Hoi hoi,
Ik wil wat onderdelen van m'n bike (MTB) gaan polijsten. Ik heb al over het i-net gesurfd en daar kom ik dan 2 soorten polijstpasta's tegen in blikvorm:
- Belgom Alu.- Autosol polijstpasta.
Welke kan ik nu het beste nemen en waar kan je het verkrijgen??Ik ga het met de hand doen.
Polijstpastas
Succes,
Je begint overigens met zeer fijn schuurpapier en gaat dan steeds fijner (je moet eerst door de anodisatielaag heen. vervolgens kun je allebei de pasta's voor de afwerking gebruiken (maar dan helemaal op het eind). Je weet niet waar je aan begint voor je mtb.... betekend dat je vrijwel elke week je fiets weer moet poetsen anders slaat het weer in de onderdelen (voor de racefiets zou je er nog over kunnen denken).
Je begint overigens met zeer fijn schuurpapier en gaat dan steeds fijner (je moet eerst door de anodisatielaag heen. vervolgens kun je allebei de pasta's voor de afwerking gebruiken (maar dan helemaal op het eind). Je weet niet waar je aan begint voor je mtb.... betekend dat je vrijwel elke week je fiets weer moet poetsen anders slaat het weer in de onderdelen (voor de racefiets zou je er nog over kunnen denken).
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 08 Januari 2006
Succes,
mijn ander hobby zijn in mijn honda delsol, heb vande zomer de velgen gepolijst met de hand.
weet waar je aan begint eerst met 800 korrel , en dan steeds fijner tot aan 2000 korrel ,daarna met een polijst borstel.
is ee k*twerk heb 3 dagen voor 1 velg goed te krijgen.
dit is het resultaat, wens je veel succes !!
Succes,
mijn ander hobby zijn in mijn honda delsol, heb vande zomer de velgen gepolijst met de hand.
weet waar je aan begint eerst met 800 korrel , en dan steeds fijner tot aan 2000 korrel ,daarna met een polijst borstel.
is ee k*twerk heb 3 dagen voor 1 velg goed te krijgen.
dit is het resultaat, wens je veel succes !!
Ik weet het ja, ik ben al druk bezig met natschuren (400-800-1000). Ik ga morgen kijken of ik nog hoger als 1000 korrel kan krijgen.
Oke, het is veel werk, maar dan heb ik wel een tijdloze kleur...ik kon namelijk geen kleur kiezen en als het pas helemaal naar m'n zin is, spuit ik het over met blanke lak, zodat het enigzins beschermd is.
Morgen maar weer verder schuren...
Oke, het is veel werk, maar dan heb ik wel een tijdloze kleur...ik kon namelijk geen kleur kiezen en als het pas helemaal naar m'n zin is, spuit ik het over met blanke lak, zodat het enigzins beschermd is.
Morgen maar weer verder schuren...
-
- Forum-lid HC
Bedenk je wel dat lak wel heel moeilijk hecht op een mooi gepolijst onderdeel. o shit cross is op tv