Ksyrium Equipe 2006 vs Easton Vista sl
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Hier nog iets leuks over de kwaliteit van Easton:
The most common version of the R2.5 is the readily available R2.5 Team bike. This is a complete bike with Dura-Ace at about $3899.00 and a frameset with frame, fork, carbon fiber seat post and aheadset for about $2199.00.
The Shimano Dura-Ace 10 speed group is the current Asian state-of-the-art Tour de France winning component group. It is proven time and again, over and over. It is our best selling high end component group. In addition to the Dura-Ace kit on the R2.5 Team bike there is an outstanding set of Velomax (now Easton) Circuit wheels.
The Velomax/Easton wheels surpass even the Mavic Ksyrium in technology, workmanship, durability and weight. The Mavic Ksyrium is a good wheel but uses an occasionally cantankerous multi-piece hub body. The precision Velomax/Easton hub is a one piece central body. It never “creeks” and does not rely on the wheel quick release skewer for structural integrity. The Circuit wheelset uses the “Twin Thread” spoking configuration with no spoke shoulders or bends to create stress raisers and potential failures. Quality of the free hub body is also very good- a level above almost all other OEM wheels.
http://www.bikesportmichigan.com/review ... or25.shtml
The most common version of the R2.5 is the readily available R2.5 Team bike. This is a complete bike with Dura-Ace at about $3899.00 and a frameset with frame, fork, carbon fiber seat post and aheadset for about $2199.00.
The Shimano Dura-Ace 10 speed group is the current Asian state-of-the-art Tour de France winning component group. It is proven time and again, over and over. It is our best selling high end component group. In addition to the Dura-Ace kit on the R2.5 Team bike there is an outstanding set of Velomax (now Easton) Circuit wheels.
The Velomax/Easton wheels surpass even the Mavic Ksyrium in technology, workmanship, durability and weight. The Mavic Ksyrium is a good wheel but uses an occasionally cantankerous multi-piece hub body. The precision Velomax/Easton hub is a one piece central body. It never “creeks” and does not rely on the wheel quick release skewer for structural integrity. The Circuit wheelset uses the “Twin Thread” spoking configuration with no spoke shoulders or bends to create stress raisers and potential failures. Quality of the free hub body is also very good- a level above almost all other OEM wheels.
http://www.bikesportmichigan.com/review ... or25.shtml
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Leuke site trouwens die Bike Sport Michigan. Ook een zeer interessante review van de Litespeed Blade (Casran!).
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 16 Januari 2006
Leuke site trouwens die Bike Sport Michigan. Ook een zeer interessante review van de Litespeed Blade (Casran!).
Off topic: http://www.bikesportmichigan.com/review ... rbon.shtml
Wat een gave fiets. Kijk eens hoe mooi het frame om het wiel heen loopt bij het achterwiel.
Leuke site trouwens die Bike Sport Michigan. Ook een zeer interessante review van de Litespeed Blade (Casran!).
Off topic: http://www.bikesportmichigan.com/review ... rbon.shtml
Wat een gave fiets. Kijk eens hoe mooi het frame om het wiel heen loopt bij het achterwiel.
Vandaag nieuwe Vista's gemonteerd, maar niet helemaal tevreden?
Zie
Ik heb vandaag de nieuwe Vista's gekocht voor mijn Trek 5000. Momenteel zitten er nog Bontragers Race op.
Wel, verschiet niet. Ik heb zojuist de nieuwe Vista's op mijn Trek gemonteerd en daarna op de weegschaal gezet en wat blijkt: met Vista's weegt de fiets 8,8 kg, en met mijn Bonragers Race 8,1 kg. Dat is een verschil van 700 gram.
De Vista's tonen wel mooier, zeker met grijze bandjes maar ik ben wel teleurgesteld in het gewicht. Op de officiele sites van Bontrager geven ze 1830 gram voor zo'n wielset, en bij Easton 1797, maar de realiteit is duidelijk anders.
Zie
Ik heb vandaag de nieuwe Vista's gekocht voor mijn Trek 5000. Momenteel zitten er nog Bontragers Race op.
Wel, verschiet niet. Ik heb zojuist de nieuwe Vista's op mijn Trek gemonteerd en daarna op de weegschaal gezet en wat blijkt: met Vista's weegt de fiets 8,8 kg, en met mijn Bonragers Race 8,1 kg. Dat is een verschil van 700 gram.
De Vista's tonen wel mooier, zeker met grijze bandjes maar ik ben wel teleurgesteld in het gewicht. Op de officiele sites van Bontrager geven ze 1830 gram voor zo'n wielset, en bij Easton 1797, maar de realiteit is duidelijk anders.
Dan wordt het misschien tijd voor een degelijke weegschaal ?
Ik werk veel met easton (& met bontrager) en een verschil van 700 gram ????
Eerder een onnauwkeurige weegschaal denk ik, hoe weeg je je fiets ?
Ik werk veel met easton (& met bontrager) en een verschil van 700 gram ????
Eerder een onnauwkeurige weegschaal denk ik, hoe weeg je je fiets ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zou zeggen haal je bandjes en je cassete 1e eens van je Vista (en misschien ook Bontragers af) en zet ze dan op de keuken weegschaal. (voor en achterwiel dus apart wegen tegelijk gaat niet). Wielen met banden en cassete vergelijken schiet niet op als je er andere banden en cassete op hebt zitten. En al helemaal niet als je gewoon met personenweegschaal je fiets weegt