Ik zou volgend jaar enkele marathon willen rijden.Heeft er iemand enkele tips voor belgische of nederlandse organisaties.
De roc of transalp zijn iets te hoog gegrepen als je begrijpt wat ik bedoel.
Marathon mtb
Quoten: Origineel geplaatst door dimi op 30 December 2005
Ik zou volgend jaar enkele marathon willen rijden.Heeft er iemand enkele tips voor belgische of nederlandse organisaties.
kijk eens op deze site: http://www.rwpmarathoncup.nl/
kijk eens op deze site: http://www.rwpmarathoncup.nl/
Kijk eens op deze site ,daar staan de meeste marathons die in europa vereden worden wel vermeld in de kalender.
En ook een heleboel meer info over marathon-mountainbiken
http://www.marathonbiking.nl/
En ook een heleboel meer info over marathon-mountainbiken
http://www.marathonbiking.nl/
-
- Forum-lid HC
In belgie uiteraard de houfamarathon en de grand raid godefroi. en in nederland heb je eigenlijk alleen maar sinds dit jaar de bart brentjens challange.
Of heb ik het nu mis? kan ook hoor maar die ken ik
Of heb ik het nu mis? kan ook hoor maar die ken ik
Thanks voor de info,ondertussen heb ik mijn oog laten vallen op enkele organisaties in Belgie.
Als alles meezit wordt de 100 km in Lommel(MTB Kattenbos) op 02/07 de eerste marathon,als dit bevalt staat ook de Oeterdal marathon 20/08 op het programma.
Info over organisaties en marathon ervaringen blijven welkom.
Als alles meezit wordt de 100 km in Lommel(MTB Kattenbos) op 02/07 de eerste marathon,als dit bevalt staat ook de Oeterdal marathon 20/08 op het programma.
dl
lees eens de forums op: www.mtbsport.nl
Vervolgens kun je de kalender bekijken of op marathon zoeken.
ga ook eens naar www.marathonbiking.nl
Info in overvloed.
Vervolgens kun je de kalender bekijken of op marathon zoeken.
ga ook eens naar www.marathonbiking.nl
Info in overvloed.
Quoten: Origineel geplaatst door dimi op 21 Januari 2006
Thanks voor de info,ondertussen heb ik mijn oog laten vallen op enkele organisaties in Belgie.
Beide tochten heb ik diverse malen gereden. Lommel is meer een toertocht van 100 km dan een marathon (dwz niveau van tocht is laag / racebaan, terwijl een marathon uitdaging moet bieden). Oeterdal is ivm niveauverschillen erg mooi. Organisaties zijn beide erg goed. 4 à 5 bevoorradingen, seingevers, douche voor fiets en berijder na afloop. Voor ons zijn deze marathons voorbereidingen om enkele weken later marathons te rijden in Ardennen of Eifel van + 100 km. Dan zijn de tochten ideaal om lang op de mtb te zitten. Hou er rekening mee dat je al gauw meer dan 4 uur aan het fietsen bent.
Beide tochten heb ik diverse malen gereden. Lommel is meer een toertocht van 100 km dan een marathon (dwz niveau van tocht is laag / racebaan, terwijl een marathon uitdaging moet bieden). Oeterdal is ivm niveauverschillen erg mooi. Organisaties zijn beide erg goed. 4 à 5 bevoorradingen, seingevers, douche voor fiets en berijder na afloop. Voor ons zijn deze marathons voorbereidingen om enkele weken later marathons te rijden in Ardennen of Eifel van + 100 km. Dan zijn de tochten ideaal om lang op de mtb te zitten. Hou er rekening mee dat je al gauw meer dan 4 uur aan het fietsen bent.
Ik plan de eerste 100km in Lommel vooral om ervaring op te doen over de lange afstand. De Oeterdal marathon zou dan moeten volgen,mischien(waarschijnlijk)volgen er nog lange afstanden later of tussen deze organisaties.
De bedoeling is om toertochten van 40 a 50 km af te wisselen met langere afstanden.De Ardennen of dergelijke parcours staan zeker op het verlang lijstje.
De bedoeling is om toertochten van 40 a 50 km af te wisselen met langere afstanden.De Ardennen of dergelijke parcours staan zeker op het verlang lijstje.
dl