Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Moots

edgar
Forum-lid

edgar 30 dec 2005 23:29

Wie heeft er ervaring met titanium frames van Moots

chris2
Forum-lid

chris2 08 jan 2006 16:47

Edgar,
Vorig jaar heb ik een Vamoots SL gekocht. Dit is gewoon een fantastische fiets. Een Moots rijdt geweldig, de bouw is voor mij echt perfect. (maatwerk mogelijk en relatief betaalbaar) Daar komt bij dat naar mijn mening er geen mooier materiaal bestaat dan titanium om een frame van te bouwen. Zeer goede rijeigenschappen, en (bijna) onverwoestbaar.
Echt onovertroffen is de afwerking van het frame, eenvoudig maar o zo strak. Kijk op de site van maar eens naar de padjes, en hoe de klem van de zadelpen aan het frame is bevestigd. Ook fraai is het embleem op de balhoofdbuis.
Voordat ik de Moots kocht heb ik een Litespeed gereden. Ook leuk, maar die voelde wat onzeker bij het sturen.
Het voordeel van Moots is verder dat ze niet ieder jaar met nieuwe dingen komen en/of andere transfers, dat maakt de fiets tijdloos. Ik vind het jammer van bijv. Merlin dat ze zo op Litespeed zijn gaan lijken. Ik weet: zelfde eigenaar. Maar waarom dan fietsen bouwen die er nagenoeg hetzelfde uitzien?
De komende jaren zal ik zeker mijn Moots blijven rijden, en daarnaast sparen voor een YBB.

timowr
Forum-lid

timowr 08 jan 2006 18:46

Waar koop je in Nederland een Moots?

sharkman
Forum-lid

sharkman 08 jan 2006 19:08

er zijn wat grijze importeurs maar het handigste is toch rechtstreeks of via Duitsland daar zit een importeur.
Niet licht maar wel een van de beste titaniumframes, het kan nog extremer met Holland en Seven. Op gelijkwaardig niveau zit ook serotta.
Litespeed en merlin zijn vaak wat lichter maar ook wat "gewoner".
De klassieke geometrie van moots ziet er super uit, bij de sloping variant vindt ik ze gewoon minder (teveel sloping, ziet er imho. eigenlijk niet uit).

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 08 jan 2006 20:07

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 08 Januari 2006

er zijn wat grijze importeurs maar het handigste is toch rechtstreeks of via Duitsland daar zit een importeur.
Niet licht maar wel een van de beste titaniumframes, het kan nog extremer met Holland en Seven. Op gelijkwaardig niveau zit ook serotta.
Litespeed en merlin zijn vaak wat lichter maar ook wat "gewoner".
De klassieke geometrie van moots ziet er super uit, bij de sloping variant vindt ik ze gewoon minder (teveel sloping, ziet er imho. eigenlijk niet uit).

http://www.moots.com/
http://www.cyclingnews.com/tech/2001/ph ... bike.shtml
http://www.serotta.com/pages/fierte_Ti.html
Indrukwekkend al het Titanium. Vanochtend zag ik een seven MTB dan rijd je echt iets aparts. Ik dacht dat Litespeed & Merlin een beetje het summum waren....... Ja mijn niewe racefiets 2007 wordt Titanium ! Wat is nu ZEER exotisch, comfortabel, en niet te klassiek qua vorm in titanium voor een tourder / renner van 87 kilo ? Vortex ?

ps: Wat bedoel je met: De komende jaren zal ik zeker mijn Moots blijven rijden, en daarnaast sparen voor een YBB.
YBB ?
Ik ben echt aan het genieten van het materiaal in dit topic !
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

jorisvb
Forum-lid

jorisvb 08 jan 2006 20:38

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 08 Januari 2006

ps: Wat bedoel je met: De komende jaren zal ik zeker mijn Moots blijven rijden, en daarnaast sparen voor een YBB.
YBB ?

YBB is een mountainbike van het merk Moots. Had je ook gevonden als je ff op hun site had rond gesnuffeld.

sharkman
Forum-lid

sharkman 08 jan 2006 20:43

Mooie mtb alhoewel de merlin atb frames minstens zo goed zijn (had tot voor kort een oreas).
Zo goed gaat het overigens niet met titanium als framemateriaal. Morati is er onlangs mee gestopt en ruimt nu zijn laatste frames op (zie site).

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 08 jan 2006 20:54

Quoten: Origineel geplaatst door Joris v B op 08 Januari 2006

YBB ?

YBB is een mountainbike van het merk Moots. Had je ook gevonden als je ff op hun site had rond gesnuffeld.

Ik had hem gezien maar niet op de naam gelet.......
IMG height=342 alt=Moots YBB & YBB SL Mountain Bike src= http://www.moots.com/images/full-ybb.jpg">
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 08 jan 2006 23:31

Wat is nu ZEER exotisch ?

(Titus FCR Exogrid Road)
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

chris2
Forum-lid

chris2 09 jan 2006 07:30

Sharkman,
Er is gewoon een Moots-dealer in Nederland. www.johnknoops.nl Die doet zelf ook de import.
Dus, waarom "moeilijk" gaan doen via Duitsland. Zelf importeren kan natuurlijk ook. Maar als je denkt dat je dan goedkoper uit bent, dan kunnen verzendkosten en invoerrechten je wel eens onaangenaam verrassen.

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 09 jan 2006 10:52

Quoten: Origineel geplaatst door chris2 op 09 Januari 2006

Sharkman,
Er is gewoon een Moots-dealer in Nederland. www.johnknoops.nl Die doet zelf ook de import.
Dus, waarom "moeilijk" gaan doen via Duitsland. Zelf importeren kan natuurlijk ook. Maar als je denkt dat je dan goedkoper uit bent, dan kunnen verzendkosten en invoerrechten je wel eens onaangenaam verrassen.

Alleraardigst ....

No I'm not big headed my head is just big

Plaats reactie