Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Lakproblemen met Trek Madone

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 17 dec 2005 17:43

Hebben ze bij trek dan het zelfde probleem als bij scott? iig bij de mtb,s van scott in carbon wil de lak nog wel eens van het kader afspringen heb ik gehoort.
reden daarvan is volgens kenners een te harde lak op het carbon. daar de carbon nog enigzins flexibel is kan het gebeuren dat de teharde lak van het frame spat bij een stoot. waarom gebruiken ze dan die lak zul je denken daar je ook wel goedee lak kunt aanbrengen op carbon, maar die lak wordt te zwaar en daar wij fietsers nu eenmaal geilen op een zo licht mogelijk frame worden er wel eens wat concessies gedaan.

sharkman
Forum-lid

sharkman 17 dec 2005 21:17

Een scott heeft een siermat onder blanke lak, de carbonstructuur die enkel voor de show is vervangt de lak, vandaar. Overigens is de Scott op de vebindingspunten wel degelijk zwart gelakt.

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 19 dec 2005 11:20

Nou dat die van jou niet loslaten wil niet zeggen dat andere dat niet doen. Bij mij is een sticker los gekomen  en dat zonder te poetsen zelfs! Mijn FM vond ook dat het lakwerk van Trek wel eens te wensen overlaat. 
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

amateur
Forum-lid

amateur 28 dec 2005 21:30

Nou, ik heb laatst in Utrecht op Bike Motion gevraagd voor het spuiten van een Trek. Dus gaat dus gewoon niet. Trek zelf spuit niet over en bij zelf spuiten vervalt de garantie. Nou wat een geweldig merk dat Trek. Het is dat het zo'n goede frames zijn.
Ik zit dus nu met een beschadigd frame van 1 jaar oud. Te jong om weg te doen en opknappen kan dus ook niet.
Dankjewel, geweldig goed geregeld. Als je eenmaal je frame gekocht hebt zoek je het verder maar uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

casran
Forum-lid HC

casran 28 dec 2005 21:56

Quoten: Origineel geplaatst door amateur op 28 December 2005

Nou, ik heb laatst in Utrecht op Bike Motion gevraagd voor het spuiten van een Trek. Dus gaat dus gewoon niet. Trek zelf spuit niet over en bij zelf spuiten vervalt de garantie. Nou wat een geweldig merk dat Trek. Het is dat het zo'n goede frames zijn.
Ik zit dus nu met een beschadigd frame van 1 jaar oud. Te jong om weg te doen en opknappen kan dus ook niet.
Dankjewel, geweldig goed geregeld. Als je eenmaal je frame gekocht hebt zoek je het verder maar uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met 2 uitroeptekentjes minder had ik het ook begrepen, denk ik; nu suizen m'n oren nogal...  Ik heb een Trekframe nog herspoten en nadien nog garantie gekregen. Hangt er van af waar je 'm herspuit natuurlijk; de Trek verdeler vond de herspuiting zélf prachtwerk!
Mail even daarvoor. Kan je wel helpen denk ik.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

stef
Forum-lid

stef 29 dec 2005 19:14

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 28 December 2005

Quoten: Origineel geplaatst door amateur op 28 December 2005

Hallo,
Het is zo de frames uit carbon en andere matrialen met verf en verharders worden gespoten, het zijn juist die verharders die de lak sterk of minder sterk maken.Uiteraard worden de frames ook als eindlaag van een vernis voorzien.Ik kan mij voorstellen de aflakking van een TREK frame minder aandacht krijgt  in het fabriek dan bijvoorbeeld in een "kleine "lakspuiterij.In België is er een lakspuiterij die werkt voor Trek,het frame wordt perfect afgewerkt met alle nodige stickers en logo's alles legaal.Ik zou zelf durven stellen dat het frame de aandacht krijgt die het verdient op gebied van lakken!
Stef

grobbebol
Forum-lid

grobbebol 05 sep 2006 23:52

2005Quoten: Origineel geplaatst door amateur op 28 December 2005 Nou, ik heb laatst in Utrecht op Bike Motion gevraagd voor het spuiten van een Trek. Dus gaat dus gewoon niet. Trek zelf spuit niet over en bij zelf spuiten vervalt de garantie. Nou wat een geweldig merk dat Trek. Het is dat het zo'n goede frames zijn. Ik zit dus nu met een beschadigd frame van 1 jaar oud. Te jong om weg te doen en opknappen kan dus ook niet.

Als je via de Belgische spuiterij van RaceProductions laat spuiten en geeft het door bij Trek houd je gewoon alle garantie die je voor die tijd ook hebt gehad.

Verder geld voor de Trek fietsen een lakgarantie van 1 jaar, dit geld ook voor de stickers...

roll
Forum-lid

roll 07 sep 2006 22:08

Mijn ervaring is juist dat ze heel flexibel zijn in garantie gevallen, is in mijn ogen juist een van de sterke punten bij Trek. Voorwaarde is uiteraard wel dat het een produktie/lakfout betreft. Maar als dit wordt vastgesteld doen ze absoluut niet moelijk.

Of Trek wel degelijk flexibel is in haar garantie betwijfel ik.
Trek geeft zogezegd wel levenslange garantie, tot je ze uiteindelijk nodig hebt.
Mijn trek heeft duidelijk een fabricagefout. Er hangt een buisje voor mijn remkabel te leiden in een verkeerde positie aangelast, zodat het na 5 jaar is doorgezaagd door de remkabel. Trek wil niet toegeven dat ze garantie moeten geven en noemen het "normale slijtage".
Ik heb trouwens kunnen vergelijken met 2 net dezelfde fietsen, en daar hangt het buisje wel goed aan.

Het lijkt misschien iets vrij onbenullig, maar mijn remkabel blokkeert er wel op, en door de scherpe kanten die nu aan het buisje staan, kan mijn remkabel doorbreken.

Op de site van Trek staat dat je bij remproblemen direct je fiets moet laten herstellen bij een Trek-verdeler. Deze zegt echter dat hij het gewoon niet kan herstellen omdat het een onderdeel is van het frame.

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 08 sep 2006 00:01

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 19 December 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 17 December 2005

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 17 December 2005

Ik heb ook probleem gehad met Trek, kreeg hem niet vergoed. Ik zag gisteren bij fm een madone staan de stickers zaten niet onder de lak, je voelde echt de rand dus als je een paar keer goed poetst heb je ze in de handen.

echt de grootste onzin die je hier uitkraamt. Ik heb nu al bijna 2 jaar een trek die elke week in de sop gaat en die stickers gaan er bij normaal gebruik echt niet af. Ik heb een keer mijn fiets langs een lantaarnpaal laten schuren en ik heb er alleen een heel klein puntje van de lak af. dus zo slecht is het helemaal niet met de lak van trek frame's

Je mag je wel ff wat genuanceerder uitdrukken Trekkie!!, ben ik niet van je gewend!!! en het wil natuurlijk niet zeggen dat als jij geen last ervan heb dat een ander dat dan ook maar niet moet hebben, de een heeft nu eenmaal meer gelukt met een frame dan een ander en menings verschillen zul je altijd blijven houden.
2 auto's hetzelfde merk ik rij VW mijn buurman ook , heeft continu gedonder met z,n auto , echt een ramp dat ding, ik heb nooit wat gelukkig maar!!

Ik kraam geen onzin uit! Ik heb het zelf gehad zoals al eerder hier vermeld, er zat gewoon te weinig of beter gezegd geen blanke lak over de decals van MIJN oclv of dat bij jou Madone anders is kan ik niet over oordelen maar wil je in het vervolg zoals big rosa al zegt wat genuanceerde reageren of heb je soms aandelen bij Trek?
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie