele frame lichte kleurverschillen.
In de praktijk gaat een carbon frame bij intensief gebruik zo'n 8-10 jaar mee en meestal is de lak dan nog volledig intact/op kleur.
(grootste kleurverschil zit oveirgens doorgaans in de blanke toplaag die vergeeld is)
Ken kleuren die sneller verouderen, wit bijvoorbeeld is standaard na een paar seizoenen enkele tinten donkerder geworden (of vergeeld) en sommige gele fietsen vertonen na een paar seizoenen over het hele frame lichte kleurverschillen.
In de praktijk gaat een carbon frame bij intensief gebruik zo'n 8-10 jaar mee en meestal is de lak dan nog volledig intact/op kleur.
(grootste kleurverschil zit oveirgens doorgaans in de blanke toplaag die vergeeld is)