Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat is een discussie waar je nooit uitkomt.
Ik kan (puur als fictief voorbeeld!) weer niet begrijpen dat iemand die het wel kan betalen toch genoegen neemt met bijv. een RedBull oid.
En om een of andere reden heeft Pina toch die extra uitstraling. Op mijn Pina kijken er meer fietsen naar mijn fiets van 3jr oud dan nu naar mijn splinternieuwe S-works 2011.
Vond ik dan wel weer een grappige constatering.
Ik kan (puur als fictief voorbeeld!) weer niet begrijpen dat iemand die het wel kan betalen toch genoegen neemt met bijv. een RedBull oid.
En om een of andere reden heeft Pina toch die extra uitstraling. Op mijn Pina kijken er meer fietsen naar mijn fiets van 3jr oud dan nu naar mijn splinternieuwe S-works 2011.
Vond ik dan wel weer een grappige constatering.
Less is bore
Daniel1975 schreef:Dat is een discussie waar je nooit uitkomt.
Ik kan (puur als fictief voorbeeld!) weer niet begrijpen dat iemand die het wel kan betalen toch genoegen neemt met bijv. een RedBull oid.
Dat lijkt mij toch niet zo moeilijk te begrijpen. Het is maar waar je waarde aan hecht. Simpel toch?
... más allá ...
Een RedBull is weer het andere uiterste, maar er zijn genoeg frames van andere fabrikanten die kwalitatief minstens hetzelfde zijn en maar de helft kosten.Daniel1975 schreef:Dat is een discussie waar je nooit uitkomt.
Ik kan (puur als fictief voorbeeld!) weer niet begrijpen dat iemand die het wel kan betalen toch genoegen neemt met bijv. een RedBull oid.
Daniel1975 schreef: En om een of andere reden heeft Pina toch die extra uitstraling. Op mijn Pina kijken er meer fietsen naar mijn fiets van 3jr oud dan nu naar mijn splinternieuwe S-works 2011.
Vond ik dan wel weer een grappige constatering.
Grappig dat je daarop let, ik kijk eigenlijk nooit of andere fietsers naar mijn fiets kijken. Maar ik zal in het vervolg de Pina(rello)rijders wat vaker nastaren als ik daarmee hun ego kan strelen.
Daniel1975 schreef: En om een of andere reden heeft Pina toch die extra uitstraling. Op mijn Pina kijken er meer fietsen naar mijn fiets van 3jr oud dan nu naar mijn splinternieuwe S-works 2011.
Vond ik dan wel weer een grappige constatering.
Daar kan ik me iets bij voorstellen. Een Pina heeft een wat, hoe zal ik het noemen, uitbundiger uiterlijk. Je kan moeilijk bekennen dat een goed opgebouwde Pina niet mooi is. Speci is iets meer ingehouden, maar wat mij betreft niet minder mooi.
Hond schreef:Grappig dat je daarop let, ik kijk eigenlijk nooit of andere fietsers naar mijn fiets kijken. Maar ik zal in het vervolg de Pina(rello)rijders wat vaker nastaren als ik daarmee hun ego kan strelen.
Daar hoef je niet op te letten, dat valt je gewoon op als mensen je aangapen.
Vind zelf een Pina ook in 't oog springen wanneer ik op training ben. Blijft een bijzonder mooie fiets, maar qua techniek lopen ze hopeloos achter en de prijzen zijn achterlijk.
Sommige mensen geven helemaal niks om merken maar willen wel een goede fiets, ik denk niet dat er dan een betere keuze is dan Red Bull.
Sommige mensen geven helemaal niks om merken maar willen wel een goede fiets, ik denk niet dat er dan een betere keuze is dan Red Bull.
Even volledig off-topic: Havana, ik zie dat je Amsterdam hebt ingeruild voor Groningen. Goede zet!:D
[quote="havana"]Vind zelf een Pina ook in 't oog springen wanneer ik op training ben. Blijft een bijzonder mooie fiets, maar qua techniek lopen ze hopeloos achter en de prijzen zijn achter.
Techniek is nogal een algemeen begrip. Op welk gebied loopt Pinarello dan achter? Geen derailleurkabel in het frame?, gewicht?
Techniek is nogal een algemeen begrip. Op welk gebied loopt Pinarello dan achter? Geen derailleurkabel in het frame?, gewicht?
De tijd tussen afstappen en opstappen is so boring
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Amclassic-fan schreef:Gewicht lijkt me nogal een "under statement". Als je ziet wat een Dogma weegt, van die hoeveelheid carbon maken andere bijna 2 frames...
Dat rechtvaardigd dan toch weer voor een groot gedeelte de prijs!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
colnagofreak schreef:Amclassic-fan schreef:Gewicht lijkt me nogal een "under statement". Als je ziet wat een Dogma weegt, van die hoeveelheid carbon maken andere bijna 2 frames...
Dat rechtvaardigd dan toch weer voor een groot gedeelte de prijs!
Tsja zou dat het zijn. Maar in wedstrijdverband mag een fiets toch maar 6,8 kilo wegen. Ik krijg het idee dat tegenwoordig bij de beoordeling van frames het gewicht het zwaarste weegt. Denk ook dat relatief dure merken altijd onder een vergrootglas komen te liggen.
Misschien rechtvaardigt zo n merk niet altijd een hoge prijs, maar daar zijn hele marketing boeken van vol geschreven over het hoe en waarom van een dergelijke prijsstelling. Toch is Torayca één van de beste (en duurste) carbon fabricanten ter wereld heb ik begrepen. En die carbonfabricanten gaan fors hun prijzen verhogen, dus als Pinarello nu al (te) hoog in de boom zit worden het museumstukken
De tijd tussen afstappen en opstappen is so boring