Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

schoenen

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jan 2006 22:23

Een kunststofzool hoeft helemaal niet slapper te zijn dan een carbon zool. Feit is alleen dat een kunststofzool steeds slapper wordt met de tijd. Met een zool die een beetje slapper is fiets je echt nog steeds evenhard. Het is enkel vervelend omdat je spieren in je voet moet aanspannen, en dus zere voeten kan krijgen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 16 jan 2006 00:55

Hoe kleiner het pedaalplatform, hoe groter het voordeel van een carbon zool, mijns inziens. De huidige racepedalen hebben allen een redelijk groot platform (vooral oude Looks en Times) dus voldoen non-carbon zolen ook prima. Heb zelf ook een normale Sidi Millennium zool, koersen heel veel mensen mee. Afgelopen jaar nog een keer voorbij gereden tijdens een koers door iemand op SPD sandalen! Dus daar kan je ook enorm hard mee fietsen

langejaap
Forum-lid

langejaap 05 feb 2006 18:37

Allemaal ontzettend bedankt voor de antwoorden en excuses dat ik zo laat reageer.En inderdaad bedoelde ik de kracht overbrenging op de pedalen.Ik denk dat die Grote Fietser uit B datgene bedoelde wat een van jullie stelde dat er minder energie verlies is met carbon zolen.Maar als hobby fietser hoef ik mezelf er dan echt niet perse op te focussen om carbon zolen te kiezen aangezien er eerder andere dingen zijn waar ik mn prestaties door kan verbeteren.ventueel nog een paar kilo afvallen(weeg nog 82) maar gezien mn lengte al aardig dun!.En nog wat meer trainen maar dat is niet altyd te combineren met mn werk aangezien ik onregelmatig thuis komt.Maar goed evenwel al een kleine 500 km gefietst dit jaar dus het begin is er en even wachten op hogere temperaturen en langer licht.groeten
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

Plaats reactie