Hallo allen,
Ik wil binnekort een ander crankstel op mn fietsie monteren maar ik vroeg mij af of het uitmaakt wat voor ketting je hebt.Ik weet dat je kettingen hebt in verschillende breedtes voor de cassette maar maakt dit ook uit voor je voorbladen of maakt het niet uit welke je erop gooit ?
Had ook nog een vraagje over shifters.. Is het aantal versnellingen vast gelegd of is het af te stellen?.Ik heb nu een 8 speed, en wil eigenlijk over naar 9 of 10 maar kan je de shifters dan afstellen of moet je ze per speed kopen ? Ik vind het duimklikkertje namelijk wat lekkerder werken dan die dubbele hendels en ik zou die 200 + euro wel voor andere onderdelen kunnen gebruiken.
Groeten,
Ruurd
Ander Crankstel en shifters
de ketting maakt voor de voorbladen niets uit.. daar loopt de tetting egt alleen op de tandjes en heeft weinig met langsgelegen tandwielen te doen... hier hoef je dus geen andere voor te kopen.. indien je echter een 10speed cassette gaat kopen zul je wel een 10speed ketting moeten gebruiken... maar voorbladen vervangen is niet noodzakelijk..
de shifters zullen wel vervangen moeten worden als je naar een 10speed wil, ik dacht dat van 8 naar 9 wel kon. in principe ligt het aantal versnellingen (klikjes) vast in de versteller
de shifters zullen wel vervangen moeten worden als je naar een 10speed wil, ik dacht dat van 8 naar 9 wel kon. in principe ligt het aantal versnellingen (klikjes) vast in de versteller
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Aan je beschrijving te lezen heb je een campagnolo groep. Als je over wilt schakelen naar 10 speed kost dat je wel wat meer dan 200 euro. Nodig zijn nieuwe: shifters, achter-derailleur, cassete, ketting en waarschijnlijk achternaaf. Rij je met Shimano dan heb je echter geen nieuwe achternaaf nodig, daar kan gewoon een 10 speed cassete op.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb eigenlijk Shimano Sora die heeft ook duimklikkers .
Dit is mn eerste fiets en eerste volle wedstrijdseizoen en als het zou bevallen zou er voor volgend jaar een nieuwe fiets komen en ik heb al besloten dat die er gaat komen, maar ik dacht als ik even goedkoop wat upgrades door kan voeren aan deze fiets dan doe ik dat even aangezien ik dit jaar toch op deze fiets uit ga rijden...
Dit is mn eerste fiets en eerste volle wedstrijdseizoen en als het zou bevallen zou er voor volgend jaar een nieuwe fiets komen en ik heb al besloten dat die er gaat komen, maar ik dacht als ik even goedkoop wat upgrades door kan voeren aan deze fiets dan doe ik dat even aangezien ik dit jaar toch op deze fiets uit ga rijden...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC