Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

stevens strada 800

dick.z
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:07

dick.z 16 jan 2006 19:59

Hallo allemaal.
Ik ben van plan om een fiets aan te schaffen, voor sportief gebruik.
Nu heb ik mijn oog op de stevens strada 800 laten vallen.
Eest was het de bedoeling op een racefiets te kopen, maar op de strada zit je net iets rechter.
Zelf vind ik dat wel prettig.
Deze fiets is afgemonteerd met de nieuwe 150 groep.
Heeft er misschien iemand van jullie ervaring met deze fiets?
Of kan ik ergens een test in het nederlands vinden?
Ik hoor het graag.
 
Groet
Dick

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 16 jan 2006 20:53

http://www.stevensbikes.de/2006/index.p ... sts#test17
Goed getest. Voor toertochten zeer geschikt lijkt me. Denk vooraf goed na of je toch niet meer aspiraties krijgt, want dan kom je later toch weer een racefiets te kopen.
Ga ook eens op een Stevens Aspin zitten, zonder diep in de beugels te gaan. Met 2 ringen onder het stuur zit je al iets hoger.
Heerlijke fiets ook en met een beetje geluk koop je die fiets voor 1200 zonder pedalen. Heeft volledige Ultegra.

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 16 jan 2006 21:32

Ik was in eerste instantie ook van plan om de Strada 800 aan te schaffen, maar ik heb mijn aandacht inmiddels verlegd naar een racefiets. Zeker als je het fietsen leuk gaat vinden en lange toertochten gaat rijden, lijkt mij een racefiets iets fijner.
En, een flatbar (zoals de Strada 800) ombouwen naar een racefiets is veel duurder dan een racefiets ombouwen naar een flatbar.
Overweeg nog eens serieus deze mogelijkheid voordat je gaat kopen. De Strada 800 is overigens wel een goede fiets.
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 17 jan 2006 15:03

Sinds kort ben ik in het bezit van een strada 400 met Shimano Sora. Ik ben er erg content mee. Via mijn werkgever mocht ik dmv. een bedrijfsfietsenplan een fiets aanschaffen en het is dus de strada 400 geworden. Heb er een touringkit (spatborden en achterrekje), verlichting, slot en fietscomputer op laten zetten en rijden maar. In mijn geval gebruik ik hem voor woon/werk verkeer dus die extra accescoires "wegen" voor mij niet al te zwaar. Het frame voelt stijf aan maar levert toch ook nog enig comfort. Zeker vergeleken met mijn racefiets (trek 1500). De 400 is een heerlijke tourfiets waar ik zeker nog een hoop plezier aan ga beleven. Die 600 die jij op het oog hebt is nog iets lichter en met 105 groep kwalitatief nog beter. 
Mijn ervaringen zijn dus positief. Ook de professionaliteit van de dealer (Presto te A'dam) mag in deze even genoemd worden.
Succes met je keuze, Maarten

pietr
Forum-lid
Berichten: 534
Lid geworden op: 24 nov 2005 12:08

pietr 17 jan 2006 17:55

@Tourist: ga jij de fiets alleen voor ww-verkeer gebruiken, of zet je die ook in bij (lange) toertochten?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

dick.z
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 dec 2005 21:07

dick.z 18 jan 2006 16:19

Het is een racefiets geworden, de stevens stelvio met de nieuwe 150 groep.
Ik ga hem straks ophalen ;))
Bedankt voor jullie advies/mening.
Tevens wil ik ook meteen vragen of er iemand nog een fietsmaatje zoekt in de buurt van recreatie gebied het twiske?
ik ben 37 jaar jong en uiteraard sportief.
 
Groet  Dick

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 23 jan 2006 15:16

@ Pietr Ja ik gebruik hem ook voor de wintertraining van 50 a 60 km. Vooral met dit koude en natte weer neem ik liever de strada mee dan dat ik op de Trek ga rijden. Het vocht en de pekel plegen nogal een aanslag op de fiets..

Plaats reactie