Race of MTB
-
- Forum-lid
Ik ga een racefiets kopen, de Trek 2.3 2011. Nu twijfel ik tussen race of MTB schoenen. Ik vind namelijke bepaalde Sidi MTB mooi.
Maar er zit verschil tussen de pedalen of niet?
Kan je echt slecht lopen op race schoenen?
Maar er zit verschil tussen de pedalen of niet?
Kan je echt slecht lopen op race schoenen?
hj kersten
De meeste MTB schoen hebben verzonken plaatjes waardoor ze niet geschikt zijn voor race pedalen. Shimano heeft echter ook pedalen die op de racefiets niet misstaan en geschikt zijn voor MTB schoenen.
[img=http://www.futurumshop.nl/img/6105-0332-N0909.jpg]
[img=http://www.futurumshop.nl/img/6105-0332-N0909.jpg]
Hup, naar de winkel stappen voor advies.
Schoenen moet je sowieso passen voor aanschaf om zeker te zijn van een goede koop.
Kan de winkelier je haarfijn uitleggen wat het verschil is, met "live" voorbeelden van de producten.
Als een argument voor aanschaf het lopen is, kan je dat direct proberen.
Schoenen moet je sowieso passen voor aanschaf om zeker te zijn van een goede koop.
Kan de winkelier je haarfijn uitleggen wat het verschil is, met "live" voorbeelden van de producten.
Als een argument voor aanschaf het lopen is, kan je dat direct proberen.
-
- Forum-lid
Kan het wel eigenlijk wel, MTB-schoenen bij een racefiets?
hj kersten
Idd, de Shimano 1 maat groter regel gaat ook niet altijd op. Heb normaal maat 44 schoenen, dus maat 45 van MP gehaald... Kon ik gelijk weer in de verkoop doen.danny1407 schreef:Schoenen moet je sowieso passen voor aanschaf om zeker te zijn van een goede koop.
CAUTION - You should NOT attach the threadless stem to the threaded portion of a fork\'s steerer tube. The steerer tube may (will) break at the threads. This can result in a dramatic alteration of the rider\'s appearance.
-
- Forum-lid
Ik denk de Sidi MTB Eagle 5 pro, maar nu twijfel ik ook nog tussen de Trek 2.3 2011 en de Bianchi Via Nirone met 105 of ultegra
hj kersten
Ik heb raceschoenen van Sidi en heb er geen moment spijt van gehad. Je kan zeker MTB schoenen dragen op een racefiets, je moet dan gewoon opletten dat je de juiste pedalen erbij koopt. En het loopt uiteraard beter.
Maar langs de andere kant koop je je schoenen om te fietsen, niet om een marathon te lopen. En raceschoenen zien gewoon veel mooier uit dan MTB schoenen. En ze horen op een racefiets!
Je kan trouwens prima lopen op raceschoenen, maar zoals ik zei geen marathons. Maar van je woonkamer naar de fiets en van de fiets naar het terras lukt dat prima. Eventjes wennen in het begin maar sommige vrouwen hebben ook problemen met op hakken te lopen. Terwijl anderen kilometers ermee lopen. Een kwestie van wennen dus !
Mijn advies.. Ga voor de raceschoenen.
Ik heb deze (de zwarte).
Maar langs de andere kant koop je je schoenen om te fietsen, niet om een marathon te lopen. En raceschoenen zien gewoon veel mooier uit dan MTB schoenen. En ze horen op een racefiets!
Je kan trouwens prima lopen op raceschoenen, maar zoals ik zei geen marathons. Maar van je woonkamer naar de fiets en van de fiets naar het terras lukt dat prima. Eventjes wennen in het begin maar sommige vrouwen hebben ook problemen met op hakken te lopen. Terwijl anderen kilometers ermee lopen. Een kwestie van wennen dus !
Mijn advies.. Ga voor de raceschoenen.
Ik heb deze (de zwarte).
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.
Jules_msk schreef: En raceschoenen zien gewoon veel mooier uit dan MTB schoenen.
Niet helemaal mee eens. Veel merken maken een schoen in twee versie's, MTB en Race. Toevallig heb ik dezelfde schoen als jij, maar dan in de MTB-versie, dan heet hij opeens Sidi logo xc MTB black vernice in plaats van Sidi logo black vernice. Je ziet het verschil echt pas wanneer je de schoen omdraait.
Ben het wel met je eens dat op een racefiets in principe race-pedalen en race-schoenen horen, heb ik ook, maar niet iedereen heeft het geld er voor over om twee setjes schoenen te kopen.
Een nadeel van MTB-schoenen op een racefiets is het kleine contactoppervlak met het pedaal. Op een racefiets worden doorgaans wat langere tochten gereden. Zeker bij goedkopere MTB-schoenen zou je dan na een tijdje de druk van het pedaal door je schoenzool heen gaan voelen.
Ik heb nog altijd van die twijfelaar pedalen. 1 kant spd andere kant gewone trapper. Daar kan ik met mijn mountain bike schoenen prima op. Contact vlak is volgens mij groot, maar nooit ergens last van. Zeker als je recreatief fietst 2 uurtjes is er volgens mij weinig aan de hand en moet je gewoon een schouten kopen die lekker zit, waar je evteen stukkie op kan lopen. Een fiets schoen heeft een harde zool dus lopen doet het zo ie zo niet lekker.. Maar het is dan ook een fiets schoen