Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tacx Sirius T1435 of Tacx Swing T1460

isamine
Forum-lid

isamine 10 jan 2006 22:44

Heren wielrenners let op, een vraag van vrouwelijk schoon!

Als jullie moeten kiezen tussen de Tacx Sirius of de Swing, wat zou dan de keuze zijn en waarom?

Ik wil er een aanschaffen om binnen gewoon wat weg te trappen (de kerstkilo's). Niets proffessioneel, alleen een beetje inrijden voor de Amstel Gold Race (Tour-versie welteverstaan hahaha!!!)

Ben benieuwd...
Geheel groen, dus jullie kunnen mij vanalles wijs maken!

mtb-biker
Forum-lid

mtb-biker 10 jan 2006 23:01

Quoten: Origineel geplaatst door Isamine op 10 Januari 2006

Gewoon een standaard van een oma fiets halen, onder je racefiets plaatsen, en dan trappen.
Serieus: kijk eens op www.futurumshop.nl en zoek eens op serius. Hier staan wat antwoorden op enige vragen.
Ik heb zelf ook een Taxc en wat minder trillingen / resonatie door ons huis wordt nu toch wel op prijs gesteld. Ga nu zelf ook eens kijken naar een wat stiller model, want de buren zullen een stiller model zeker waarderen.

Wat is ongeveer de geluidsreductie ten opzichte van de swing?
In aantal Decibel kan ik u het zo niet zeggen, maar het verschil is toch wel duidelijk hoorbaar. Mvg. Roy - Futurumshop.nl (support@futurumshop.nl)
Is de Sirius even stil als de flow? Of is de flow nog stiller?
Het ontloopt mekaar niet veel, maar de Sirius is in principe de stilste. mvg Barbara - FuturumShop (support@futurumshop.nl)
Ik wil de "Syrius" of de "Swing" nemen. Scheelt maar 0.95 cts. Ze zijn allebei op voorraad . Welke van de twee raad U aan ? Arnold
De Sirius heeft een softgel remunit uitvoering, waardoor deze een stuk stiller is. Een absolute aanrader! mvg, Cees - FuturumShop.com (support@futurumshop.nl)

isamine
Forum-lid

isamine 10 jan 2006 23:09

Bedankt voor jouw snelle reactie!

Uiteraard had ik deze berichten ook al gelezen! Mijn twijfel komt bij het krachttrainings-punt. Hierin zit geloof ik nogal wat verschil (Swing zou geschikter zijn voor krachttrainingen berg-werk). Maar ik kom er geen wijs uit of dit bij de Sirius bijvoorbeeld helemaal of nauwelijks mogelijk is of dat dit verschil echt enorm is.

Is er iemand die daar meer over weet?

Tja groen!

Trouwens, ik heb hele goede tips voor je voor de aankoop qua prijs. Als je een tip wil, PB me dan maar.

robbb
Forum-lid

robbb 10 jan 2006 23:45

De swing heeft een betere rem, waardoor het bergwerk beter kan worden getraint.
De sirius heeft een stille rol, maar een slechtere rem.
Kies je hem dus voor het bergenwerk en de zware stand, koop dan de swing.

cubebiker
Forum-lid

Gebruikersavatar cubebiker 11 jan 2006 00:29

Ik heb de swing maar benut de rem nooit op z'n volle vermogen. Ik heb af en toe al het gevoel dat als ik een beetje tekeer ga dat m'n bracket nog een keer in 2-en ligt.
Ik weet niet hoe sterk je bent en in hoeverre je echt van plan bent om puur op spierkracht te trainen. Maar ik denk dat de sirius "zwaar" genoeg zal zijn.Je kan altijd met je fiets nog groter schakelen.

be.rt
Forum-lid

be.rt 11 jan 2006 01:03

Ik doe krachttraining op mijn Sirius. Meestal leg ik hem op mijn 52x16. In stand 8 kan je nog behoorlijk soepel ronddraaien, maar vanaf 5 of zo wordt het al ernstig duwen.

does
Forum-lid

does 11 jan 2006 11:59

ik heb ook een Sirius. Naar mijn mening kan voldoende op kracht getraind worden. Qua geluid is het echt een aanrader. Weinig overlast voor huisgenoten en kijkt/luistert prettig naar tv/mp3
ik zag dat ie bij futurum 159 incl verzending kost. Mocht je in de buurt van arnhem wonen is ie te vinden voor 128 euro

jorisvb
Forum-lid

jorisvb 11 jan 2006 12:14

Quoten: Origineel geplaatst door does op 11 Januari 2006

ik heb ook een Sirius. Naar mijn mening kan voldoende op kracht getraind worden. Qua geluid is het echt een aanrader. Weinig overlast voor huisgenoten en kijkt/luistert prettig naar tv/mp3
ik zag dat ie bij futurum 159 incl verzending kost. Mocht je in de buurt van arnhem wonen is ie te vinden voor 128 euro

Waar in arnhem is ie te vinden voor 128 euro dan? Ben er wel benieuwd naar.

isamine
Forum-lid

isamine 11 jan 2006 13:07

JORIS
Ik heb je een mail gezonden!
Allemaal heel erg bedankt voor jullie input! Ik heb een keuze gemaakt...
ga de Sirius aanschaffen over enkele dagen.
Mochten jullie me nog op andere gedachten willen zetten....

mtb-biker
Forum-lid

mtb-biker 11 jan 2006 16:01

Ook graag het goedkope adres vermelden, zodat ik mijn lawaaige Tacx kan upgraden naar een stillere (Sirius).
Is de Sirius stiller omdat deze een kunststof roller heeft ?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2006 17:13

Zal vast en zeker Mantel tweewielers zijn. (was de Winter )
Wat heb je op dit moment voor een tacx?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

does
Forum-lid

does 11 jan 2006 21:46

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 Januari 2006

Zal vast en zeker Mantel tweewielers zijn. (was de Winter )

precies! zie hun website

Plaats reactie