Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

laumar
Forum-lid

laumar 14 jan 2010 00:41

FP3 afwegen tov Paris...

Een Paris is een pro-tour fiets geweest gedurende een deftige periode. Bij mijn weten is een FP3 een "instapmodel" van Pinarello. (lees toch niet zo goedkoop..)

Naast cijfertjes omtrent carbon en stijfheid, spelen ook smaak mee.
Ik heb vorig jaar lang getwijfeld tussen FP3 en FP6 (de "oude" Paris in 30HM carbon).
De looks en kleuren van FP 6 en de mogelijkheid om Chorus afmontage te kiezen hebben doorslag gegeven. Emotie...
Na één fietsseizoen : niets dan lof. Mooi oogend, niet te stijf... ideaal voor wielertoerist die toch wat comfort wil.

Groeten
Pinarello Dogma

dogma20
Forum-lid

dogma20 14 jan 2010 07:49

rvo033467 schreef:Mooie dogma dogma20. De DA groep misstaat zeker niet al gaat mijn voorkeur uit naar campa. Heb ook getwijfeld over deze kleur voor mijn Prince maar toch voor groen gegaan.Afbeelding

:) thx
BTW Prince ziet er ook lekker uit!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2010 09:15

LAUMAR schreef:FP3 afwegen tov Paris...

Een Paris is een pro-tour fiets geweest gedurende een deftige periode. Bij mijn weten is een FP3 een "instapmodel" van Pinarello. (lees toch niet zo goedkoop..)
Instapmodel? De FP1 en FP2 zijn pas instapmodellen. Deze zijn totaaaaaal anders dan de FP3 en Prince.

Naast cijfertjes omtrent carbon en stijfheid, spelen ook smaak mee.
Ik heb vorig jaar lang getwijfeld tussen FP3 en FP6 (de "oude" Paris in 30HM carbon).
De looks en kleuren van FP 6 en de mogelijkheid om Chorus afmontage te kiezen hebben doorslag gegeven. Emotie...
Na één fietsseizoen : niets dan lof. Mooi oogend, niet te stijf... ideaal voor wielertoerist die toch wat comfort wil.

Groeten

Fijn dat je zo tevreden bent met je fiets, daar gaat het om.
Ik rij zelf met een Paris 2006 (uit die "deftige periode" dus :D) en die bevalt ook prima. Echter, ik zou nu geen FP6 meer kopen en kiezen voor een Prince of een FP3. Buiten het gewicht zie ik bij de FP3 maar 1 nadeel: dat ie niet als frame te koop is. De grootste misser van Pina in het geheel. Ik vind het leuk om zelf een fiets op te bouwen en ik denk velen die in dit segment shoppen. Mijn vriendin heeft een FP3 in bestelling staan en gelukkig was het bij Evertse Sport wel mogelijk om de sjimano eraf te halen en met een mooie Centaur-carbon groep af te laten monteren.
Less is bore

tiest
Forum-lid HC

tiest 14 jan 2010 10:38

@rvo033467

Heb jij toevallig afgelopen jaar trois ballons gereden? Ik reedt daar tijdenlang lans exact zo'n zelfde exemplaar.

RolfCanyon
Forum-lid

RolfCanyon 14 jan 2010 11:06

TiesT schreef:@rvo033467

Heb jij toevallig afgelopen jaar trois ballons gereden? Ik reedt daar tijdenlang lans exact zo'n zelfde exemplaar.

Yep dat was ik.
Canyon Ultimate SLX

RolfCanyon
Forum-lid

RolfCanyon 14 jan 2010 12:59

Morpheus schreef:Mooi Prince inderdaad, de kleuren zijn gedurfd. Ik zou inderdaad ook niet voor die Zipp wielen gaan maar dat is smaak waarschijnlijk.

Deze kleur sprong er voor mij echt uit. Heb express gekozen voor een niet alledaagse kleur want rooie rijden er al genoeg rond.
Zipp wielen vind ik ook apart erin staan en rijden ook erg goed echter heb ook nog een set Eurus wielen die ook mooi staan.
Canyon Ultimate SLX

dogma20
Forum-lid

dogma20 14 jan 2010 14:27

ilfalco2004 schreef:prachtige dogma! dogma20
Is de gouden voetbalschoen nep of echt? ben natuurlijk niet nieuwsgierig als ik alles weet.

ben eigenlijk betere voetballer dan fietser :)
ik ben nu al zo' 3 jaar aan het fietsen, toen op een ridley excalibur en dan nu mijn droom fiets gekocht.

compdiver
Forum-lid

compdiver 14 jan 2010 14:30

LAUMAR schreef:FP3 afwegen tov Paris...

En het is toch niet omdat de Paris een pro-tour fiets is geweest, dat deze daarom beter is?
Proffesionele ploegen en renners zijn immers gebonden aan een bepaald frame vanwege de sponserbelangen. Maar dat een Paris daarom een supergoed frame zou zijn, lijkt me helemaal verkeerd. De Paris is een goed! frame, maar er waren in die tijd betere frames dan de Paris (zie tourtest).
Dus als het een pro-tour fiets is geweest (waarop de renners MOETEN rijden), dan is het een supergoede fiets? Die stelling lijkt me dus helemaal verkeerd.

De FP3 is de goedkopere, afgeleide versie van de Prince. En daar heb ik bij mijn weten niets mee verkeerd gezegd.
Zie ook: http://www.pezcyclingnews.com/?pg=fullstory&id=6743
En als je de meeste topmodellen van toen (2005-2006) zou vergelijken met een gemiddelde carbonfiets van nu, dan zal je zien dat de meeste hedendaagse carbonfietsen gewoonweg beter scoren. En dat hoeft daarom nog geen topmodel te zijn (zoals de FP3).
De technologie is er tijdens die jaren enorm op vooruit gegaan. En dat kan je gewoon zien. De technologie staat immers niet stil en maar gelukkig ook!

De FP3 van vandaaag is niet alleen lichter, maar ook stijver dan de Paris van een paar jaar geleden. (En dat kan je overal lezen...)
Mijn Canyon Ultimate CF

galileo
Forum-lid

galileo 14 jan 2010 22:04

LAUMAR

fotootje van je FP6?

henrystoemp
Forum-lid

henrystoemp 14 jan 2010 22:08

Weet iemand waar ik nog een Pinarello FP6 frameset 2009 in de maat 59,5 en de kleur rood of wit kan kopen. Ik zoek me een ongeluk maar vinden ho maar.

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 14 jan 2010 22:23

dogma20 schreef:Mijn nieuwe PiNA

MOOOI!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

Plaats reactie