Zadelkeus
-
- Forum-lid
Ik wil mijn standaardzadel op mijn ATB vervangen door een nieuwe zadeltje.Keuze maken is natuurlijk moeilijk. Nu is mijn vraag: is er een verschil tussen de wielrenzadels en de ATBzadels die sommige zadelmerken aanbieden?Waar moet men nog meer opletten bij een zadel voor ATB, naast dattie gewoon goed moet zitten?
-----------------------------<br>
Houdoe
Houdoe
-
- Forum-lid
Goede vraag.
Na mijn idee maakt het niet echt mega veel uit.
Ik had op mn vorige racer een Selle Italia Trimatic2. Deze heb ik overgezet op de mountainbike. Eerst was het eventjes wennen. Fietst nu echt goed!
Na mijn idee maakt het niet echt mega veel uit.
Ik had op mn vorige racer een Selle Italia Trimatic2. Deze heb ik overgezet op de mountainbike. Eerst was het eventjes wennen. Fietst nu echt goed!
-
- Forum-lid
Hij moet stevig genoeg zijn voor de klappen die er met MTBen vaak op komen, verder maakt het niks uit inderdaad.
-
- Forum-lid HC
Verwachting van fabrikanten is dat een mtb zadel veel meer te verduren krijgt dan een race zadel. Denk aan de klappen van kuilen of aan de modder. Verder is een mtb zadel aan de voorkant vaak iets breder dan een racezadel dit ivm het verzitten tijdens stijle klimmetjes. Verder kan het zijn dat een fabrikant geen garantie geeft indien een race zadel op de mtb wordt gebruikt. (ok ik weet dat is moeilijk te kontroleren maar toch)