Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gewicht = tech spec / Fabrikant nalatig ?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 dec 2005 22:37

Kan me niet voorstellen dat dit soort dingen wettelijk worden. Ik kan nu al wel de argumenten van de fabrikanten verzinnen om het niet verplicht te stellen. Het is onmogelijk om een gewicht te geven voor een fiets, want veel te veel variaties door maten en componenten. (kan je oplossen door max afwijking erbij te zetten). Maar als je belangrijkste zal toch wel zijn dat ze het gewicht helemaal niet zo belangrijk vinden. En dat je dingen als rij eigenschappen enzo toch niet in cijfertjes kan beschrijven en dat het dus totaal geen zin heeft en dat het enkel de klanten verkeerd laat kiezen doordat ze allemaal naar het gewicht gaan kijken..... (doen we nu ook al wel massaal maar ja)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jimbo
Forum-lid

jimbo 23 dec 2005 22:53

Mwah, een beetje zaak heeft tegenwoordig al zijn onderdelen in zijn pc/kassa staan. Kwestie van de onderdelen in een soort bike-configurator zetten en klaar is kees
CC, agr 100; limo 100

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 dec 2005 23:04

Zo simpel is het dus helemaal niet. Want als je bij een fietsenzaak komt en die zouden zo'n progamma hebben en er staan allemaal geclaimde gewichten van fabrikanten dan is je fiets nog een halve kilo zwaarder dan dat ie zo moeten zijn.
Afbeelding

jimbo
Forum-lid

jimbo 23 dec 2005 23:23

Maar in je laaste zin zit dan dus het probleem. Ze geven dus niet de juiste maten op toch?
CC, agr 100; limo 100

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 dec 2005 22:11

Bijna iedere fabrikant geeft het gewicht op van de kleinste maat en dan pikken ze ook nog een licht exemplaar uit een batch. (bij mavic altijd 1e wielen/ velgen). Juridisch gezien is er echt geen speldt tussen te krijgen.
Afbeelding

pieterwouters
Forum-lid

pieterwouters 24 dec 2005 23:10

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 December 2005

Bijna iedere fabrikant geeft het gewicht op van de kleinste maat en dan pikken ze ook nog een licht exemplaar uit een batch. (bij mavic altijd 1e wielen/ velgen). Juridisch gezien is er echt geen speldt tussen te krijgen.

speldt is volgens mij zonder T, ik had nu ook wel heel goede punten op nederlands, mijn vorige msn post was tussen twee gesprekken in en daarvoor kreeg ik nogal wat over mij gekapt, dus bij deze probeer ik men reputatie een beetje omhoog te werken....
Over je fiets lullen mag, maar over je lul fietsen zou ik niet doen.

rtimeepic
Forum-lid

rtimeepic 27 dec 2005 17:39

Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 24 December 2005

speldt is volgens mij zonder T, ik had nu ook wel heel goede punten op nederlands, mijn vorige msn post was tussen twee gesprekken in en daarvoor kreeg ik nogal wat over mij gekapt, dus bij deze probeer ik men reputatie een beetje omhoog te werken....

Hed maakd me Nied uith whelke maad de fabrikand gebruikd voor hedt gewichd.
Ik wil gewoon van een kaal artikel bv frame weten wat hij weegt S of XL. Logisch dat er een bepaalde afwijking in kan zitten en dat de fabrikant in zijn voordeel zal rekenen. De discussie is het domouden van de consument.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

dingo
Forum-lid

dingo 27 dec 2005 17:48

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 27 December 2005

Quoten: Origineel geplaatst door PieterWouters op 24 December 2005

Hed maakd me Nied uith whelke maad de fabrikand gebruikd voor hedt gewichd.
Ik wil gewoon van een kaal artikel bv frame weten wat hij weegt S of XL. Logisch dat er een bepaalde afwijking in kan zitten en dat de fabrikant in zijn voordeel zal rekenen. De discussie is het domouden van de consument.

Ik wil vooral MIJN gewicht weten.

Plaats reactie