Op welke banden rijden onze forum leden
Ik zie het nut van deze post niet in aangezien we het Lekke Bandenstand 2008 Topic hebben.
Zie je wie wat gebruikt en hoe vaak lek etc.
Mvg, Zorro
Zie je wie wat gebruikt en hoe vaak lek etc.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Swalbe Ultremo, lopen mooi en licht
Sonic 159
Ik rijdt met conti gp 4000s, ze zijn goed lekbestendig en bollen goed, maar ze verslijten zo snel en er komen wel snel sneetjes in, maar meestal zonder lekke bant tot gevold. Meestal als ik zie dat het sneetje door de beschermlaag zit, vervang ik het wel, want ik rijdt met latex biba's dus moet je dat regelmatig controleren. Hun adviesprijs zijn ze niet waard voor mij, maar als je ze voor 25 euro kan kopen, zijn ze goed.
Van de latex biba's (michelin) ben ik wel tevreden, ze bollen goed, maar je moet ze wel vaak oppompen. Mijn eerste ervaring met latex biba's was wel slecht, ik kocht er 2 : eentje daarvan was al kapot voor ik het gebruikte (garantie) en het 2de is kapot gegaan na nog geen 20 kilometer.
Ik ga nu veloflexen kopen denk ik, maar een vriend van mij zegt dat ze zo goed bollen als tubes.
Bij bikegear.be kan je trouwens rubino's kopen voor maar 7 euro.
Van de latex biba's (michelin) ben ik wel tevreden, ze bollen goed, maar je moet ze wel vaak oppompen. Mijn eerste ervaring met latex biba's was wel slecht, ik kocht er 2 : eentje daarvan was al kapot voor ik het gebruikte (garantie) en het 2de is kapot gegaan na nog geen 20 kilometer.
Ik ga nu veloflexen kopen denk ik, maar een vriend van mij zegt dat ze zo goed bollen als tubes.
Bij bikegear.be kan je trouwens rubino's kopen voor maar 7 euro.
-
- Forum-lid
Conti 4 Seasons reeds vele jaren tot algemene tevredenheid.Is ondertussen weeral 2 jaar geleden dat ik nog lek gereden ben en doe een 7 à 8000 km per jaar.Sinds een maand Schwalbe Ultremo's standaard gemonteerd op mijne nieuwe fiets.Bollen zeer soepel maar éénmaal in zeer slecht weer gereden en een 7 tal steentjes en glassplinters moeten verwijderen.Wel niet lek gereden maar toch reeds een aantal kleine sneetjes in de achterband na goed 700 km.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90
-
- Forum-lid
Diamante Pro light: zacht, niet super lekbestendig, snel slijtend maar o zo goed bollend.
Veloflex Black: presteert net ietsje minder dan de Vittoria's maar lekbestendiger en langer meegaand.
Woon-werk van alles en nog wat die in de aanbieding staat.
Veloflex Black: presteert net ietsje minder dan de Vittoria's maar lekbestendiger en langer meegaand.
Woon-werk van alles en nog wat die in de aanbieding staat.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
super b schreef:Voorheen een tijdlang met Michelin pro race 2; prima band alleen in combinatie met Campa velgen een @#$@&-klus om ze eromheen te krijgen.
Nu overgestapt op Cont gp 4000; tot nu toe goede ervaringen: 2000 km zonder lek.
Rij ook met Pro 2 Race icm Campa, bandjes monteren is idd even afzien. Maar met behulp van zo'n platte Continental bandenlichter krijg ik ze er prima om. Geen Tacx bandenlichters gebruiken, die breken zo af...
Ik rij er volgens mij zo'n 4 tot 5000km mee, lekrijden sterk verschillend. Als ik ze net 300km te laat vervang, rijd ik zo 2x extra lek. Maar over het algemeen heel erg weinig lekke banden. Met een wielsetje wat ik een jaar niet gebruikt had en de banden dus ook niet, die ongeveer 2000km oud waren, reed ik wel vaker lek dus die heb ik maar in de vuilnisbak gegooid. Tegenwoordig kosten ze ook maar 2 tientjes daar in Limburg