Welke banden?
Zo zie je maar dat ervaringen verschillen ik heb hele goede ervaringen met Michelin alleen als ze kaal worden rij je ze erg vlug lek en een bandje heeft het gehad na 2000km.
In de winter rij ik op Durano`s ze bollen iets minder dan de Michelin maar heb er nog nooit lek op gereden.
Denk dat het allemaal een kwestie van gevoel is wat je het lekkerste ligt.
Gewoon met aan met wat bandjes proberen en kijken wat het beste bevalt
In de winter rij ik op Durano`s ze bollen iets minder dan de Michelin maar heb er nog nooit lek op gereden.
Denk dat het allemaal een kwestie van gevoel is wat je het lekkerste ligt.
Gewoon met aan met wat bandjes proberen en kijken wat het beste bevalt
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
De ervaringen wisselen niet zo sterk als het lijkt. Je kunt ze het beste allemaal lezen. Er zit een patroon in. Dan zijn er mensen die veel banden verslijten vaak kun je die eruit halen. De banden die je noemt zijn allemaal goed.
Om de blik groter te maken zou ik een test downloaden http://www.tour-magazin.de/?p=7710
Hier begint de ellende. De gelovigen in de testen en de ervarings deskundigen verketteren elkaar over en weer. Lees de mening van de forum leden, Tour is daarbij net zo erg. Omdat hun rollenbank in een laboratorium opstelling aangeeft dat de rolweerstand bij draadbandjes lager is als bij tubes moeten we allemaal aan de draadbandjes. Ze gaan zover om de beroepsrenner voor gek te verklaren dat ze nog op tubes rijden. Uiterst onwaarschijnlijk: beroepsrenners doen alles voor die paar seconden en er gaat heel veel geld in om
Om het nog wat ingewikkelder te maken kan je ook nog eens aan 25 of 28mm bandjes denken. Die lichte butyl bb kan je beter niet nemen. Alle banden worden soepeler wanneer de spanning omlaag gaat. De gp4000s wordt heel snel vierkant dat vind ik het enige nadeel aan deze band. Daniel hierboven heeft denk ik gelijk
Om de blik groter te maken zou ik een test downloaden http://www.tour-magazin.de/?p=7710
Hier begint de ellende. De gelovigen in de testen en de ervarings deskundigen verketteren elkaar over en weer. Lees de mening van de forum leden, Tour is daarbij net zo erg. Omdat hun rollenbank in een laboratorium opstelling aangeeft dat de rolweerstand bij draadbandjes lager is als bij tubes moeten we allemaal aan de draadbandjes. Ze gaan zover om de beroepsrenner voor gek te verklaren dat ze nog op tubes rijden. Uiterst onwaarschijnlijk: beroepsrenners doen alles voor die paar seconden en er gaat heel veel geld in om
Om het nog wat ingewikkelder te maken kan je ook nog eens aan 25 of 28mm bandjes denken. Die lichte butyl bb kan je beter niet nemen. Alle banden worden soepeler wanneer de spanning omlaag gaat. De gp4000s wordt heel snel vierkant dat vind ik het enige nadeel aan deze band. Daniel hierboven heeft denk ik gelijk
Do kin der mar druk mei weze
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Dat van die advertenties is waar. Naast het feit dat een laboratorium test nooit te vergelijken is met de werkelijkheid en dat je geen conclusies daaraan moet verbinden voor op de weg. Hooguit dat er iets is wat in de praktijk nog bewezen moet worden.
Hoe moeilijk testen op de weg zijn staat hier http://www.biketechreview.com/forum/1-g ... rr-results
Hij probeert het effect van bandenspanning op de weg aan te tonen en zijn conclusie is: This field testing stuff ain't easy.
Hoe moeilijk testen op de weg zijn staat hier http://www.biketechreview.com/forum/1-g ... rr-results
Hij probeert het effect van bandenspanning op de weg aan te tonen en zijn conclusie is: This field testing stuff ain't easy.
Do kin der mar druk mei weze
Hoe zit 't trouwens met draadbanden vs vouwbanden, en draadbanden vs aero velgen? Waarom worden banden trouwens zelden per set aangeboden, net zoals bij wielen?
CAUTION - You should NOT attach the threadless stem to the threaded portion of a fork\'s steerer tube. The steerer tube may (will) break at the threads. This can result in a dramatic alteration of the rider\'s appearance.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=3576peugeot82 schreef:Hoe zit 't trouwens met draadbanden vs vouwbanden
Heeft niets met elkaar te maken.draadbanden vs aero velgen?
Het voor- en achterwiel is verschillend en vrijwel iedereen rijdt met wielen van hetzelfde type. Het is dus voor winkels makkelijker om 1 product aan te bieden dan 2 verschillende. Voor- en achterbanden zijn (bij racebanden) altijd identiek, dus is er geen voordeel om ze als set aan te bieden ipv los. Het is niet minder administratie ofzo.Waarom worden banden trouwens zelden per set aangeboden, net zoals bij wielen?
Voor en achterband slijten niet even snel, dus is meestal 1 band eerder aan vervanging toe dan de andere. Bovendien zetten sommige mensen verschillende banden op hun voor en achterwiel. Bijvoorbeeld een bredere band vooraan, voor meer stuurcomfort of een bredere band achteraan om de kans op lekrijden (snakebites) daar te verminderen.
@Materialist, als jij het beter weet dan TOUR, svp onderbouw dit dan met MEETgegevens. En verder zijn beroepsrenners gewoon mensen die dus ook rare dingen kunnen doen, en vergeet het commerciele aspect niet.Materialist schreef:
Om de blik groter te maken zou ik een test downloaden http://www.tour-magazin.de/?p=7710 ............
............
lemaal aan de draadbandjes. Ze gaan zover om de beroepsrenner voor gek te verklaren dat ze nog op tubes rijden. Uiterst onwaarschijnlijk: beroepsrenners doen alles voor die paar seconden en er gaat heel veel geld in om
Als TOUR heeft gemeten (GEMETEN !!!!!!!!) dat draad lichter loopt dan Tube dan hebben ze dat gemeten. Kom jij nu maar eeens met andere meeetgegevens, of zwijg !!!!!!!!!!!!!! (sorry, het is niet anders) Ik zeg dit omdat ik respect heb voor het blad TOUR die is gaan METEN.
Overgens is dit de link naar de nieuwste test, en nog gratis ook.
Ja Conti was heel blij, en dat verdienen ze ook want de MEEEEEEEEETgegevens laten zien dat ze flink hun best gedaan hebben.
Zelf ben ik overigens Michelin fan, zuiver gevoelsmatig dus.
http://www.conti-online.com/generator/w ... 010_de.pdf
Roadster
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Ik wist niet dat je boos bent. Niets is zo leuk als een banden discussie. De keuze van banden is ''a can of worms'' las ik ergens. Ik koop elk jaar 2 of 3 keer een nieuwe band en het is altijd weer leuk om te lezen wat er leeft. Gelukkig zijn de kosten bij banden goedaardig in tegenstelling tot de kosten bij de wielen discussies.
Fragt man Reifeningenieure, die selbst Rad fahren, ist die Sache klar: Sie ziehen die Top-Drahtreifen den Schlauchreifen vor. Nur bei den Profi-Teams stoßen sie auf taube Ohren. Dort zählt vor allem Tradition.
Hier maken ze een sprong die niet gemotiveerd kan worden. Van een laboratorium opstelling en een gladde rollenbank naar de praktijk op de weg. Dit kan niet, het is te gek voor woorden. Vraag eens aan Eric Breukink waarom zijn ploeg met tubes rijdt? De grafiek op de laatste pagina begint bij 15 watt. Een optisch trucje in de lay-out om verschillen groter te laten lijken. Ik begrijp best dat zij ook moeten leven en een relletje verkoop goed maar wij hoeven ons niet mee te laten slepen in een discussie die nergens over gaat.
Hier denken ze er anders over: http://www.biketechreview.com/tires_old ... g_rev9.pdf
Let op er zitten brede banden bij 20 tot 24mm (zelfs een 27mm) zonder dat het veel verschil oplevert in rolweerstand. Dit heb ik bij mijn mountain-bike ook al eens gemerkt. Wanneer je de banden oppompt tot 6 atm is het verschil in snelheid misschien maar 2 of 3 km. Ik weet niet eens of verschil wel zo groot is. Het is in elk geval wel veel comfortabeler.
Om de praktijk beter te benaderen doet deze man het op een wasbord. http://www.biketechreview.com/tires_old ... R_rev1.pdf Hier wordt het verschil ineens heel groot. De victorias doen het veel beter dan de contis. Er zit tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen een stuk van 500 meter klinkers. Bij de conties lijkt het hier alsof de rem erop gaat bij de victorias is dit veel minder. De veloflex doet het nog beter.
Testen zijn in Duitsland geweldig populair de banden krijgen menselijke eigenschappen. Ze treden in de strijd, slaan zich er goed door, zijn een goede verliezer en meer. Ik heb de indruk dat conti banden maakt om de laboratorium test te winnen en zich concentreert op de rollenbank en de doorpriktest. In de praktijk worden ze snel vierkant en zijn er toch veel mensen die een mysterieus lek krijgen. Ikzelf heb bij 5000km geen lek gehad.
Dit waren de metingen maar laat je niet weerhouden! en niet zo boos kijken hè
Fragt man Reifeningenieure, die selbst Rad fahren, ist die Sache klar: Sie ziehen die Top-Drahtreifen den Schlauchreifen vor. Nur bei den Profi-Teams stoßen sie auf taube Ohren. Dort zählt vor allem Tradition.
Hier maken ze een sprong die niet gemotiveerd kan worden. Van een laboratorium opstelling en een gladde rollenbank naar de praktijk op de weg. Dit kan niet, het is te gek voor woorden. Vraag eens aan Eric Breukink waarom zijn ploeg met tubes rijdt? De grafiek op de laatste pagina begint bij 15 watt. Een optisch trucje in de lay-out om verschillen groter te laten lijken. Ik begrijp best dat zij ook moeten leven en een relletje verkoop goed maar wij hoeven ons niet mee te laten slepen in een discussie die nergens over gaat.
Hier denken ze er anders over: http://www.biketechreview.com/tires_old ... g_rev9.pdf
Let op er zitten brede banden bij 20 tot 24mm (zelfs een 27mm) zonder dat het veel verschil oplevert in rolweerstand. Dit heb ik bij mijn mountain-bike ook al eens gemerkt. Wanneer je de banden oppompt tot 6 atm is het verschil in snelheid misschien maar 2 of 3 km. Ik weet niet eens of verschil wel zo groot is. Het is in elk geval wel veel comfortabeler.
Om de praktijk beter te benaderen doet deze man het op een wasbord. http://www.biketechreview.com/tires_old ... R_rev1.pdf Hier wordt het verschil ineens heel groot. De victorias doen het veel beter dan de contis. Er zit tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen een stuk van 500 meter klinkers. Bij de conties lijkt het hier alsof de rem erop gaat bij de victorias is dit veel minder. De veloflex doet het nog beter.
Testen zijn in Duitsland geweldig populair de banden krijgen menselijke eigenschappen. Ze treden in de strijd, slaan zich er goed door, zijn een goede verliezer en meer. Ik heb de indruk dat conti banden maakt om de laboratorium test te winnen en zich concentreert op de rollenbank en de doorpriktest. In de praktijk worden ze snel vierkant en zijn er toch veel mensen die een mysterieus lek krijgen. Ikzelf heb bij 5000km geen lek gehad.
Dit waren de metingen maar laat je niet weerhouden! en niet zo boos kijken hè
Do kin der mar druk mei weze
Er is meer dan alleen rolweerstand... Bijv: op een tube kun je nog een tijdje doorrijden als hij lek gaat, erg belangrijk voor een prof, ook kun je lichtere wielen maken met tubes en zo zijn er wel meer dingetjes. Vreemd dat Tour dat kennelijk 'vergeten' is.
Ik ben overigens blij dat Tour meet, je kunt de validiteit van de diverse testen bediscussieren, maar het is nog altijd beter dan 'op het gevoel' (wat ook belangrijk is).
Ik ben overigens blij dat Tour meet, je kunt de validiteit van de diverse testen bediscussieren, maar het is nog altijd beter dan 'op het gevoel' (wat ook belangrijk is).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Ik ben het helemaal met je eens. Dat fietsers latijn begint mij ook wel eens op de zenuwen te werken. Dan nog beter een bladen test.
Er zit zowel bij de bladen als bij de fabrikanten een leercurve. De ene maakt betere banden om de test te winnen en de andere verbeterd de testen om te voldoen aan de wensen van de kritische lezer die vreemd tegen al die reclame zit aan te kijken.
Een groot verschil met vroeger toen Ko Zieleman tegen je zei: Dag Heeeer, dit is uw band.
Er zit zowel bij de bladen als bij de fabrikanten een leercurve. De ene maakt betere banden om de test te winnen en de andere verbeterd de testen om te voldoen aan de wensen van de kritische lezer die vreemd tegen al die reclame zit aan te kijken.
Een groot verschil met vroeger toen Ko Zieleman tegen je zei: Dag Heeeer, dit is uw band.
Do kin der mar druk mei weze
Materialist schreef:Om de praktijk beter te benaderen doet deze man het op een wasbord. http://www.biketechreview.com/tires_old ... R_rev1.pdf Hier wordt het verschil ineens heel groot. De victorias doen het veel beter dan de contis. Er zit tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen een stuk van 500 meter klinkers. Bij de conties lijkt het hier alsof de rem erop gaat bij de victorias is dit veel minder. De veloflex doet het nog beter.
Dit lijkt me helemaal moeilijk te testen. De praktijk van een hobbelige weg is volgens mij allesbehalve te vergelijken met een constante trilfrequentie. Ook verbazingwekkend dat de rolweerstand blijft afnemen met hogere druk. Meet 10+ bar over de keitjes?? De relatieve verschillen zijn inderdaad wel indicatief voor de rolweerstand bij stugge versus soepele bandjes.