Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lawaai van 3 of 4 spaken

fietsfanaat
Forum-lid

fietsfanaat 23 jan 2006 12:56

Het is mijn ervaring dat die grote, opzichtige, 3 of 4 spaakswielen verschrikkelijk veel lawaai maken!

Sluit je een keer bij iemand aan, heeft hij van die 'lelijke' carbonwielen, die zoveel lawaai produceren alsof we op de landingsbaan bij schiphol fietsen!

Herkennen jullie dit?

Is dit bij alle 3 of 4 spaaks carbonwielen het geval?

Hoe vinden de mensen die erop rijden dit gezang?

bvd (nu aivd)
be Special, ride a Special

rene1
Forum-lid

rene1 23 jan 2006 13:13

Ik heb xentis 4 spaaks wielen, die zoeven heel zachtjes als je zo richting 35 km/u gaat. (Je moet dan niet te hard hijgen anders hoor je't niet meer). En ik vind het geen vervelend geluid.....als je dit wel vindt moet je niet aansluiten maar voorop gaan rijden daar heb je genoeg windgeruis om elk wiel geluid te overstemmen.

beukje
Forum-lid

beukje 23 jan 2006 13:26

Het overstemt bij mij in ieder geval niet het ratelende geluid van mijn hartkleppen. Dus ik heb er geen last van.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

amsterdam
Forum-lid

amsterdam 23 jan 2006 13:46

De Xentis wielen geven m.i. een rustig zoevend geluid.zowel mijn fietsmaat als ik ervaren het geluid niet als storend.

fietsfanaat
Forum-lid

fietsfanaat 23 jan 2006 14:53

Ok Ok Ok, het was misschien een beetje overdreven ;)

Maar soms heb ik er wel echt last van.

Ik vind het heerlijk om, vooral in deze tijd, heerlijk in stilte door 'de natuur' te fietsen. Genieten van de omgeving, mijn ademhaling en het zoeven van de wielen over het asfalt.
Met anderen erbij af en toe wat kletsen, af en toe het geluid van een neusgat dat geleegd wordt.

Maar als er constant een voor mij onbekende geluidsfabriek bijkomt, stoort mij dat.
Ik kan het mij overigens zeer goed voorstellen dat gebruikers er absoluut geen last van hebben, het misschien zelfs mooi vinden. Je bent er toch aan gewend, het hoord er eenmaal bij.
be Special, ride a Special

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 23 jan 2006 15:06

Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 23 Januari 2006

Ok Ok Ok, het was misschien een beetje overdreven ;)Maar soms heb ik er wel echt last van. Ik vind het heerlijk om, vooral in deze tijd, heerlijk in stilte door 'de natuur' te fietsen. Genieten van de omgeving, mijn ademhaling en het zoeven van de wielen over het asfalt.Met anderen erbij af en toe wat kletsen, af en toe het geluid van een neusgat dat geleegd wordt.Maar als er constant een voor mij onbekende geluidsfabriek bijkomt, stoort mij dat.Ik kan het mij overigens zeer goed voorstellen dat gebruikers er absoluut geen last van hebben, het misschien zelfs mooi vinden. Je bent er toch aan gewend, het hoord er eenmaal bij.

Ze klinken nog mooier als je niet trapt. Dan krijg je boven op het geluid van de spaken het 'ratelen' van de DT Swiss erbij.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ridley86
Forum-lid

ridley86 23 jan 2006 15:11

de nieuwe cosmic carbon's maken ook veel meer lawaai bij het optrekken dan de oudere. ik vind het wel leuk , zoef zoef en weg ben je hopelijk maken men nieuwe spinergy's ook een beetje geluid

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 23 jan 2006 15:50

Ik vind het geluid van carbonwielen juist prachtig. Naar mijn ervaring klinken vooral Bora's supermooi, helemaal bij het aanzetten.

.marcel.
Forum-lid

.marcel. 23 jan 2006 17:55

Quoten: Origineel geplaatst door FietsFanaat op 23 Januari 2006

Ok Ok Ok, het was misschien een beetje overdreven ;)Maar soms heb ik er wel echt last van. Ik vind het heerlijk om, vooral in deze tijd, heerlijk in stilte door 'de natuur' te fietsen. Genieten van de omgeving, mijn ademhaling en het zoeven van de wielen over het asfalt.Met anderen erbij af en toe wat kletsen, af en toe het geluid van een neusgat dat geleegd wordt.Maar als er constant een voor mij onbekende geluidsfabriek bijkomt, stoort mij dat.Ik kan het mij overigens zeer goed voorstellen dat gebruikers er absoluut geen last van hebben, het misschien zelfs mooi vinden. Je bent er toch aan gewend, het hoord er eenmaal bij.

en als er een auto langskomt dan??en zovaak zie je nou ook niet een 3 spaaks carbonwiel langs
hit the road jack

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 24 jan 2006 12:33

Het geluid van een carbonwiel is toch gaaf!
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

dries
Forum-lid

dries 24 jan 2006 18:42

het geluid is toch zalig van carbon velgen op mooie stukken afvalt, of de volle wielen tijdens tijritten machtig :d

Plaats reactie