red bull
-
- Forum-lid
Ervaring niet.
Maar ze komen bij een heleboel testen als beste prijs - kwaliteit naar voren.
Maar ze komen bij een heleboel testen als beste prijs - kwaliteit naar voren.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb geen carbon frame, wel de pro sl, het alu frame en die is uitzonderlijk lekker stijf! En als ik de catalogus moet geloven is het carbon frame zelfs stijver.. op het balhoofd dan, rond de bracketas is het aluminium frame weer een STUK stijver. Maar met de prijs en de afwerking zit het wel snor
Science of Performance!
neen, niet enkel drank. Veel goed, voor weinig geld. Ik vind juist dat het kader niks veel speciaal heeft. Hieronder de afmontage en dit voor 2590€
Frame
Fullcarbon Oversize Tubing, handmade
Maten
52/54/56/58/60 cm
Voorvork
Red Bull Lightweight monocoque Fullcarbon
Balhoofdstel
Ritchey Pro, geintegreert
Naven
Xtreme Light Wheels, met industrie lagers
Cassette
Campagnolo Ultra-Drive 11 - 23, 10-speed
Velgen
Xtreme Light Wheels
Spaken
DT Competition
Banden
Vittoria Open Corsa EVO CX, 23 mm, vouwbaar
Crankstel
Campagnolo Chorus, 53/39
Trapas
Campagnolo Chorus
Voorderailleur
Campagnolo Chorus
Achterderailleur
Campagnolo Record
Rem-/schakelhendels
Campagnolo Record Ergopower
Remmen
Campagnolo Chorus
Pedalen
zonder
Zadelpen
Ritchey WCS
Zadel
Selle Italia Filante
Stuur
Ritchey WCS, oversized
Stuurpen
Ritchey WCS oversized
Specials
Consequente lichtgewicht constructie.
Kleur
carbon/reflex-silver (lak-coating)
Gewicht
ca. 6,9 kg (framemaat: 56 cm, zonder pedalen)
Garantie:
5 jaar volledige garantie op de Xtreme Light Wheels - ook bij wedstrijdgebruik, uitgezonderd zijn beschadigingen door onvakkundige
Frame
Fullcarbon Oversize Tubing, handmade
Maten
52/54/56/58/60 cm
Voorvork
Red Bull Lightweight monocoque Fullcarbon
Balhoofdstel
Ritchey Pro, geintegreert
Naven
Xtreme Light Wheels, met industrie lagers
Cassette
Campagnolo Ultra-Drive 11 - 23, 10-speed
Velgen
Xtreme Light Wheels
Spaken
DT Competition
Banden
Vittoria Open Corsa EVO CX, 23 mm, vouwbaar
Crankstel
Campagnolo Chorus, 53/39
Trapas
Campagnolo Chorus
Voorderailleur
Campagnolo Chorus
Achterderailleur
Campagnolo Record
Rem-/schakelhendels
Campagnolo Record Ergopower
Remmen
Campagnolo Chorus
Pedalen
zonder
Zadelpen
Ritchey WCS
Zadel
Selle Italia Filante
Stuur
Ritchey WCS, oversized
Stuurpen
Ritchey WCS oversized
Specials
Consequente lichtgewicht constructie.
Kleur
carbon/reflex-silver (lak-coating)
Gewicht
ca. 6,9 kg (framemaat: 56 cm, zonder pedalen)
Garantie:
5 jaar volledige garantie op de Xtreme Light Wheels - ook bij wedstrijdgebruik, uitgezonderd zijn beschadigingen door onvakkundige
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een vriend van me heeft de carbon kader, hij is er heel tevreden over
Hij zegt dat de kader stijver is dan zijn vorig kader(stalen kader) en dat hij bijna "niets" weegt.
Met zijn 95 kilo zit hij toch in een zekere "gevarenzone" voor carbonkaders. hij heeft hem nu al anderhalf jaar en nog geen problemen mee gehad.
EEN ABSOLUTE AANRADER!!!!!
Hij zegt dat de kader stijver is dan zijn vorig kader(stalen kader) en dat hij bijna "niets" weegt.
Met zijn 95 kilo zit hij toch in een zekere "gevarenzone" voor carbonkaders. hij heeft hem nu al anderhalf jaar en nog geen problemen mee gehad.
EEN ABSOLUTE AANRADER!!!!!
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
-
- Forum-lid
Red Bull komt goed uit de testen. Ik had eerst een Pro SL2000 op het oog. Maar ben toch bij de lokale fietsenboer uitgekomen. Dit ivm service etc. Rose is vanaf hier 2uur rijden. Toch ietsje tever.
Ohwja www.rose.nl
(verder een prima winkel overgens!)
Ohwja www.rose.nl
(verder een prima winkel overgens!)
Ik rij vanaf mei vorig jaar op een Carbon SL, afgemonteerd met Shimano Ultegra 10-speed, Ksyrium SL en Look Keo Carbon. Totaal gewicht 7,1 KG. Kan niet anders zeggen dat ik super tevreden ben. Heel stijf frame, desondanks erg comfortabel. Ik kan me wel wat voorstellen bij de opmerkingen van sommigen dat de uitstraling van Red Bull niet datgene is wat bijvoorbeeld Italiaanse merken als Opera, Pinarello of De Rosa hebben. Daar staat tegenover dat wanneer je sec naar de specificaties van de Carbon SL kijkt, er volgens mij weinig andere merken zijn die de verhouding prijs/prestatie van deze fiets evenaren. Overigens vindt ik mijn fiets, zeker met die Ksyrium wielen er in, erg mooi, maar over smaak valt niet te twisten.
Kortom : superfiets, zeker als je de afmontage laat doen volgens je eigen wensen.
Rose is vanaf mijn woonplaats een uur rijden, dus goed te doen. Daarbij heb ik de ervaring dat de service van Rose echt perfect is.
Erg blij met mijn Carbon SL dus.
Kortom : superfiets, zeker als je de afmontage laat doen volgens je eigen wensen.
Rose is vanaf mijn woonplaats een uur rijden, dus goed te doen. Daarbij heb ik de ervaring dat de service van Rose echt perfect is.
Erg blij met mijn Carbon SL dus.