Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gevraagd: Testers

Gebruikersavatar
janus
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 04 aug 2005 13:29

Gebruikersavatar janus 20 jan 2006 17:25

Ik heb me opgegeven....tsja buitendienst kan altijd wel een dagje spijbelen haha.
ben erg benieuwd. lijkt me gewoon errug grappig......enne Erik....ik wist niet dat je dominee was 
janus mannimo
ik fiets ook

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 20 jan 2006 20:25

Quoten: Origineel geplaatst door Juri op 20 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door davey op 19 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Aziraphale op 19 Januari 2006


Net zoals jeugdwielrenners die rijden op fietsen van 6000 euro. Bij de laatste jeugdtour hier nog gezien, nieuwelingen op carbon Colnagos en DeRosa's afgemonteerd met Record. En ze fietsen er geen trap harder door. Pure show!



 en wat is er mis met nieuwelingen met dure fietsjes??... ik heb ook geen goedkope fiets... al ik van me ouders een carbon frame kan krijgen en goed afgemonteerd enzo..waarom zou ik dan een no name frame nemen?..het is voor de show,ja dus? als die mensen die fietsen mooi vinden en het kunnnen veroorloven..waarom niet?

Pfff, Ken anders een nieuweling die vorig seizoen bijna ALLES heeft gewonnen, en dat als 1e jaars op een Target Met Sora.... Ik dacht dat hij 17 overwinningen ofzo had. En niet enkel criteriums hor. Zaten dacht ik stuk of 3 klassiekers bij.


er zegt ook niemand dat je niet goed kan rijden op een gewone fiets..fiets maakt op daarvoor niets uit ..bij elke fiets moet je trappen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2006 21:23

en als je zelf je spullen moet betalen, kom je misschien tot de conclusie dat je wel weer heel lang moet werken als je je carbon wielen kapot rijdt in het eerste het beste criteriumpje...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 20 jan 2006 23:49

weet ik maar ik heb dat tog al wel met bmxe dat zijn dan wel geen carbon wielen,maar is ook niet goedkoop en dat gaat nog vaker kapot,en dat moet k wel zelf betalen dus ik weet wel hoe dat is daar gaan zo'n 3 stuurtjes,aantal wielen,pedalen en alles per jaar door dus

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 jan 2006 19:16

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 18 Januari 2006

Maarreeeeh zijn er eigenlijk al mailtjes verstuurt of heeft iedereen een grondige reden om het niet te doen?


 Ik heb een mailtje verstuurt naar @rijden en inmiddels een uitnodiging voor 3 februari terug gehad.
Ik heb met verbazing deze discussie gevolgd over deze goedkope racegroepen. Ik hoop gewoon een leuke dag te hebben!!!! Heb zelf net een nieuwe C50 besteld met Chorus.
Maar daarom hoeft het fietsplezier met een goedkoop fietsje of racegroep niet minder te zijn. Ben zelf benieuwd naar de functionaliteit van deze groepen!!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 22 jan 2006 19:49

>Ben zelf benieuwd naar de functionaliteit van deze groepen!!!!
Ik zou erg verbaasd zijn als ze niet functioneerden in nieuwstaat.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 jan 2006 20:28

Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 22 Januari 2006

>Ben zelf benieuwd naar de functionaliteit van deze groepen!!!!Ik zou erg verbaasd zijn als ze niet functioneerden in nieuwstaat.Gr, Diogenes

Dat begrijp ik, maar ben benieuwd of de werking cq het "gevoel" van deze groepen hetzelde is als de duurdere groepen. Remwerking e.d. Ik besef ook wel dat er niets te zeggen valt hoe zo'n groep na een jaar functioneert !
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

stef
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:28

stef 22 jan 2006 21:58

Ach man,
Dergelijke uitspraken kunnen soms nog al eens vervelend zijn. Mijn zoon van 12 jaar rijdt met sora en moest vandaag even de beentjes stilhouden om "meneer" met de campa Record Carbon te laten bij komen.  Den "eddy" heeft trouwens 5 maal de TOUR gewonnen met versnellingen aan de buis!Denk je nu echt dat een sora of tiagra zoveel minderwaardig zijn als versnellingen aan de buis.  Laat iedereen in zijn waarde, begin bij het begin en als de tijd rijp is is er nog alle tijd voor elite matriaal.
Nog een kleine anekdote,
Ik ben nogal creatief in het lakken en clonen van labels en heb zoeens een simpele Alu/carbon frame,waar niemand naar opkeek of enkel negatieve commentaar op had, herspoten. Twee weken later kwam ik met dezelde fiets "Pinarello"  op de proppen. Clubleden maakten een testritje met identiek dezelfde fiets wat ze voorheen zeer slecht vonden(slap,zwaar,...). Ja je raad het nooit  ploseling enkel zeer positieve reacties!
Zo zie je maar, met wat zijn we uiteindelijk nog bezig?  
 
Stef

stef
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 dec 2005 15:28

stef 22 jan 2006 22:00

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 17 Januari 2006

Testen van Tiagra?, het is me ooit gelukt om in twee maanden tijd deze groep volledig aan barrels te rijden (tiagra en sora zijn de groepen voor mensen die wel een fiets willen maar verwachtten er nooit meer op te rijden). Lijkt een beetje op de uitnodigings voor een test van het nieuwste model kia terwijl er een ferrari in de garage op je staat te wachten. (sla dan toch maar een nummer over....)

Zie mijn reactie hierboven
Stef

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 23 jan 2006 00:19

Quoten: Origineel geplaatst door Stef op 22 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 17 Januari 2006

Testen van Tiagra?, het is me ooit gelukt om in twee maanden tijd deze groep volledig aan barrels te rijden (tiagra en sora zijn de groepen voor mensen die wel een fiets willen maar verwachtten er nooit meer op te rijden). Lijkt een beetje op de uitnodigings voor een test van het nieuwste model kia terwijl er een ferrari in de garage op je staat te wachten. (sla dan toch maar een nummer over....)

Zie mijn reactie hierboven

Dit zijn de verhalen die dit forum leuk maken/houden. Plezier is ook belangrijk.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 23 jan 2006 09:57

Tijd om dit forum te sluiten! Er is al genoeg gesouweld over het wel en wee van instapgroepen!!!
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

fuego
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 nov 2005 17:25

fuego 23 jan 2006 10:13

Quoten: Origineel geplaatst door Stef op 22 Januari 2006


Ik ben nogal creatief in het lakken en clonen van labels en heb zoeens een simpele Alu/carbon frame,waar niemand naar opkeek of enkel negatieve commentaar op had, herspoten. Twee weken later kwam ik met dezelde fiets "Pinarello"  op de proppen. Clubleden maakten een testritje met identiek dezelfde fiets wat ze voorheen zeer slecht vonden(slap,zwaar,...). Ja je raad het nooit  ploseling enkel zeer positieve reacties!


Hierin geef ik je voor 200 gelijk.  Na jaren op Merckx, colnago, concorde etc etc te hebben gereden, heb ik me een Kinesis Kinesium Ultralight frame aangeschaft.  Na een opgebouwd testframe te hebben gereden kan ik niet anders zeggen dat deze fietsen zich quasi gelijk gedragen als hun faktor 10 duurdere broetjes..... Het enige wat je niet meehebt is hun naam.  Daarom ook heb ik mijn frame zonder naam of type aanduiding laten lakken in matzwarte finish, al was het om zulke reactie's uit te laten lokken.  Qua stijfheid en afwerking voldoen ze ruimschoots, zelfs voor wedstrijdgebruik ! Mijn framegewicht is 1247 gr voor een 54 cm, wat al heel mooi is.  Hoe dat kan ?  Veel "framebouwers" laten bij Kinesis hun frames maken voor de lage loonkost.  Die mannen hun ideologie is, beter een goei replica dan slecht nieuw, resulteert in quasi dezelfde frame's aan een scherpe prijs, met dezelfde eigenschappen.
Afbeelding

Plaats reactie