maat nieuwe Scott CR1 Pro
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31 dec 2005 20:09
Hallo,
Ik ben van plan om een Scott CR1 aan te schaffen. Hier rijden er al een hoop meer van rond. Dus er moet zeker meer info over te krijgen zijn.
Ik ben van plan om het CR1 Pro frame van 2005 aan te schaffen. Ik begrijp dat dit een ander frame is dan het Pro frame van 2006. Deze laatste schijnt 100 gram zwaarder te zijn. Klopt dit? Ik ben namelijk op zoek naar het lichtste Scott frame en ik geloof (maar weet dus niet zeker) dat de 2005 CR 1 modellen allemaal even zwaar (licht) waren.
Voor de afmontage wilde ik kiezen voor Dura Ace. Voor de wielen Ksyrium SL 2005 en de rest Ritchey WCS (carbon). Zadel SLR Titanium. Ik schat het gewicht zo rond de 7 kg. Kan dit kloppen? Wat kan ik doen om het gewicht nog lager uit te laten komen zonder gelijk aan kwaliteit in te boeten en zonder dat de prijs omhoog schiet?
Tenslotte mijn belangrijkste vraag, welke maat heb ik nodig? Ik ben zelf 175cm. Mijn binnenbeenlengte is 82 cm. Graag ontvang ik advies hierover.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om een Scott CR1 aan te schaffen. Hier rijden er al een hoop meer van rond. Dus er moet zeker meer info over te krijgen zijn.
Ik ben van plan om het CR1 Pro frame van 2005 aan te schaffen. Ik begrijp dat dit een ander frame is dan het Pro frame van 2006. Deze laatste schijnt 100 gram zwaarder te zijn. Klopt dit? Ik ben namelijk op zoek naar het lichtste Scott frame en ik geloof (maar weet dus niet zeker) dat de 2005 CR 1 modellen allemaal even zwaar (licht) waren.
Voor de afmontage wilde ik kiezen voor Dura Ace. Voor de wielen Ksyrium SL 2005 en de rest Ritchey WCS (carbon). Zadel SLR Titanium. Ik schat het gewicht zo rond de 7 kg. Kan dit kloppen? Wat kan ik doen om het gewicht nog lager uit te laten komen zonder gelijk aan kwaliteit in te boeten en zonder dat de prijs omhoog schiet?
Tenslotte mijn belangrijkste vraag, welke maat heb ik nodig? Ik ben zelf 175cm. Mijn binnenbeenlengte is 82 cm. Graag ontvang ik advies hierover.
Alvast bedankt!
al naar gelang je voorkeur zul je op een m (sportiever/korter) of L uitkomen. Hoogte is niet heel belangrijk bovenbuis is dat wel.
Team issue en Limited zijn iets lichter maar dit scheelt geen 100 gram en zit voornamelijk in de vork..... (die scheelt helaas wel tot 100 gram).
Zonder al teveel meerkosten kun je enkel op de groep (campa record is gewoon lichter) en de wielen besparen. met dura ace zal de fiets op zo'n 7.2/7.4 kg komen. Overigens kun je de pro helemaal niet los kopen dus......
Team issue en Limited zijn iets lichter maar dit scheelt geen 100 gram en zit voornamelijk in de vork..... (die scheelt helaas wel tot 100 gram).
Zonder al teveel meerkosten kun je enkel op de groep (campa record is gewoon lichter) en de wielen besparen. met dura ace zal de fiets op zo'n 7.2/7.4 kg komen. Overigens kun je de pro helemaal niet los kopen dus......
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31 dec 2005 20:09
Bedankt voor de info. Het kan heel goed dat je informatie klopt. Uit je eerdere posting leid ik af dat je terzake kundig bent.
Zoals ik in het bovenstaande al aangaf, gaat het om een frame van 2005. Dus niet om de nieuwe 2006 modellen. Klopt het dan nog steeds dat er gewichtsverschillen in de frames zitten? Mijn werd verzekerd dat dit niet zo was, maar ik twijfel hierover. Vandaar mijn vraag op dit forum.
Ook over de maat had ik mijn twijfels. Ik dacht zelf ook dat ik een medium nodig had (maat 54). Maar ik kreeg het advies om een small (maat 52) te nemen. Kan iemand dat advies begrijpen?
Zoals ik in het bovenstaande al aangaf, gaat het om een frame van 2005. Dus niet om de nieuwe 2006 modellen. Klopt het dan nog steeds dat er gewichtsverschillen in de frames zitten? Mijn werd verzekerd dat dit niet zo was, maar ik twijfel hierover. Vandaar mijn vraag op dit forum.
Ook over de maat had ik mijn twijfels. Ik dacht zelf ook dat ik een medium nodig had (maat 54). Maar ik kreeg het advies om een small (maat 52) te nemen. Kan iemand dat advies begrijpen?
Kijk goed naar de lengte v/h frame...ik heb een S (Team Issue) en die is erg kort heb ik het idee. Nu is dat voor mij geen probleem.
Gewichtsverschillen zijn er zeker. De pro is gewoon wat zwaarder dan de Team Issue en de Limited. Of dit nu zo erg is, ligt eraan wat je wilt. Volgens mij zijn het zowieso erg kleine gewichtsverschillen.
Los een pro kopen kan volgens mij niet.
Verder: heerlijk frame!! Ben nog steeds verliefd
Gewichtsverschillen zijn er zeker. De pro is gewoon wat zwaarder dan de Team Issue en de Limited. Of dit nu zo erg is, ligt eraan wat je wilt. Volgens mij zijn het zowieso erg kleine gewichtsverschillen.
Los een pro kopen kan volgens mij niet.
Verder: heerlijk frame!! Ben nog steeds verliefd
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31 dec 2005 20:09
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Bij salden verkopen ze losse Scott Team Issue en Pro frames. Dat zijn 2005 modellen. Daarbij komt dat de Team Issue 100 euro goedkoper is. Waarom is een frame dat lichter is ook nog goedkoper? Dat is voor mij een raadsel. Jammer dat ze die niet meer in mijn maat hebben. Want nu betaal ik 100 euro meer en krijg een zwaarder frame. Grrrr...
Bij Salden verkopen ze momenteel de SL en de Team Issue, deze zijn allebei even zwaar en even duur. Volgens mij verkocht Scott vorig jaar alleen de Limited en de team Issue als losse frameset. Alleen van deze frames geeft Scott de " garantie" dat ze ook de opgegeven gewichten wegen (namelijk 880 gram). De andere frames (bijv de pro, equippe etc) wijken dus meer dan een bepaald (ik dacht 8) percentage af in gewicht van die 880 gram.
Het kan natuurlijk zijn dat een FM een los pro frame ergens heeft liggen maardeze is dan geen880 gram.
Het kan natuurlijk zijn dat een FM een los pro frame ergens heeft liggen maardeze is dan geen880 gram.
Gang is alles!!
Zou sowieso altijd gaan voor een los frame zonder vork aangezien hier nog wel verbetering mogelijk is. Die 880 gram in voor een volledig gestripte limited/teamissue in de maat S. een pro in deze maat zal 40 tot 80 gram zwaarder zijn (maar ook iets sterker aangezien het dezelfde frames betreffen), de vork van de pro is 80 tot 100 gram zwaarder.
Hoe lang is de bovenbuis van je huidige fiets i.c.m. met de lengte van de voorbouw heb je zo de juiste maat Scott
Hoe lang is de bovenbuis van je huidige fiets i.c.m. met de lengte van de voorbouw heb je zo de juiste maat Scott
Quoten: Origineel geplaatst door sebastiaan op 01 Januari 2006
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Bij salden verkopen ze losse Scott Team Issue en Pro frames. Dat zijn 2005 modellen. Daarbij komt dat de Team Issue 100 euro goedkoper is. Waarom is een frame dat lichter is ook nog goedkoper? Dat is voor mij een raadsel. Jammer dat ze die niet meer in mijn maat hebben. Want nu betaal ik 100 euro meer en krijg een zwaarder frame. Grrrr...
Hoi, ik heb ze juist in de kerstshow zien staan. Is de vork erbij in de prijs?
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Bij salden verkopen ze losse Scott Team Issue en Pro frames. Dat zijn 2005 modellen. Daarbij komt dat de Team Issue 100 euro goedkoper is. Waarom is een frame dat lichter is ook nog goedkoper? Dat is voor mij een raadsel. Jammer dat ze die niet meer in mijn maat hebben. Want nu betaal ik 100 euro meer en krijg een zwaarder frame. Grrrr...
Hoi, ik heb ze juist in de kerstshow zien staan. Is de vork erbij in de prijs?
Quoten: Origineel geplaatst door sebastiaan op 01 Januari 2006
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Bij salden verkopen ze losse Scott Team Issue en Pro frames. Dat zijn 2005 modellen. Daarbij komt dat de Team Issue 100 euro goedkoper is. Waarom is een frame dat lichter is ook nog goedkoper? Dat is voor mij een raadsel. Jammer dat ze die niet meer in mijn maat hebben. Want nu betaal ik 100 euro meer en krijg een zwaarder frame. Grrrr...
oh ja, 't zijn geen teamissue's maar wel gewoon de team (goedkoopste carbon cr1) en de pro. Maar wat is dan wel het verschil tussen de 2 goedkoopste scott's??? (vork, kader,...)
Nu snap ik er helemaal niets meer van. Bij salden verkopen ze losse Scott Team Issue en Pro frames. Dat zijn 2005 modellen. Daarbij komt dat de Team Issue 100 euro goedkoper is. Waarom is een frame dat lichter is ook nog goedkoper? Dat is voor mij een raadsel. Jammer dat ze die niet meer in mijn maat hebben. Want nu betaal ik 100 euro meer en krijg een zwaarder frame. Grrrr...
oh ja, 't zijn geen teamissue's maar wel gewoon de team (goedkoopste carbon cr1) en de pro. Maar wat is dan wel het verschil tussen de 2 goedkoopste scott's??? (vork, kader,...)
een koopje is het zeker niet (vork zal er volgens mij bij zijn) een komplete pro of team is tegen de gangbare prijzen meer een koopje dan deze losse frames. Slecht zijn ze echter niet, zeker niet met een andere vork.
Of er Scott garantie op zit zou ik goed uitzoeken en of ik ze bij Salden af zou laten monteren (niet dus) is een ander verhaal...
Of er Scott garantie op zit zou ik goed uitzoeken en of ik ze bij Salden af zou laten monteren (niet dus) is een ander verhaal...