Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Thompson Maestro

chichi
Forum-lid

chichi 05 mar 2006 19:15

32 mm

youri
Forum-lid

youri 05 mar 2006 21:52

welk kleur heb je ? Toon eens wat foto's van het frame

chichi
Forum-lid

chichi 06 mar 2006 08:22

Ik heb exact dezelfde als op foto die ik in de opening van dit topic heb geplaatst.
k zal zeer binnnenkort en paar eigen foto's plaatsten

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 06 mar 2006 09:55

heeft Thompson Mestroa ook een site???

pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

max8450
Forum-lid

max8450 01 nov 2006 21:39

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Februari 2006
De laag carbon die je ziet is bij bijna alle frames gewoon een cosmetische laag. nder die laag zit gewoon uni-directional carbon, dus zoals bij Trek Oclv frames ziet. Wat je ziet zegt niet zoveel.

Klopt als een bus.
De bovenste laag carbon dient enkel om de naden weg te werken die er zijn bij het maken van verbindingen.

Dogma, Paris, Paris Carbon en F4:13 worden wel degelijk in Italië vervaardigd.
F3:13 en lager komen wel uit het Verre Oosten.
Heb het zelf van de Belgische invoerder.
Ook mijn FM is daar veel mee bezig, hoewel hij zelf met een Merckx frame en een Taiwanees frame rijd, en ook beiden merken verkoopt.
Dat de grondstof (carbon, wat in feite een fijne mat is die bewerkt word) uit het Verre Oosten komt is niet verwonderlijk. Bijna alle carbon komt van daar.
Dat wordt ook bevestigd in die 'Duitse' mail.
In Italïe worden deze matten dan bewerkt totdat men een buis bekomt met de gewenste eigenschappen.

Ook de top Colnago's, etc worden wel degelijk nog steeds in Italië vervaardigd.
Wat helemaal niets afdoet aan frames die wel uit Taiwan of China komen.

Bij de meeste merken worden de frames die niet tot het topsegment behoren wel uit het Verre Oosten betrokken.
Dit enkel om de prijs laag te houden wegens de lage loonkosten en de opgedane know-how (ze kennen het daar ondertussen wel).

Vergeet ook niet dat de topmerken zelf hun eisen opstellen aan een bepaald frame omdat ze het simpelweg zelf ontwerpen/fabriceren.
Goedkopere merken of topmerken uit het 'lagere' segment doen dit niet omdat ze moeten kopen wat de (Chinese, Taiwanese fabrikant hen te bieden heeft).

Als laatste heb je dan ook nog merken die een inginieur/framebouwer naar het Verre Oosten sturen om de frameproduktie/fabrikatie op de voet te volgen of bij te sturen zodat voldaan kan worden aan de eisen van de fabrikant (dus degene van wie de naam op het frame staat).

pieterjosan
Forum-lid

pieterjosan 01 nov 2006 22:23

beste mensen zoals bert als je er niets van kent zwijg dan aub.
Thompson is een kleine fietsenmaker die zelf zijn fietsen maakt en heeft dus niets met pinarello te maken. Het gewicht is redelijk met 1.35kg en de kwaliteit is goed. Voor de prijs een goede fiets dus.
barossi

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 nov 2006 22:30

Lol, die frames komen gewoon in een grote container aan via een boot die uit china komt. Frames zijn gewoon ingekocht bij een fabrikant in het verre oosten en er is de naam Thomson opgeplakt, meer heeft Thomson niet met de productie van de frames te doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 nov 2006 10:48

Quoten: Origineel geplaatst door pieter josan op 01 November 2006

beste mensen zoals bert als je er niets van kent zwijg dan aub.
Thompson is een kleine fietsenmaker die zelf zijn fietsen maakt en heeft dus niets met pinarello te maken. Het gewicht is redelijk met 1.35kg en de kwaliteit is goed. Voor de prijs een goede fiets dus.

Volgens mij moet jij het topic nog maar eens doorlezen vriend

bhouse
Forum-lid

bhouse 03 nov 2006 12:51

Fiets zou deze Thompsom Maestro  eens moeten testen op stijfheid en rij eigenschappen.
Daar ben ik best wel nieuwsgierig naar
Wielerfoto website: http://www.cyclopics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

cedric
Forum-lid

cedric 04 jul 2007 12:24

ik wil mij zulke thompson maestro aanschaffen. iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee? zou zijn voor mee te koersen (op laag niveau)

tnx

cedric
Forum-lid

cedric 23 jul 2007 14:44

heb hem gekocht:

Kader: Thompson Maestro Tattoo Carbon (red)
Groep: Shimano Dura-ace
Stuur en stuurpen: Itm Visia Carbon
Zadel: Selle Italia
Zadelpen: BBB Fiberpost II Carbon
Pedalen: Shimano Dura-ace
Wielen: Mavic Cosmic Elite
Banden: Michelin Pro²Race

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie