Pinarello
FP3 afwegen tov Paris...
Een Paris is een pro-tour fiets geweest gedurende een deftige periode. Bij mijn weten is een FP3 een "instapmodel" van Pinarello. (lees toch niet zo goedkoop..)
Naast cijfertjes omtrent carbon en stijfheid, spelen ook smaak mee.
Ik heb vorig jaar lang getwijfeld tussen FP3 en FP6 (de "oude" Paris in 30HM carbon).
De looks en kleuren van FP 6 en de mogelijkheid om Chorus afmontage te kiezen hebben doorslag gegeven. Emotie...
Na één fietsseizoen : niets dan lof. Mooi oogend, niet te stijf... ideaal voor wielertoerist die toch wat comfort wil.
Groeten
Een Paris is een pro-tour fiets geweest gedurende een deftige periode. Bij mijn weten is een FP3 een "instapmodel" van Pinarello. (lees toch niet zo goedkoop..)
Naast cijfertjes omtrent carbon en stijfheid, spelen ook smaak mee.
Ik heb vorig jaar lang getwijfeld tussen FP3 en FP6 (de "oude" Paris in 30HM carbon).
De looks en kleuren van FP 6 en de mogelijkheid om Chorus afmontage te kiezen hebben doorslag gegeven. Emotie...
Na één fietsseizoen : niets dan lof. Mooi oogend, niet te stijf... ideaal voor wielertoerist die toch wat comfort wil.
Groeten
Pinarello Dogma
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Instapmodel? De FP1 en FP2 zijn pas instapmodellen. Deze zijn totaaaaaal anders dan de FP3 en Prince.LAUMAR schreef:FP3 afwegen tov Paris...
Een Paris is een pro-tour fiets geweest gedurende een deftige periode. Bij mijn weten is een FP3 een "instapmodel" van Pinarello. (lees toch niet zo goedkoop..)
Naast cijfertjes omtrent carbon en stijfheid, spelen ook smaak mee.
Ik heb vorig jaar lang getwijfeld tussen FP3 en FP6 (de "oude" Paris in 30HM carbon).
De looks en kleuren van FP 6 en de mogelijkheid om Chorus afmontage te kiezen hebben doorslag gegeven. Emotie...
Na één fietsseizoen : niets dan lof. Mooi oogend, niet te stijf... ideaal voor wielertoerist die toch wat comfort wil.
Groeten
Fijn dat je zo tevreden bent met je fiets, daar gaat het om.
Ik rij zelf met een Paris 2006 (uit die "deftige periode" dus ) en die bevalt ook prima. Echter, ik zou nu geen FP6 meer kopen en kiezen voor een Prince of een FP3. Buiten het gewicht zie ik bij de FP3 maar 1 nadeel: dat ie niet als frame te koop is. De grootste misser van Pina in het geheel. Ik vind het leuk om zelf een fiets op te bouwen en ik denk velen die in dit segment shoppen. Mijn vriendin heeft een FP3 in bestelling staan en gelukkig was het bij Evertse Sport wel mogelijk om de sjimano eraf te halen en met een mooie Centaur-carbon groep af te laten monteren.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
- Locatie: Oss
TiesT schreef:@rvo033467
Heb jij toevallig afgelopen jaar trois ballons gereden? Ik reedt daar tijdenlang lans exact zo'n zelfde exemplaar.
Yep dat was ik.
Canyon Ultimate SLX
-
- Forum-lid
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
- Locatie: Oss
Morpheus schreef:Mooi Prince inderdaad, de kleuren zijn gedurfd. Ik zou inderdaad ook niet voor die Zipp wielen gaan maar dat is smaak waarschijnlijk.
Deze kleur sprong er voor mij echt uit. Heb express gekozen voor een niet alledaagse kleur want rooie rijden er al genoeg rond.
Zipp wielen vind ik ook apart erin staan en rijden ook erg goed echter heb ook nog een set Eurus wielen die ook mooi staan.
Canyon Ultimate SLX
ilfalco2004 schreef:prachtige dogma! dogma20
Is de gouden voetbalschoen nep of echt? ben natuurlijk niet nieuwsgierig als ik alles weet.
ben eigenlijk betere voetballer dan fietser
ik ben nu al zo' 3 jaar aan het fietsen, toen op een ridley excalibur en dan nu mijn droom fiets gekocht.
LAUMAR schreef:FP3 afwegen tov Paris...
Een Paris is een pro-tour fiets geweest gedurende een deftige periode. Bij mijn weten is een FP3 een "instapmodel" van Pinarello. (lees toch niet zo goedkoop..)
En het is toch niet omdat de Paris een pro-tour fiets is geweest, dat deze daarom beter is?
Proffesionele ploegen en renners zijn immers gebonden aan een bepaald frame vanwege de sponserbelangen. Maar dat een Paris daarom een supergoed frame zou zijn, lijkt me helemaal verkeerd. De Paris is een goed! frame, maar er waren in die tijd betere frames dan de Paris (zie tourtest).
Dus als het een pro-tour fiets is geweest (waarop de renners MOETEN rijden), dan is het een supergoede fiets? Die stelling lijkt me dus helemaal verkeerd.
De FP3 is de goedkopere, afgeleide versie van de Prince. En daar heb ik bij mijn weten niets mee verkeerd gezegd.
Zie ook: http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=6743
En als je de meeste topmodellen van toen (2005-2006) zou vergelijken met een gemiddelde carbonfiets van nu, dan zal je zien dat de meeste hedendaagse carbonfietsen gewoonweg beter scoren. En dat hoeft daarom nog geen topmodel te zijn (zoals de FP3).
De technologie is er tijdens die jaren enorm op vooruit gegaan. En dat kan je gewoon zien. De technologie staat immers niet stil en maar gelukkig ook!
De FP3 van vandaaag is niet alleen lichter, maar ook stijver dan de Paris van een paar jaar geleden. (En dat kan je overal lezen...)
Mijn Canyon Ultimate CF
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 18 nov 2009 16:09
Weet iemand waar ik nog een Pinarello FP6 frameset 2009 in de maat 59,5 en de kleur rood of wit kan kopen. Ik zoek me een ongeluk maar vinden ho maar.
-
- Forum-lid
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39
dogma20 schreef:Mijn nieuwe PiNA
MOOOI!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...