Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lol, wat we nu ook roepen: het kwaad is al geschied
Maar serieus: een FP6 is stijven dan en Galileo. Ben zelf van een Galileo naar een Paris gegaan.
Maar serieus: een FP6 is stijven dan en Galileo. Ben zelf van een Galileo naar een Paris gegaan.
Less is bore
galileo schreef:Heeft iemand enig idee over de stijfheid van een FP6. Ik heb deze namelijk besteld, ter vervanging van mijn Galileo. Gaat de FP6 meer of minder stijf zijn?
Ai... Eerst goed informeren en dan pas kopen , lijkt mij. De Galileo is ook zeer stijf ,tenminste het oude model Heb er in de afdaling van de Mont Ventoux nog 85+ mee gehaald en frame gaf geen krimp! Als een snaar zo strak naar beneden. Neem aan dat je FP6 net wat stijver is, dus een goede keuze volgens mij!!
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik had een 2005, die was wel stijf maar ook echt loei en loeizwaar.
Less is bore
Ik had een Galileo en die heb ik begin vorig jaar ingeruild voor een FP6. Qua stijfheid maakt het niet zoveel uit vind ik. Wel fietst de FP6 prettiger, directer en comfortabeler. Goede keuze dus, no worries! De FP3 viel af voor mij, omdat ik die grove carbon structuur er niet uit vind zien. De FP6 is 3k en dus een stuk fijner, dus vele malen mooier!
Alpe d´Huez 51 min. 57 sec.
-
- Forum-lid
Nice! De wielen zijn wel wat 'druk' maar verder een erg mooie dogma. Mooie detailfoto's van de a-symetrische achtervork.
zo ziet mijn fiets er ook uit als ik dronken ben! Nee, van Italianen verwacht ik toch mooier.
-
- Forum-lid
Ik moet zeggen dat ik deze Dogma ook niet zo mooi vind.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Deze vind ik niet zo geslaagd. Die rode pen is een beetje te en die wielen doen ook pijn aan mijn ogen.