Thompson Maestro
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Februari 2006
De laag carbon die je ziet is bij bijna alle frames gewoon een cosmetische laag. nder die laag zit gewoon uni-directional carbon, dus zoals bij Trek Oclv frames ziet. Wat je ziet zegt niet zoveel.
Klopt als een bus.
De bovenste laag carbon dient enkel om de naden weg te werken die er zijn bij het maken van verbindingen.
Dogma, Paris, Paris Carbon en F4:13 worden wel degelijk in Italië vervaardigd.
F3:13 en lager komen wel uit het Verre Oosten.
Heb het zelf van de Belgische invoerder.
Ook mijn FM is daar veel mee bezig, hoewel hij zelf met een Merckx frame en een Taiwanees frame rijd, en ook beiden merken verkoopt.
Dat de grondstof (carbon, wat in feite een fijne mat is die bewerkt word) uit het Verre Oosten komt is niet verwonderlijk. Bijna alle carbon komt van daar.
Dat wordt ook bevestigd in die 'Duitse' mail.
In Italïe worden deze matten dan bewerkt totdat men een buis bekomt met de gewenste eigenschappen.
Ook de top Colnago's, etc worden wel degelijk nog steeds in Italië vervaardigd.
Wat helemaal niets afdoet aan frames die wel uit Taiwan of China komen.
Bij de meeste merken worden de frames die niet tot het topsegment behoren wel uit het Verre Oosten betrokken.
Dit enkel om de prijs laag te houden wegens de lage loonkosten en de opgedane know-how (ze kennen het daar ondertussen wel).
Vergeet ook niet dat de topmerken zelf hun eisen opstellen aan een bepaald frame omdat ze het simpelweg zelf ontwerpen/fabriceren.
Goedkopere merken of topmerken uit het 'lagere' segment doen dit niet omdat ze moeten kopen wat de (Chinese, Taiwanese fabrikant hen te bieden heeft).
Als laatste heb je dan ook nog merken die een inginieur/framebouwer naar het Verre Oosten sturen om de frameproduktie/fabrikatie op de voet te volgen of bij te sturen zodat voldaan kan worden aan de eisen van de fabrikant (dus degene van wie de naam op het frame staat).
De laag carbon die je ziet is bij bijna alle frames gewoon een cosmetische laag. nder die laag zit gewoon uni-directional carbon, dus zoals bij Trek Oclv frames ziet. Wat je ziet zegt niet zoveel.
Klopt als een bus.
De bovenste laag carbon dient enkel om de naden weg te werken die er zijn bij het maken van verbindingen.
Dogma, Paris, Paris Carbon en F4:13 worden wel degelijk in Italië vervaardigd.
F3:13 en lager komen wel uit het Verre Oosten.
Heb het zelf van de Belgische invoerder.
Ook mijn FM is daar veel mee bezig, hoewel hij zelf met een Merckx frame en een Taiwanees frame rijd, en ook beiden merken verkoopt.
Dat de grondstof (carbon, wat in feite een fijne mat is die bewerkt word) uit het Verre Oosten komt is niet verwonderlijk. Bijna alle carbon komt van daar.
Dat wordt ook bevestigd in die 'Duitse' mail.
In Italïe worden deze matten dan bewerkt totdat men een buis bekomt met de gewenste eigenschappen.
Ook de top Colnago's, etc worden wel degelijk nog steeds in Italië vervaardigd.
Wat helemaal niets afdoet aan frames die wel uit Taiwan of China komen.
Bij de meeste merken worden de frames die niet tot het topsegment behoren wel uit het Verre Oosten betrokken.
Dit enkel om de prijs laag te houden wegens de lage loonkosten en de opgedane know-how (ze kennen het daar ondertussen wel).
Vergeet ook niet dat de topmerken zelf hun eisen opstellen aan een bepaald frame omdat ze het simpelweg zelf ontwerpen/fabriceren.
Goedkopere merken of topmerken uit het 'lagere' segment doen dit niet omdat ze moeten kopen wat de (Chinese, Taiwanese fabrikant hen te bieden heeft).
Als laatste heb je dan ook nog merken die een inginieur/framebouwer naar het Verre Oosten sturen om de frameproduktie/fabrikatie op de voet te volgen of bij te sturen zodat voldaan kan worden aan de eisen van de fabrikant (dus degene van wie de naam op het frame staat).
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 nov 2006 22:15
beste mensen zoals bert als je er niets van kent zwijg dan aub.
Thompson is een kleine fietsenmaker die zelf zijn fietsen maakt en heeft dus niets met pinarello te maken. Het gewicht is redelijk met 1.35kg en de kwaliteit is goed. Voor de prijs een goede fiets dus.
Thompson is een kleine fietsenmaker die zelf zijn fietsen maakt en heeft dus niets met pinarello te maken. Het gewicht is redelijk met 1.35kg en de kwaliteit is goed. Voor de prijs een goede fiets dus.
barossi
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Lol, die frames komen gewoon in een grote container aan via een boot die uit china komt. Frames zijn gewoon ingekocht bij een fabrikant in het verre oosten en er is de naam Thomson opgeplakt, meer heeft Thomson niet met de productie van de frames te doen.
Quoten: Origineel geplaatst door pieter josan op 01 November 2006
beste mensen zoals bert als je er niets van kent zwijg dan aub.
Thompson is een kleine fietsenmaker die zelf zijn fietsen maakt en heeft dus niets met pinarello te maken. Het gewicht is redelijk met 1.35kg en de kwaliteit is goed. Voor de prijs een goede fiets dus.
Volgens mij moet jij het topic nog maar eens doorlezen vriend
beste mensen zoals bert als je er niets van kent zwijg dan aub.
Thompson is een kleine fietsenmaker die zelf zijn fietsen maakt en heeft dus niets met pinarello te maken. Het gewicht is redelijk met 1.35kg en de kwaliteit is goed. Voor de prijs een goede fiets dus.
Volgens mij moet jij het topic nog maar eens doorlezen vriend
Fiets zou deze Thompsom Maestro eens moeten testen op stijfheid en rij eigenschappen.
Daar ben ik best wel nieuwsgierig naar
Daar ben ik best wel nieuwsgierig naar
Wielerfoto website: http://www.cyclopics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;