Hoog, draad en licht!
Hallo,
Wil binnenkort een wielset gaan maken om cyclosportieven te gaan rijden. Ik zoek alleen nog een leuke, hoge wielset in draad uitvoering. Ik weet wel gewoon de standaard fabriek versies, maar ik wil lichter. De prijs maakt even niet uit.
Wie kan mij tips geven?
Dus:
x Licht (vermeld het aantal gr aub)
x "Hoog" (40+ millimeter velg)
x Draadversie
Dus vermeld even het gewicht, de types van elk soort en natuurlijk, het moet dan wel draad zijn.
Groetjes Rob
Wil binnenkort een wielset gaan maken om cyclosportieven te gaan rijden. Ik zoek alleen nog een leuke, hoge wielset in draad uitvoering. Ik weet wel gewoon de standaard fabriek versies, maar ik wil lichter. De prijs maakt even niet uit.
Wie kan mij tips geven?
Dus:
x Licht (vermeld het aantal gr aub)
x "Hoog" (40+ millimeter velg)
x Draadversie
Dus vermeld even het gewicht, de types van elk soort en natuurlijk, het moet dan wel draad zijn.
Groetjes Rob
misschien is het handig om aan te geven hoeveel de wielset maximaal mag wegen, anders loop je de kans dat je heel veel reacties krijg waar je niets aan hebt.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
easton heeft geen velgen van meer dan 4cm hoog voor tubes.
De AC zijn mits gespaakt met niet AC naven (maar bv met DT240/tune/soul inderdaad betrouwbaar op goede wegen. Ik denk echter niet dat ze zich goedhouden op kassijen.
Verder zijn op papier Hed-alps ook prima velgen, wegen geloof ik ongeveer 1600 gram(niet super licht dus). heb weinig gebruikers feedback dus ik kan niets vertellen over de duurzaamheid.
De AC zijn mits gespaakt met niet AC naven (maar bv met DT240/tune/soul inderdaad betrouwbaar op goede wegen. Ik denk echter niet dat ze zich goedhouden op kassijen.
Verder zijn op papier Hed-alps ook prima velgen, wegen geloof ik ongeveer 1600 gram(niet super licht dus). heb weinig gebruikers feedback dus ik kan niets vertellen over de duurzaamheid.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Maar niet op klinkers/kasseien. Waarom zou je draad, licht een kasseien willen kombineren: licht = klimmen terwijl je op kasseien juist stabiel en duurzaam zoekt... (vergelijk het met een ferrari die ook Parijs Dakar uit moet kunnen rijden...)
Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 24 December 2005
easton heeft geen velgen van meer dan 4cm hoog voor tubes.
Voor draadbanden bedoel ik natuurlijk...
easton heeft geen velgen van meer dan 4cm hoog voor tubes.
Voor draadbanden bedoel ik natuurlijk...
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende