Spinergy Rev-x
Nou kan ik spinergy Rev-x voorwiel krijgen, die ik graag zou hebben voor mijn tijdritfiets. Het wiel is ongebruikt. Ik heb wel slechte ervaringen gelezen op het internet. Kan dit ook gebeuren met een voorwiel die nog niet gebruikt is (breken?). Ik hoor het graag!
Als het van een bekend iemand is en hij zegt dat het ongebruikt is zou ik het er op wagen. Maar deze wielen zijn niet meer van de jongste en meestal hebben ze al redelijk wat afgezien. Daarom dat ze nu zoveel op 2dehands site's staan.
Ik heb jaren met plezier met mijn Rev - X' en wedstrijden gereden, buiten het feit dat ze niet bijzonder stijf zijn, vond ik het wel plezante wielen...
Tot ze werden verboden voor wedstrijden, dan heb ik ze gebruikt voor trainingen, en heb ze zeker niet ontzien.
Ben er steeds tevreden van geweest. Enig nadeel is dat ze zeker niet stijf zijn, maar ze hadden destijds wel de "looks" mee, en dat maakte veel goed
Tot ze werden verboden voor wedstrijden, dan heb ik ze gebruikt voor trainingen, en heb ze zeker niet ontzien.
Ben er steeds tevreden van geweest. Enig nadeel is dat ze zeker niet stijf zijn, maar ze hadden destijds wel de "looks" mee, en dat maakte veel goed
ook bij jonge wielen komen problemen voor... en een spaakbreuk spinergys betekend dat al je spaken breken en dat je je tanden kan oprapen van de weg.
Ik zou het niet doen, ook omdat spinegy's helemaal niet zo aero zijn, een setje cosmic carbone oid is bijvoorbeeld veel earodynamischer.
Ik zou het niet doen, ook omdat spinegy's helemaal niet zo aero zijn, een setje cosmic carbone oid is bijvoorbeeld veel earodynamischer.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Ik vond de wielen vroeger keihard! Gezien de bouw (slechts 4 spaken) en de enorme stijfheid hadden de lagers van mijn achterwiel geen lang leven beschoren. Te regelmatig moesten deze vervangen worden.
Met het voorwiel heb ik nooit problemen gehad! Je mag ze echter niet gebruiken voor wedstrijden!
Met het voorwiel heb ik nooit problemen gehad! Je mag ze echter niet gebruiken voor wedstrijden!
De eerste Rev x waar een spaak breekt moet ik nog zien (heeft ze niet eens). Zwakke punten van de Rev x waren onbalans (je kunt er niet mee afdalen) en de lagering in het achterwiel dat speling bleef vertonen.
Overigens wil spinergy niets meer met de wielen te maken hebben. Het voorwiel is op zijn zachts gezegd onbetrouwbaar (eigenlijk gewoon levensgevaarlijk) in ik weet minimaal twee rijders waarbij het wiel spontaan brak (met carbon heb je dan echt even een pincet nodig).
Conclusie: verouderde rommel, mooi voor de vitrine maar geen cent meer waard en zeker niet mee gaan rijden.
Overigens wil spinergy niets meer met de wielen te maken hebben. Het voorwiel is op zijn zachts gezegd onbetrouwbaar (eigenlijk gewoon levensgevaarlijk) in ik weet minimaal twee rijders waarbij het wiel spontaan brak (met carbon heb je dan echt even een pincet nodig).
Conclusie: verouderde rommel, mooi voor de vitrine maar geen cent meer waard en zeker niet mee gaan rijden.
kleine toevoeging: er zijn meerdere types revX'en gemaakt, bv een extra stijve, een extra lichte en een standaard type. Scherm dus niet alle spingergy's qua stijfheid over een kam!
Niemand zegt dat het moet,<br>
Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 21 Januari 2006
kleine toevoeging: er zijn meerdere types revX'en gemaakt, bv een extra stijve, een extra lichte en een standaard type. Scherm dus niet alle spingergy's qua stijfheid over een kam!
Het betreft hier de superstif versie, breken die ook wel??
Het betreft hier de superstif versie, breken die ook wel??
Heb indertijd ontelbare spinergy's in onderhoud gehad en weet precies de voors en tegens (heb zelfs een methode ontworpen om ze uit te balanceren). Spinergy wil eigenlijk niet meer aan deze wielen herinnerd worden. Het web stond tot 2003 bomvol met verslagen van ineengezakte wielen en juridische procedures....
Trek je conclusie en ga op zoek naar een Cosmic, Bora, Xentis (beter alternatief) en laat deze (vaak overprijsde) antiquaria gewoon links liggen.
Trek je conclusie en ga op zoek naar een Cosmic, Bora, Xentis (beter alternatief) en laat deze (vaak overprijsde) antiquaria gewoon links liggen.
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 21 Januari 2006
Heb indertijd ontelbare spinergy's in onderhoud gehad en weet precies de voors en tegens (heb zelfs een methode ontworpen om ze uit te balanceren). Spinergy wil eigenlijk niet meer aan deze wielen herinnerd worden. Het web stond tot 2003 bomvol met verslagen van ineengezakte wielen en juridische procedures....
Inderdaad, ze zijn echt wel overprijsd op de tweedehandsmarkt, en helemaal niet 10 speed compatibel heb ik me laten vertellen.
Inderdaad, ze zijn echt wel overprijsd op de tweedehandsmarkt, en helemaal niet 10 speed compatibel heb ik me laten vertellen.
-
- Forum-lid
Heb ze ook had in een grijsverleden vond het wel goede wielen, alleen wat slap. Ze worden regelmatig aangeboden op ebay enzo (ook nieuw), echt up to date kun je ze niet noemen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die