Ik had het lumineuze idee om ergopowers op mijn ITM tijdritstuur te monteren. Op zich kan dat wel alleen de bekabeling wegwerken onder je stuurlint c.q. door je stuur is een crime vanwege de scherpe bocht die je vanaf de ergopower moet maken. Enige manier is m.i. om de strop van de ergopower zo veel mogelijk naar boven te schuiven, dus half stuur en half erboven. Zodoende is het kabelbochtenwerk acceptabel. De remkabel is niet het probleem maar de stugge versnellingskabel des te meer. Duidelijk is dat de ergopower ongeschikt is voor een tijdritstuur tenzij je de bekabeling buitenlangs laat lopen wat onestetisch is. De remgrepen ondersteboven monteren is helemaal but. Uiteindelijk heb ik toch maar de expanders van mijn crosscommandeurs af laten draaien en in mijn ligbuizen geplaatst en de schakelhandeltjes van mijn ergopowers gedemonteerd.
Suggesties?
Ergopowers en commandeurs op tijdritstuur
Quoten: Origineel geplaatst door alan2 op 21 Januari 2006
Ik had het lumineuze idee om ergopowers op mijn ITM tijdritstuur te monteren. Op zich kan dat wel alleen de bekabeling wegwerken onder je stuurlint c.q. door je stuur is een crime vanwege de scherpe bocht die je vanaf de ergopower moet maken. Enige manier is m.i. om de strop van de ergopower zo veel mogelijk naar boven te schuiven, dus half stuur en half erboven. Zodoende is het kabelbochtenwerk acceptabel. De remkabel is niet het probleem maar de stugge versnellingskabel des te meer. Duidelijk is dat de ergopower ongeschikt is voor een tijdritstuur tenzij je de bekabeling buitenlangs laat lopen wat onestetisch is. De remgrepen ondersteboven monteren is helemaal but. Uiteindelijk heb ik toch maar de expanders van mijn crosscommandeurs af laten draaien en in mijn ligbuizen geplaatst en de schakelhandeltjes van mijn ergopowers gedemonteerd.
Suggesties?
ik heb ook een NK gereden op een tijdritfiets met die record ergopowers. het remmen was echt verschrikkelijk slecht (bleef haken halverwege het inknijpen) en het schakelen was veel zwaarder dan zou moeten zijn. het lijkt me dus handiger om gewoon zoals op normale tijdritsturen commandeurs en aparte speciale remhevels te zetten
Ik had het lumineuze idee om ergopowers op mijn ITM tijdritstuur te monteren. Op zich kan dat wel alleen de bekabeling wegwerken onder je stuurlint c.q. door je stuur is een crime vanwege de scherpe bocht die je vanaf de ergopower moet maken. Enige manier is m.i. om de strop van de ergopower zo veel mogelijk naar boven te schuiven, dus half stuur en half erboven. Zodoende is het kabelbochtenwerk acceptabel. De remkabel is niet het probleem maar de stugge versnellingskabel des te meer. Duidelijk is dat de ergopower ongeschikt is voor een tijdritstuur tenzij je de bekabeling buitenlangs laat lopen wat onestetisch is. De remgrepen ondersteboven monteren is helemaal but. Uiteindelijk heb ik toch maar de expanders van mijn crosscommandeurs af laten draaien en in mijn ligbuizen geplaatst en de schakelhandeltjes van mijn ergopowers gedemonteerd.
Suggesties?
ik heb ook een NK gereden op een tijdritfiets met die record ergopowers. het remmen was echt verschrikkelijk slecht (bleef haken halverwege het inknijpen) en het schakelen was veel zwaarder dan zou moeten zijn. het lijkt me dus handiger om gewoon zoals op normale tijdritsturen commandeurs en aparte speciale remhevels te zetten
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door alan2 op 21 Januari 2006
Ik had het lumineuze idee om ergopowers op mijn ITM tijdritstuur te monteren. Op zich kan dat wel alleen de bekabeling wegwerken onder je stuurlint c.q. door je stuur is een crime vanwege de scherpe bocht die je vanaf de ergopower moet maken. Enige manier is m.i. om de strop van de ergopower zo veel mogelijk naar boven te schuiven, dus half stuur en half erboven. Zodoende is het kabelbochtenwerk acceptabel. De remkabel is niet het probleem maar de stugge versnellingskabel des te meer. Duidelijk is dat de ergopower ongeschikt is voor een tijdritstuur tenzij je de bekabeling buitenlangs laat lopen wat onestetisch is. De remgrepen ondersteboven monteren is helemaal but. Uiteindelijk heb ik toch maar de expanders van mijn crosscommandeurs af laten draaien en in mijn ligbuizen geplaatst en de schakelhandeltjes van mijn ergopowers gedemonteerd.
Suggesties?
Wil je perse ergopowers op je tijdritstuur (remmen en schakelen) zonder crossverstellers dan kan dat alleen door (links en rechts) te verwisselen c.q. de schakelhandels te verwisselen.Op die manier zit de versnellingskabelaansluiting op de ergopower aan de binnenkant van het stuur en kan de stugge kabel , net als bij Shimano STI, met een mooie boog rechtstreeks naar de kabelstop op je schuine buis. De remkabel kan zonder problemen onder het stuurlint omdat de kabel veel soepeler is. Bij vervanging rembinnenkabel moet vanwege de scherpe bocht de buitenremkabel bij de aansluiting ergo eraf anders krijg je binnenkabel er niet doorheen. Bovendien moet je stuurlint los, dus tape je stuur in vanaf de stuurpenzijde.
Ik had het lumineuze idee om ergopowers op mijn ITM tijdritstuur te monteren. Op zich kan dat wel alleen de bekabeling wegwerken onder je stuurlint c.q. door je stuur is een crime vanwege de scherpe bocht die je vanaf de ergopower moet maken. Enige manier is m.i. om de strop van de ergopower zo veel mogelijk naar boven te schuiven, dus half stuur en half erboven. Zodoende is het kabelbochtenwerk acceptabel. De remkabel is niet het probleem maar de stugge versnellingskabel des te meer. Duidelijk is dat de ergopower ongeschikt is voor een tijdritstuur tenzij je de bekabeling buitenlangs laat lopen wat onestetisch is. De remgrepen ondersteboven monteren is helemaal but. Uiteindelijk heb ik toch maar de expanders van mijn crosscommandeurs af laten draaien en in mijn ligbuizen geplaatst en de schakelhandeltjes van mijn ergopowers gedemonteerd.
Suggesties?
Wil je perse ergopowers op je tijdritstuur (remmen en schakelen) zonder crossverstellers dan kan dat alleen door (links en rechts) te verwisselen c.q. de schakelhandels te verwisselen.Op die manier zit de versnellingskabelaansluiting op de ergopower aan de binnenkant van het stuur en kan de stugge kabel , net als bij Shimano STI, met een mooie boog rechtstreeks naar de kabelstop op je schuine buis. De remkabel kan zonder problemen onder het stuurlint omdat de kabel veel soepeler is. Bij vervanging rembinnenkabel moet vanwege de scherpe bocht de buitenremkabel bij de aansluiting ergo eraf anders krijg je binnenkabel er niet doorheen. Bovendien moet je stuurlint los, dus tape je stuur in vanaf de stuurpenzijde.