Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gevraagd: Testers

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 18 jan 2006 20:32

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 18 Januari 2006

Dit is wel weer dit forum ten top zo. Eerst lopen ze te zeiken dat er in de koopgids geen goedkopere fietsen staan,en als fiets die dan laat testen (nog wel door forumlezers wat mijns inziens blijk geeft van waardering voor dit forum) krijg je het gezeik dat die fietsen niet goed genoeg zijn.

Dit noemen we de spijker op zijn kop slaan!!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jan 2006 20:39

Quoten: Origineel geplaatst door colnagoc50 op 18 Januari 2006

De meeste heren hier hebben nogal een hoge eigendunk van zichzelf. ...

Met de rest van je post heb ik geen probleem en het is een verdedigbare mening, maar trek toch geen overhaaste conclusies over het karakter van mensen aub!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 18 jan 2006 20:47

Laten wij het eens anders bekijken: het in de markt zetten van 5 groepen is gewoon een marketing strategie. Als er 3 groepen waren, dan was het ruim voldoende voor alle fietsers. De kosten voor de fabrikant zouden veel lager kunnen zijn (en dus de resterende groepen goedkoper), maar er worden 5 of meer groepen in de markt gezet, omdat er ruimte voor is.

Ideaal zou zijn: 105 voor beginners, die misschien fanatiek gaan fietsen (hetgeen ook kan met 105), Ultegra voor de bikkels en D-A voor de snob en de prof. De rest van de groepen zou dan prima kunnen vervallen.

Niemand maakt mij hier wijs dat Sora of Tiagra een goede keuze is voor iemand die misschien echt veel gaat fietsen: waarom zou je voor 100 Euro verschil iets kopen waarvan je al van te voren weet dat het minder goed en duurzaam is dan 105? Een fiets met 105 is ook voor meer mensen interessanter op de 2e hands markt, dan een met Tiagra afgemonteerde fiets. Of zouden jullie er 1 seconde over nadenken zo'n fiets 2e hands te kopen?

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 18 jan 2006 21:09

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 18 Januari 2006

Laten wij het eens anders bekijken: het in de markt zetten van 5 groepen is gewoon een marketing strategie. Als er 3 groepen waren, dan was het ruim voldoende voor alle fietsers. De kosten voor de fabrikant zouden veel lager kunnen zijn (en dus de resterende groepen goedkoper), maar er worden 5 of meer groepen in de markt gezet, omdat er ruimte voor is.Ideaal zou zijn: 105 voor beginners, die misschien fanatiek gaan fietsen (hetgeen ook kan met 105), Ultegra voor de bikkels en D-A voor de snob en de prof. De rest van de groepen zou dan prima kunnen vervallen.Niemand maakt mij hier wijs dat Sora of Tiagra een goede keuze is voor iemand die misschien echt veel gaat fietsen: waarom zou je voor 100 Euro verschil iets kopen waarvan je al van te voren weet dat het minder goed en duurzaam is dan 105? Een fiets met 105 is ook voor meer mensen interessanter op de 2e hands markt, dan een met Tiagra afgemonteerde fiets. Of zouden jullie er 1 seconde over nadenken zo'n fiets 2e hands te kopen?Gr, Diogenes


Tja, in een wereld zonder winstoogmerk
Overigens is het wel een leuke aanname om te zeggen dat de minder groepen minder kosten betekent, maar hoeveel dat is, en of dat uberhaupt interessant is. De 105 als goedkoopste lijkt me eigenlijk weer te goed, veel mensen zullen misschien maar 3000 km per jaar rijden, als je dan naar duurzaamheid kijkt, gaat de 105 groep zeker 8 jaar mee (weet ik al uit ervaring ) en wellicht nog veel langer. Is dat nodig?
Misschien is het niet de beste optie, maar soms maakt 100 euro wel degelijk veel verschil. Bovendien zullen er mensen zijn die dan, zeer terecht, voorraang geven aan een goed frame en goede wielen, die zijn belangrijker als je echt veel gaat fietsen.
En voor de juiste prijs, zou ik best een 2e hands met Tiagra durven kopen (niet dat het aan de orde is).

janee
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 feb 2005 17:29

janee 18 jan 2006 21:13

Quoten: Origineel geplaatst door colnagoc50 op 18 Januari 2006

De meeste heren hier hebben nogal een hoge eigendunk van zichzelf. ...
 
KLOPT
DM-LM-ORM

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 18 jan 2006 21:57

Quote: Origineel geplaatst door rijden! op 17 Januari 2006
Mannen! (M/V)..voor onze jaarlijkse 'lezerstest' in FIETS zoeken wij vier rijders die graag mee willen werken. Voorwaarden: je moet kunnen op vrijdag 3 februari (eventueel 11 februari bij sneeuw en 11-stedentocht), je moet abonnee zijn, je moet passen op een 56 cq 58 fiets, je moet ook met Tiagra en Veloce willen rijden en je moet het vooral LEUK vinden! Locatie: Wageningen. Duurt de hele dag. Bedoeling: testritten rijden ( rondje incl. Wageningse Berg), mening vormen, fotomodel 'staan', formulieren invullen, open staan voor discussie, geen aversie tegen danwel Campagnolo danwel Shimano hebben... En je moet komen opdagen met een helm, eigen schoenen en pedalen en een beetje knappe outfit. Je krijgt contract voor 2006, wel koffie en lunch. Voor douchegelegenheid wordt gezorgd!Mailtje naar m.grootjans@smm.nl met naam, emailadres, abonneenummer en zeer kort en bondig waarom wij jou gaan uitnodigen!


Net een mooi mailtje geschreven, wil op versturen drukken, toch nog ff datum checken:

08:15 - 10:15 Engels literatuur SE (Schoolexamen, 80)
11:55 - 14:55 Nederlands betoog SE (Schoolexamen, 30 Eindcijfer)

School...
be Special, ride a Special

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4573
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 18 jan 2006 22:09

Maarreeeeh zijn er eigenlijk al mailtjes verstuurt of heeft iedereen een grondige reden om het niet te doen?

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 18 jan 2006 22:30

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 18 Januari 2006
of heeft iedereen een grondige reden om het niet te doen?



Ja, ik ben geen abonee . En ik moet gewoon nog naar school (hoewel ik toch niet veel les op die dag)..

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 18 jan 2006 22:31

Met de rest van je post heb ik geen probleem en het is een verdedigbare mening, maar trek toch geen overhaaste conclusies over het karakter van mensen aub!


...Als je sommige reacties leest  dan kun je moeilijk een andere conclussies trekken.........(observeren en intrepeteren van menselijk gedrag is toevallig mijn vak)
In ieder geval ben ik van plan veel te gaan fietsen op mijn Tiagra/105 fietsje. Ben benieuwd wanneer de tandwielen en schroefjes mij om de oren gaan vliegen......! ndertussen heb ik ongeveer 4000 km gefietst op mijn pekelracer en daar zit Shimano 600 op...! De vorige eigenaar had er ook al heel wat kilometertjes op gemaakt. Tot nu toe zonder problemen en ik mag wel zeggen dat ik het onder zeer extreme omstandigheden getest heb.
Aan de fiets test doe ik niet mee. Kan het fietsend NL en B niet aandoen om plotseling tegen die kop van mij aan te moeten kijken. En verder denk ik niet dat ik echt iets zinnigs te melden heb. Zit nog geen 6 mnd op de fiets dus ik heb niet het idee een kenner te zijn die weet waar hij het over heeft.
"Afstappen is geen optie"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jan 2006 22:49

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 18 Januari 2006





Met de rest van je post heb ik geen probleem en het is een verdedigbare mening, maar trek toch geen overhaaste conclusies over het karakter van mensen aub!


...Als je sommige reacties leest  dan kun je moeilijk een andere conclussies trekken.........(observeren en intrepeteren van menselijk gedrag is toevallig mijn vak)


Wel, mijn ervaring is dat mensen toch ietsje teveel in posts lezen en er veronderstellingen uit maken die er helemaal niet in zitten.
Kijk, een hele boel heisa/discussie is hier ontstaan nav. Sharkmans post dd. 17 januari 2006 om 21:29. Hij geeft daar in duidelijke bewoordingen zijn mening over versnellingsgroepen als Sora en Tiagra. Misschien lezen sommigen daar graag in dat Sharkman neerkijkt op mensen die daarmee rijden of dat hij zichzelf beter voelt (de "eigendunk van zichzelf", zoals ColnagoC50 zo tautologisch zei). Welnu, dat staat er langs geen kanten en kan je er ook helemaal niet uit afleiden!! Ik zie echt niet in hoe je iets over 's mans karakter (buiten het feit dat hij ongegeneerd z'n visie geeft) te weten kan komen uit zo'n post.Mind you, om iemand te durven beoordelen (nl. "een grote eigendunk" verwijten) moet je immers zelf ook wel een behoorlijk zelfbeeld en een porte lef hebben hoor!! Ik voel me immers niet geroepen een beoordeling te maken over karakters of zelfbeelden van posters op dit forum die ik van haar noch pluimen irl ken.
Maar als het jouw vak is, Cor01, zal jij het misschien beter kunnen dan ik, maar ik sta er nogal sceptisch tegenover om zaken te lezen die er niet staan.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 18 jan 2006 22:59

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 18 Januari 2006


Tiagra en sora werken gewoon goed. Als je de groep niet goed afgesteld krijgt, ben je ook geen hogere groep waard.
Het is net als met PC's als je alleen hier op het forum komt ouwehoeren, dan heb je ook geen Pentium 4 3.4 Ghz nodig, maar dan kun je ook nog vooruit met je P3


Prachtige beeldspraak, ik kan het niet treffender verwoorden.
Off topic:
Ik ben zelf nog op zoek naar een fiets en merkte bij de LBS dat Tiagra zwaarder schakelt dan Ultegra. Maar dat was wel gewoon in de winkel. Je kijkt wat rond en je zit bij de verschillende fietsjes wat te duwen en trekken aan de remgrepen. Of het op de weg ook zo is, weet ik niet. Maar als iets harder duwen het enige verschil is, behalve tig honderd euri's...
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 18 jan 2006 23:10

Maar als het jouw vak is, Cor01, zal jij het misschien beter kunnen dan ik, maar ik sta er nogal sceptisch tegenover om zaken te lezen die er niet staan.
 


O je kunt een heleboel afleiden uit de manier waarop mensen reageren of zaken opschrijven. Maar het is en blijft altijd gezond om er heel kritsich en sceptisch tegenover te staan, daar heb je zeker gelijk in. Voor dat je het weet trek je verkeerde conclussies en dat kan soms heel vervelend zijn.
Van de andere kant heb jij mij ooit eens gezegd dat je niet moet vergeten dat dit MAAR  een internet forum is....
"Afstappen is geen optie"

Plaats reactie