Ik heb met een jaar of twee met een setje Zefirs rondgereden toen het nog geen X75 of X90 was.
Mijn bevindingen: inderdaad supernaven maar niet zo waterbestendig. Dit is iets waar wel meer vlieggewichten last van hebben. Het gewicht van toen 1420 gr klopt wel behoorlijk.
Ik weet niet meer precies hoeveel het was maar het was er zeer dicht bij. Systeem van je cassette en body met de hand verwijderen is zeer interessant. In het begin had ik wat schrik dat dat eventueel los kon komen, verschuiven of wat dan ook. Niets van dit alles, het is een perfect systeem.
De minpunten: in vergelijking met mijn huidige shamals zijn ze veel minder stijf. Shamal weegt een kleine 100 gr meer dan het catalooggewicht maar is dan ook wel echt superstrak. Geen velglint nodig ook wat ook nog een beetje compenseert.
De Marchisio's zijn dus echte klimwieletjes, zijn echt mooi, eens iets anders voor de liefhebber maar niet zo duurzaam en strak als een Campawiel. Ik heb er wel altijd graag mee gereden maar weeg nooit 70kg. De limiet die ze opgeven vind ik ook terecht.
Da's mijn gedacht erover.
Marchisio zefir 2009
-
- Forum-lid
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
IJzeren briek,
Ik denk dat je ten opzichte van de eerste generatie Zefir's (2002-2006) en de Zefir x75 (2006-2007) wielsets gelijk hebt. De nieuwe X75 is veel stijver dan de voorgaande generatie. Zouden wat mij betreft eigenlijk wel X80 of X85 als toevoeging mogen krijgen. Dit komt o.a. doordat er vier spaken per wiel meer zijn, oversized naven en de velgen niet meer uitgevreesd zijn.
Bij weging kwamen de wielsets op 1475 gr.(X75) en 1610 gr. (X100). De gewichten zijn incl. velglint maar exclusief snelspanners.
De Zefir X100 is een set die je kan vergelijken met de Shamals of Eurus wielsets wat stijfheid betreft.
mvg
Ik denk dat je ten opzichte van de eerste generatie Zefir's (2002-2006) en de Zefir x75 (2006-2007) wielsets gelijk hebt. De nieuwe X75 is veel stijver dan de voorgaande generatie. Zouden wat mij betreft eigenlijk wel X80 of X85 als toevoeging mogen krijgen. Dit komt o.a. doordat er vier spaken per wiel meer zijn, oversized naven en de velgen niet meer uitgevreesd zijn.
Bij weging kwamen de wielsets op 1475 gr.(X75) en 1610 gr. (X100). De gewichten zijn incl. velglint maar exclusief snelspanners.
De Zefir X100 is een set die je kan vergelijken met de Shamals of Eurus wielsets wat stijfheid betreft.
mvg
Kaalpani
Zeg karsten, kun je voor mij ook niet eens een testsetje regelen? Ik wil met plezier meehelpen aan het vergroten van de bekendheid van Marchisio wielen door mijn objectieve ervaringen te delen.