Topolino
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Heeft hier iemand ervaring mee? ze zijn in ieder geval licht de hoge carbon wielen wegen volgens opgave 1170gr en de lage versie wegen weegt 1390gr. Ik vind ze zeer goed uitzien(vooral de carbon wielten). Maar zijn ze hier ergens te koop en wat kosten ze???
hier wat foto's van die wielen:
de revelation C19:
en hier de Revelation V39:
hier wat foto's van die wielen:
de revelation C19:
en hier de Revelation V39:
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
sorry voor de grote plaatsinneemst.
Op de site staat hoe de wielen gespaakt zijn. En de technologie rond hun wielen. http://www.topolinotech.com/
Op de site staat hoe de wielen gespaakt zijn. En de technologie rond hun wielen. http://www.topolinotech.com/
Excuse me while I kiss the sky
wat zou de prijs zijn van de hoge velgen?(complete wielen he)
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 29 December 2005
wat zou de prijs zijn van de hoge velgen?(complete wielen he)
de alu wielen met kevlar varbon spaken (alu velg 390 gram) komt op 1695
De carbon op 3299. Dat is een beetje overdreven duur, maar je hebt dan wel het meest comfortabele wiel dat er is (inclusief btw, invoer en verzending)
De wielen zijn wel erg licht!1390 en 1170 vooral omdat er 30spaken in het a-wiel zitten. Voor wie wil kan ik eens een balletje opgooien
wat zou de prijs zijn van de hoge velgen?(complete wielen he)
de alu wielen met kevlar varbon spaken (alu velg 390 gram) komt op 1695
De carbon op 3299. Dat is een beetje overdreven duur, maar je hebt dan wel het meest comfortabele wiel dat er is (inclusief btw, invoer en verzending)
De wielen zijn wel erg licht!1390 en 1170 vooral omdat er 30spaken in het a-wiel zitten. Voor wie wil kan ik eens een balletje opgooien
pas op! paaltje!
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Wow die zijn duur. Dit vind ik er nu toch wel zwaar over. Dat gaat niet daar! Het is wel interessant om eens wat reacties erover te lezen.
Excuse me while I kiss the sky
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dan koop je ze echt op de verkeerde plaats. Ik vind hier meteen al een prijs van 900 dollar met Conti Atack force bandjes erbij. Dus dat is nog geen 800 euro. Komen er nog wel verzendkosten bij. Maar invoerrechten hoef je als consument bijna nooit te betalen. Zeker niet als je ze een papiertje erbij laat doen waarop staat dat het een kado is. http://www.biketiresdirect.com/productd ... sp?p=TOWHE
En in duitsland in een vrije dure zaak staan ze voor 1290, nog steeds veel te veel geld, maar al wel een ander bedrag.
En in duitsland in een vrije dure zaak staan ze voor 1290, nog steeds veel te veel geld, maar al wel een ander bedrag.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb 1x een bewijs aan de douane moeten leveren over de waarde van het ingevoerde goed. (Dit kon door de website van de verkopende partij op te geven, en de douane was erg aanhoudend; het pakje zou echt teruggestuurd worden als ik niet met afdoende bewijs zou komen)
De keren dat mijn pakjes door de douane "onderschept" zijn ging het altijd om zendingen met een (opgegeven) waarde van boven de 100 dollar of euro en bovenstaand geval waarbij geen enkele waarde was opgegeven)
De keren dat mijn pakjes door de douane "onderschept" zijn ging het altijd om zendingen met een (opgegeven) waarde van boven de 100 dollar of euro en bovenstaand geval waarbij geen enkele waarde was opgegeven)
Het zijn in elk geval heel speciale wielen, die hun gelijke niet kennen inzake gebruikte materialen en de opbouw.
Ze zouden stijf, comfortabel en licht zijn, maar er zijn ook enorm veel nadelen. De reviews zijn niet altijd even lovend, er schijnen nogal wat problemen te zijn geweest met de assen. Bovendien kosten ze ook nog eens ongehoord veel geld.
Verder is er geen invoerder in de EU. Je kan zelf het wiel niet herstellen. Ook een fietsenmaker kan dat niet, bij problemen moeten ze terug naar de fabriek in de USA of misschien dat de invoerder in Liechtenstein ze ook kan fixen. Een spaakbreuk betekent : alle spaken aan één kant van het wiel vervangen. In de wetenschap dat het vroeg of laat eens mis gaat met elk wiel (je komt altijd wel eens een gat in de weg of een kei tegen, en als je zelf niet eens in iemands wiel rijdt, dan is er wel iemand anders die tegen dat van jou knalt) , is de aanschaf van de wielen om een hoop moeilijkheden vragen : opsturen en herstellen gaat geld en tijd kosten .
Anderzijds zijn er ook een aantal heel goede reviews, en lijken de goede eigenschappen van het wiel een zotte aankoop het overwegen waard te maken. De wielen zijn hier tamelijk exclusief, ik ben ze nog nooit tegengekomen, en ze vallen zeker op door de geel:zwarte spaken en de plastieken knoppen boven de nippels. Ik heb in een Frans magazine eens een review gelezen van een Musseeuw fiets (zo'n ééntje vanvlasvezels die toen pas uit was) met Topolino's en daar spraken ze minstens even lovend over de wielen als over de fiets.
Erg aero zullen ze niet zijn gelet op de knoppen aan het eind van de spaken.
Ik heb al meer dan 1 zotte aankoop gedaan, vaker tot mijn scha en schande, dan tot meerdere eer en glorie. Maar een ezel leert niet snel ... en ik zat er al een jaar of vier naar te lonken ...
Sinds een week heb ik hier een setje Topolino CX2.0 Carbon Core staan, waarschijnlijk de meest zotte aankoop uit een hele lange carriere.
Ze zitten nog in de doos, maar zo gauw als het weer wat beter is, ga ik ermee de baan op. Een update kan je verwachten als ik er wat langere ritten mee gedaan heb, het is wel niet de bedoeling om ze bij elke rit te gebruiken, ze moeten een beetje speciaal blijven.
Ze zouden stijf, comfortabel en licht zijn, maar er zijn ook enorm veel nadelen. De reviews zijn niet altijd even lovend, er schijnen nogal wat problemen te zijn geweest met de assen. Bovendien kosten ze ook nog eens ongehoord veel geld.
Verder is er geen invoerder in de EU. Je kan zelf het wiel niet herstellen. Ook een fietsenmaker kan dat niet, bij problemen moeten ze terug naar de fabriek in de USA of misschien dat de invoerder in Liechtenstein ze ook kan fixen. Een spaakbreuk betekent : alle spaken aan één kant van het wiel vervangen. In de wetenschap dat het vroeg of laat eens mis gaat met elk wiel (je komt altijd wel eens een gat in de weg of een kei tegen, en als je zelf niet eens in iemands wiel rijdt, dan is er wel iemand anders die tegen dat van jou knalt) , is de aanschaf van de wielen om een hoop moeilijkheden vragen : opsturen en herstellen gaat geld en tijd kosten .
Anderzijds zijn er ook een aantal heel goede reviews, en lijken de goede eigenschappen van het wiel een zotte aankoop het overwegen waard te maken. De wielen zijn hier tamelijk exclusief, ik ben ze nog nooit tegengekomen, en ze vallen zeker op door de geel:zwarte spaken en de plastieken knoppen boven de nippels. Ik heb in een Frans magazine eens een review gelezen van een Musseeuw fiets (zo'n ééntje vanvlasvezels die toen pas uit was) met Topolino's en daar spraken ze minstens even lovend over de wielen als over de fiets.
Erg aero zullen ze niet zijn gelet op de knoppen aan het eind van de spaken.
Ik heb al meer dan 1 zotte aankoop gedaan, vaker tot mijn scha en schande, dan tot meerdere eer en glorie. Maar een ezel leert niet snel ... en ik zat er al een jaar of vier naar te lonken ...
Sinds een week heb ik hier een setje Topolino CX2.0 Carbon Core staan, waarschijnlijk de meest zotte aankoop uit een hele lange carriere.
Ze zitten nog in de doos, maar zo gauw als het weer wat beter is, ga ik ermee de baan op. Een update kan je verwachten als ik er wat langere ritten mee gedaan heb, het is wel niet de bedoeling om ze bij elke rit te gebruiken, ze moeten een beetje speciaal blijven.
fast by trade - fearless by reputation - francis by name