Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

benodigdheden cassette vervangen

compdiver
Forum-lid

compdiver 08 jan 2006 14:41

Ik zou zelf telkens mijn ketting en cassette willen vervang, dat zal mij als jong studentje beter uitkomen.Maar wat heb ik allemaal nodig om een cassette te vervangen?(eventuele tips en een beetje uitleg zouden welkom zijn...)
Mijn Canyon Ultimate CF

mensma
Forum-lid

mensma 08 jan 2006 17:08

Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 08 Januari 2006

Ik zou zelf telkens mijn ketting en cassette willen vervang, dat zal mij als jong studentje beter uitkomen.Maar wat heb ik allemaal nodig om een cassette te vervangen?(eventuele tips en een beetje uitleg zouden welkom zijn...)

Niet zoveel. Alleen dit.

De ketting zet je op de cassette voor tegendruk en met het andere deel draai je hem los. Ik heb dezelfde en het bevalt me prima! Voor € 12,50 koop je hem bij de betere fietsenzaak.

compdiver
Forum-lid

compdiver 09 jan 2006 18:01

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 08 Januari 2006

Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 08 Januari 2006

Niet zoveel. Alleen dit.

De ketting zet je op de cassette voor tegendruk en met het andere deel draai je hem los. Ik heb dezelfde en het bevalt me prima! Voor € 12,50 koop je hem bij de betere fietsenzaak.

Alvast bedankt!Ik denk zeker dat dit me op termijn beter uitkomt door de meeste dingen zelf te vervangen.
Mijn Canyon Ultimate CF

tyrw
Forum-lid

tyrw 14 jan 2006 12:40

Vergeet de kettingpons niet.
Bij de Halfords hebben ze alles wat je nodig hebt, mits voor een eenvoudige racefiets. 10 vit. kettingen vereisen een speciale kettingpons die erg duur is
http://www.bike2build.com/toonartikel.php?id=10514
deze wil je:
http://www.bike2build.com/toonartikel.php?id=3060

Plaats reactie