Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

gipiemme Tecno 024

benny-boy
Forum-lid

benny-boy 18 jan 2006 23:26

Hallo, Wat is jullie mening over deze wielen ? http://img194.imageshack.us/img194/7430 ... 0035mc.jpg Ik rij nu ongeveer een 10-tal maanden met deze wielen rond en momenteel nog geen problemen gehad. Nu is mijn vraag :zijn deze wielen volgens jullie geschikt om de RVV te kunnen meerijden? Ik heb dit reeds verschillende kasseistrooken zonder problemen gedaan maar toch blijf ik met een gevoel van onzekerheid of deze wielen daar eigenlijk zeer goed voor geschikt zijn. Ter info : Ik weeg ongeveer 80kg.
Vorig jaar heb ik de 140 km. gedaan van de ronde. Maar dan wel aan een erg traag tempo over de kasseistrooken gereden . idd. al van sommige mensen gehoord dat ze niet 100 stevig zijn voor op kasseien (zeker met 80kg.) Stel nu dat ik er mij nieuwe aanschaf. Welke stellen jullie voor? Ze moeten dus licht zijn (lichter dan gipiemme?) en zeker stevig genoeg zijn. Maar toch niet te duur.
Het schijnt dat handgespaakte beter zijn. Ik zit momenteel nog met een tweestrijd, er toch met rijden, (voorlopig geen problemen gehad) of mij andere aanschaffen. Greets Benny

benny-boy
Forum-lid

benny-boy 19 jan 2006 13:48

Nog eens nagevraagd aan mijn fietsenmaker en deze ziet er niet echt problemen in . hier nog wat info over dit wiel. http://www.bikyle.com/clearance_2.htm 1940 gram. Stel nu dat ik nieuwe koop, moeten ze vooral sterker (kasseien)en lichter zijn. Kan ik dergelijke wielen kopen/laten maken voor ca.200-300 Euro? Bv. Mavic velgen , swiss naven ,....

casran
Forum-lid HC

casran 19 jan 2006 13:50

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fuego
Forum-lid

fuego 19 jan 2006 15:57

Hij zal gedacht hebben hier meer interessante antwoorden te kunnen vinden ??
Afbeelding

benny-boy
Forum-lid

benny-boy 19 jan 2006 18:05

nee, ik probeer gewoon van zoveel mogelijk mensen hun gedacht te vragen.

Het is gewoon omdat ik er zelf veel te weinig van ken dat ik het aan zoveel mogelijk mensen vaag .
Greets

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 19 jan 2006 22:33

Mijn weinig gefundeerde mening dan maar? Ik heb in het verleden toch een aantal keren zien staan in een FIETS test: goede fiets, maar mindere wielen (Gipiemme dus). Ietwat zwaar edoch ietwat slapjes. Zitten / zaten ze niet onder de Cannondales? Zien er wel mooi uit trouwens.

casran
Forum-lid HC

casran 19 jan 2006 22:36

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 19 Januari 2006

Mijn weinig gefundeerde mening dan maar? Ik heb in het verleden toch een aantal keren zien staan in een FIETS test: goede fiets, maar mindere wielen (Gipiemme dus). Ietwat zwaar edoch ietwat slapjes. Zitten / zaten ze niet onder de Cannondales? Zien er wel mooi uit trouwens.

Die zaten vroeger idd standaard in een hoop Cannondales; nu niet meer, denk ik. Grote minpunt is idd het gewicht van deze wielen. Voorts zijn ze maar matig.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie