Alles over vakanties op én met de fiets

Georganiseerde fietsreizen.

samsam
Forum-lid

samsam 28 jan 2006 23:15

hoi, kijk maar eens op www.pantani-coppi.nl, als je in juni TOP wilt fietsen!
ook een zwak voor tragische fietshelden, bergcyclo\'s en Italië?

meendering
Forum-lid

meendering 29 jan 2006 22:33

De bovenstaande aanbieding =
Te duur en te kort!

walrus
Forum-lid

walrus 20 feb 2006 15:09

Hoi Meendering,
Ik weet niet of je nog zoekende bent, maar hierbij wat ervaringen mbt cyclotours-groepsreizen. Ik ben ooit begonnen met een 6-tander, daarna een 7-tander (beiden camping). Laatste was een 10-tander (hotelreis). De verzorging hangt een beetje af van het enthousiasme en inleving in de sport van de begeleiders. Ik vond die bij de 6-tander niet helemaal aansluiten bij de zwaarte (en temperatuur) van de tochten. De begeleiders hadden toen geen sportachtergrond. Ook de groep bij de 6 tander was "van alles wat". Van overdreven fanatiek tot juist wat te weinig training/"ambitie". Bij de 7- en 10- tander was de verzorging (meer dan) uitstekend! De groep bestond stuk voor stuk uit "sporters" maar gelukkig weinig of geen "praatjesmakers".
Leeftijdsopbouw van groepen is ongeveer 20-25 tot 60 jaar. Het merendeel bij campingreizen net onder 30 jaar. Bij hotelreizen iets boven 30. Bij de 6 en 7 tanders kun je nog enkele vrouwen in de groep verwachten (10%). Bij een 10-tander zit er zeer waarschijnlijk geen vrouw in de groep. Vanwege de gezamelijke passie (fietsen) klikt het waarschijnlijk wel met de groep. Ik vond de sfeer wel goed. Reken erop dat een campingreis wat meer van je nachtrust vergt en je minder rustmomenten hebt.
Hopelijk heb je er (nog) wat aan...

meendering
Forum-lid

meendering 22 feb 2006 20:46

Dankje voor de info!

Heb de reis gereserveerd. Heb er enorm veel zin in.

Alleen kijk ik op tegen het vervoer van de fiets, en de stalling. (heb net een spiksplinter nieuwe Bianchi)

krolactive
Forum-lid

krolactive 28 feb 2006 16:24

Nergens kom ik nog een ervaring tegen van mensen die in Zwitserland gefietst hebben bij KroLactive Radsportferien. Terwijl dit toch een organisatie is welke al meer dan 3 jaar actief is op dit gebied. Gelukkig komt er in het blad Fiets van Maart (nr.3) een uitgebreid verslag te staan van een mooie rondrit langs de meren in CH t.w. de Explorer. Ook voor de meer getrainde lieden onder ons zijn er prachtige rondritten overbekende passen in CH en Italie.  De namen "Challenge" en "Super Challenge" zeggen al genoeg. Dit jaar werken ze nu ook samen met een reisorganisatie in Italie t.w. BluFreccia uit Cattolica.

pinarello
Forum-lid

pinarello 28 feb 2006 22:45

Quoten: Origineel geplaatst door KroLactive op 28 Februari 2006

Nergens kom ik nog een ervaring tegen van mensen die in Zwitserland gefietst hebben bij KroLactive Radsportferien. Terwijl dit toch een organisatie is welke al meer dan 3 jaar actief is op dit gebied. Gelukkig komt er in het blad Fiets van Maart (nr.3) een uitgebreid verslag te staan van een mooie rondrit langs de meren in CH t.w. de Explorer. Ook voor de meer getrainde lieden onder ons zijn er prachtige rondritten overbekende passen in CH en Italie.  De namen "Challenge" en "Super Challenge" zeggen al genoeg. Dit jaar werken ze nu ook samen met een reisorganisatie in Italie t.w. BluFreccia uit Cattolica.

Ik hecht meer waarde aan de ervaringen van deelnemers dan die van de  organisator

wally147
Forum-lid

wally147 09 mei 2007 18:16

Ik heb wel ervaring met Cycle tours. Vorige jaar 5 ***** gedaan. Gemiddeld 90 per dag. Best wel veel klimmen. Leuke sfeer. Aardige begeleiding. Waren mensen van alle leeftijden. Ik ben zelf 36, maar met zo wel jong als oud was het heel gezellig. Dit jaar weer een 5***** reis geboekt.

Latur

proosi
Forum-lid

proosi 11 mei 2007 00:38

Hoi,
Ik ga dit jaar waarschijnlijk met cycletours van kust naar kust en dan weer terug. Ik ben zelf 29 jaar oud en behoorlijk getraind met in de bergen fietsen. Mijn ervaring met in groepen fietsen is dat leeftijd niet zoveel uit maakt. Je hebt samen namelijk een grote passie, het fietsen. Juist een gemixed gezelschap qua achtergronden en leeftijden daar omheen vind ik boeiend. Ik ben nog wel aan het proberen om oa dit forum, maar ook via werk enz fietsmaten te vinden om zelf een groep te maken om dan daarmee zelf een gebied te kiezen om te gaan fietsen. Bijv een week op die camping staan, dan een week daar enz. Als mensen belangstelling hebben om op zo'n manier de vakantie te regelen, die moeten mij maar mailen. Ook voor meer informatie over alpen gebied rondom briancon, daar kan ook heel veel over vertellen en laten zien. email proosi@hotmail.com
Gerard

kikker
Forum-lid

kikker 11 mei 2007 17:44

Koop een hele bos van dat grijze isolatiebuizenmateriaal in de bouwmarkt om je fiets mee in te pakken in die bus. Als je bij de eerste camping bent stop je dat in de speciaal daarvoor meegenomen flightbag, die je in het bagagewagentje gooit en er pas uithaalt als je met fiets en al weer in de bus gaat.
PS, denk ook aan tape of tie rips om die bescherming vast te maken, ook voor de terugweg.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 11 mei 2007 17:49

Quoten: Origineel geplaatst door proosi op 10 Mei 2007

Hoi,
Ik ga dit jaar waarschijnlijk met cycletours van kust naar kust en dan weer terug. Ik ben zelf 29 jaar oud en behoorlijk getraind met in de bergen fietsen. Mijn ervaring met in groepen fietsen is dat leeftijd niet zoveel uit maakt. Je hebt samen namelijk een grote passie, het fietsen. Juist een gemixed gezelschap qua achtergronden en leeftijden daar omheen vind ik boeiend. Ik ben nog wel aan het proberen om oa dit forum, maar ook via werk enz fietsmaten te vinden om zelf een groep te maken om dan daarmee zelf een gebied te kiezen om te gaan fietsen. Bijv een week op die camping staan, dan een week daar enz. Als mensen belangstelling hebben om op zo'n manier de vakantie te regelen, die moeten mij maar mailen. Ook voor meer informatie over alpen gebied rondom briancon, daar kan ook heel veel over vertellen en laten zien. email proosi@hotmail.com
Gerard

you've got mail

Plaats reactie