Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Suurpen/stuur/zadelpen

rond
Forum-lid

rond 20 jan 2006 11:11

Vraag:
Ik ben bezig met de aankoop van nieuwe fiets. Wordt een Pina Carbon FP met campa Record afgemonteerd en Campa Eurus wielen (denk alles via Flare.it). Twijfel alleen nog over stuur/stuurpen en zadelpen. Heb nu Ritchey Pro stuur en stuurpen en Pro Carbon zadelpen.
Denk voor nieuwe fiets aan Ritchey WCS voor alles.
Fiets veel voor recreatief/snelheid en deels wedstrijden Ama B Knwu. Dit laatste is door tijdsgebrek wat minder aan het worden, wel recreatief lekker op snelheid knallen!
Wie heeft suggesties, Tips of andere ideeen?
Ik hoor ze graag!
Groeten,
Ron

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 20 jan 2006 14:19

Ritchey WCS is goed spul maar het staat m.i. absoluut niet op een ras-Italiaan als een Pinarello. Ik zou Deda Newton stuurpen en stuur (31.8mm) aanraden, licht en stijf genoeg, en past beter bij een Italiaan. ITM kan ook, Millennium bijvoorbeeld, maar ik schat Deda iets hoger in. (gevoelsmatig wellicht). Verder heb je 3TTT en Cinelli nog als Italiaanse aanbieders van cockpitinrichtingen, maar van hun producten ben ik tegenwoordig iets minder op de hoogte...

jee-es
Forum-lid

jee-es 20 jan 2006 15:46

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 20 Januari 2006

Ritchey WCS is goed spul maar het staat m.i. absoluut niet op een ras-Italiaan als een Pinarello. Ik zou Deda Newton stuurpen en stuur (31.8mm) aanraden, licht en stijf genoeg, en past beter bij een Italiaan. ITM kan ook, Millennium bijvoorbeeld, maar ik schat Deda iets hoger in. (gevoelsmatig wellicht). Verder heb je 3TTT en Cinelli nog als Italiaanse aanbieders van cockpitinrichtingen, maar van hun producten ben ik tegenwoordig iets minder op de hoogte...

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens, maar smaak is zo verdomd persoonlijk he? Ik heb zelf geen Italiaan en heb net een WCS groep besteld (141 euro voor stuur, stuurpen en zadelpen )Cinelli heeft mooi spul maar is weer wat duurder voor een zelfde kwalitiet.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

rond
Forum-lid

rond 20 jan 2006 17:39

oke zeggen jullie dan van alles de carbon versies of de normale en al dan niet oversized? (Carbon dus wel)
Ron

rond
Forum-lid

rond 20 jan 2006 17:40

en stuurbocht bij Ritchey moet ik zeggen is wel prettig, namelijk niet te kort, was bij mijn vorige Cinelli wel een minpunt.
Ron

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2006 21:50

Een carbon stuurpen zou ik op dit moment echt niet kopen. Schreeuwend duur en niets beter dan alu. Alu pennen zijn zelfs lichter en nog stijf en sterk zat.
Carbon stuur moet je goed over nadenken. Kost je zeker 180 euro en als je valt en je stuur raakt moet je gewoon een nieuwe kopen. (of je moet je lezen zat zijn).
Carbon zadelpen zou ik wel nemen als je het financieël hebben kan. Ik vind bijv Ritchey Wcs carbon erg mooi, en die is nog best betaalbaar ook
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie