Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Hoog, draad en licht!

robbb
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 dec 2005 20:22

robbb 24 dec 2005 00:17

Hallo,

Wil binnenkort een wielset gaan maken om cyclosportieven te gaan rijden. Ik zoek alleen nog een leuke, hoge wielset in draad uitvoering. Ik weet wel gewoon de standaard fabriek versies, maar ik wil lichter. De prijs maakt even niet uit.
Wie kan mij tips geven?

Dus:
x Licht (vermeld het aantal gr aub)
x "Hoog" (40+ millimeter velg)
x Draadversie

Dus vermeld even het gewicht, de types van elk soort en natuurlijk, het moet dan wel draad zijn.

Groetjes Rob

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 24 dec 2005 00:38

misschien is het handig om aan te geven hoeveel de wielset maximaal mag wegen, anders loop je de kans dat je heel veel reacties krijg waar je niets aan hebt.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2777
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 24 dec 2005 10:53

Eigenlijk maar één optie om onder de 1400 gram te blijven (en ook nog redelijk betrouwbaar): AC 420

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 24 dec 2005 10:57

Wat bedoel je met "redelijk betrouwbaar" zeggen. Begeven mijn wielen als ik bv. L-B-L of de Rooks Classic rij en ik krijg een stukje slechte weg / kassei... Bij beide tochten komt dit namelijk voor... 

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 24 dec 2005 12:56

Iets van Easton misschien?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 24 dec 2005 15:34

easton heeft geen velgen van meer dan 4cm hoog voor tubes.
De AC zijn mits gespaakt met niet AC naven (maar bv met DT240/tune/soul  inderdaad betrouwbaar op goede wegen. Ik denk echter niet dat ze zich goedhouden op kassijen.
Verder zijn op papier Hed-alps ook prima velgen, wegen geloof ik ongeveer 1600 gram(niet super licht dus). heb weinig gebruikers feedback dus ik kan niets vertellen over de duurzaamheid.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

ger-reg
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 feb 2005 16:55

ger-reg 24 dec 2005 17:05

Ik heb ervaring met de Hed Alps, ze bevallen mij prima.....
porqué?

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2777
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 24 dec 2005 19:28

Maar niet op klinkers/kasseien. Waarom zou je draad, licht een kasseien willen kombineren: licht =  klimmen terwijl je op kasseien juist stabiel en duurzaam zoekt... (vergelijk het met een ferrari die ook Parijs Dakar uit moet kunnen rijden...)

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 24 dec 2005 19:47

Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 24 December 2005


easton heeft geen velgen van meer dan 4cm hoog voor tubes.

Voor draadbanden bedoel ik natuurlijk...
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

robbb
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 dec 2005 20:22

robbb 24 dec 2005 21:52

Quote: Origineel geplaatst door Hans op 24 December 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Hans op 24 December 2005easton heeft geen velgen van meer dan 4cm hoog voor tubes.Voor draadbanden bedoel ik natuurlijk...



En het gewicht?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 dec 2005 22:14

Hij zegt dus dat Easton alleen tube wielen heeft met hoge velgen. Dat zijn gewoon de oudere generatie Zipp velgen van iets van 50mm zo uit m'n hoofd. En zipp velgen zeggen nog al eens krak.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

robbb
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 12 dec 2005 20:22

robbb 24 dec 2005 23:54

FF verkeerd gelezen.
Maar ken idd genoeg mensen die problemen hebben met zipp (scheurtjes)

Plaats reactie