Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
tourpretendent
- Forum-lid
tourpretendent
09 jul 2010 15:28
Amclassic-fan schreef:Waarom zou een andere zadelpen scheuren? Zolang de pen maar de goede diameter is gebeurd er echt niets mee. En deze Deda zadelpen ziet er een stuk beter uit. De fiets verdient eigenlijk wel een betere foto, bovenstaande foto doet afbreuk aan de fiets.
Het was niet de zadelpen die scheurde, maar het frame.
Deze pen is inderdaad een stuk mooier.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
09 jul 2010 15:33
En waarom zou het frame dan ooit scheuren? Sorry hoor maar die FM kan beter banden gaan plakken ofzo...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
09 jul 2010 15:37
Amclassic-fan schreef:En waarom zou het frame dan ooit scheuren? Sorry hoor maar die FM kan beter banden gaan plakken ofzo...
Wel met MOST plakkers dan, anders scheurt de band!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
alexwilier
- Forum-lid
alexwilier
09 jul 2010 15:59
Zadelpenverhaal komt inderdaad wel wat ongeloofwaardig over. Fotokwaliteit is idd belabberd - zoals ik al aangaf - en zal binnenkort een scherp plaatje schieten met iets beters dan mijn mobiel.
-
dennisp3
- Forum-lid
dennisp3
09 jul 2010 18:58
Kom net van de Pina-dealer. Prince gaat er komend jaar uit en daar vooor in de plaats komt de Paris terug op de plaats van de Prince. Model tussen de Dogma en de FP7 dus.
Waarschijnlijk wordt dit een nieuw type frame.
Als dit oud nieuws is: mijn exuses
-
sharkman113
- Forum-lid HC
sharkman113
09 jul 2010 21:13
Ze moesten wel, je kunt toch moeilijk een lichter frame onder het topmodel positioneren
. Vermoed dat de Prince weer terug komt in 2012 maar dan met massieve buizen en zonder nagellak glitters om de aanschaf van de peperdure Dogma toch te rechtvaardigen....
-
tourpretendent
- Forum-lid
tourpretendent
10 jul 2010 00:53
Amclassic-fan schreef:En waarom zou het frame dan ooit scheuren? Sorry hoor maar die FM kan beter banden gaan plakken ofzo...
Waarom zou dat niet gebeuren?
Als de Most zadelpen speciaal ontwikkeld is voor het Prince frame is een andere pen wellicht niet geschikt en oorzaak van een scheuren.
Ook de zadelpen van de Dogma is speciaal voor dit frame bedoelt (ik dacht fiets mei 2010).
Voor de goede orde: ik zeg dus niet dat het zadelpen waar is, uit voorzorg heb ik wel de oorspronkelijke pen teruggeplaatst.
Ik ben benieuwd naar de argumenten van de tegenstanders van dit verhaal.
Wellicht dat ik dan de Deda zadelpen terug plaats.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
10 jul 2010 01:25
De zadelpen is gewoon een ronde pijp met een bepaalde diameter die niet in te drukken valt. Er is geen enkele reden te verzinnen waarom het frame kapot zou gaan met een andere zadelpen, het is puur een broodje aap verhaal.
Die Most zadelpennen (muv de Dogma) zijn gewoon no-name zadelpennetjes met wat lak, er is helemaal niets bijzonders aan die dingen.
De zadelpen van de Dogma is niet rond, maar heeft een specifieke vorm. Nogal wiedes dus dat je daar geen andere zadelpen in kan doen, want dat past gewoon niet door de afmetingen.
-
buddo
- Forum-lid
buddo
10 jul 2010 11:26
Dat vraag ik me af. Op de stand van Selcof bij de Dolomieten Marathon heb ik de spullen goed bestudeerd en er geen Most in kunnen ontdekken. Ook vraag ik het me af aangezien ook Pina/Most een stand had... en als het echt hetzelfde is ga je volgens mij niet tegelijk op dezelfde plek een stand neerzetten.
-
tourpretendent
- Forum-lid
tourpretendent
10 jul 2010 11:51
Amclassic-fan schreef:De zadelpen is gewoon een ronde pijp met een bepaalde diameter die niet in te drukken valt. Er is geen enkele reden te verzinnen waarom het frame kapot zou gaan met een andere zadelpen, het is puur een broodje aap verhaal.
Deze reden kan zijn dat de Most zadelpen ontwikkeld is met een specifiek buigmoment in gedachten. Als een andere zadelpen een hoger buigmoment heeft zal deze pen meer kracht uitoefenen op het omliggende frame materiaal dat daardoor zou kunnen scheuren.
Ik moet zeggen dat ik het liefst de Deda zadelpen zou terugplaatsen, maar stel dat het verhaal toch waar is en ik met een scheur in het frame achterblijf. Dan heb ik spijt als haren op mijn hoofd en benen (aan scheren doe ik niet) en dat zijn er veel.
Cardsports is importeur van Pinarello en verdeler van Deda ik zal hun om uitsluitsel vragen.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
10 jul 2010 11:53
Droom lekker verder met je buigmoment... Geen idee wat je er mee wilt, maar een zadelpen is maar een uiterst eenvoudig ding, zeker het stuk pijp dat voor een deel in het frame verdwijnt.