Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

dura-ace 7801 SL

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 26 jan 2006 12:38

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Januari 2006

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 26 Januari 2006

niet omdat ik het in twijfel trek hoor, maar ik vraag mij af waaraan jij zit dat dit bora's zijn. Dat het geen shimano is, is duidelijk. OF weet jij dat ze er mee reden en is dit een voorbeeld foto-tje ? Of zie jij dat af aan deze foto dat het bora is ?

Bora's zijn hier zeer gemakkelijk te herkennen aan de typische carbon Record naaf en de hoge carbon velg. Maar het wordt ook bevestigd omdat ik weet wat er in die tijd allemaal in het T-Mobile dépôt (hier even buiten Gent) stond.
Op deze foto is het bv. ook niet zo moeilijk om te zien dat Evans op Campagnolo Neutrons rijdt:
   *** pic ***

@ Casran: Dat de 'Neutrons' Campa wielen zijn is inderdaad goed zichtbaar. Dat de wielen op de foto daarboven Bora's zijn zie ik niet. De naaf zou dan toch ook zo'n klemmetje moeten hebben waarlangs je de naaf smeert. De snelspanners zijn ook niet Campa en een Bora heeft toch een G3 spaak patroon in het achterwiel?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

casran
Forum-lid HC

casran 26 jan 2006 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 26 Januari 2006

@ Casran: Dat de 'Neutrons' Campa wielen zijn is inderdaad goed zichtbaar. Dat de wielen op de foto daarboven Bora's zijn zie ik niet. De naaf zou dan toch ook zo'n klemmetje moeten hebben waarlangs je de naaf smeert. De snelspanners zijn ook niet Campa en een Bora heeft toch een G3 spaak patroon in het achterwiel?

Bora's hebben dat niet (zie link)! Die G3 kan je zo moeilijk beoordelen hoor; zeker het voorwiel lijkt me Bora. En snelspanners... ja, Discovery rijdt ook steeds met Dura-Ace-snelspanners in Bontrager wielen hé.
http://www.campagnolo.com/pics/Bora_Ultra-Front-Hub.jpg
Eerder dat jaar reed Vino in Paris-Nice met de vernieuwde Cosmic carbone (prototype! stel je voor, Mavic heeft daar een renner van een ploeg die niet op hun wielen rijdt een prototype bezorgt, lol!). Denk niet dat het die is hoor.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC

speric 26 jan 2006 13:04

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 26 Januari 2006

niet omdat ik het in twijfel trek hoor, maar ik vraag mij af waaraan jij zit dat dit bora's zijn. Dat het geen shimano is, is duidelijk. OF weet jij dat ze er mee reden en is dit een voorbeeld foto-tje ? Of zie jij dat af aan deze foto dat het bora is ?

Bora's zijn hier zeer gemakkelijk te herkennen aan de typische carbon Record naaf en de hoge carbon velg. Maar het wordt ook bevestigd omdat ik weet wat er in die tijd allemaal in het T-Mobile dépôt (hier even buiten Gent) stond.
Op deze foto is het bv. ook niet zo moeilijk om te zien dat Evans op Campagnolo Neutrons rijdt:

naaf ja, daar keek ik in de gauwigheid overheen.. hoge velg had ik ook gezien ja, maar dat achterwiel g3 ?
ach feit is dat er genoeg te doen is met sponsorschappen en onderdelen/wielen. Waarschijnlijk ook een hoop geld.Wel leuk  !

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 26 jan 2006 13:04

Bora's hebben dat niet (zie link)! Die G3 kan je zo moeilijk beoordelen hoor; zeker het voorwiel lijkt me Bora. En snelspanners... ja, Discovery rijdt ook steeds met Dura-Ace-snelspanners in Bontrager wielen hé.

Weer wat geleerd. Dat wist ik niet, ik ken alleen de oude Bora's van dichtbij.
Over het achterwiel heb ik mijn twijfels. Zou het niet een Fulcrum kunnen zijn (Hoge Campa velg maar met traditioneel spaakpatroon) ?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

speric
Forum-lid HC

speric 26 jan 2006 13:14

Weer wat geleerd. Dat wist ik niet, ik ken alleen de oude Bora's van dichtbij.
Over het achterwiel heb ik mijn twijfels. Zou het niet een Fulcrum kunnen zijn (Hoge Campa velg maar met traditioneel spaakpatroon) ?

En dat is nou het leuke van hier toch..?

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 26 jan 2006 14:30

Denk ook dat dat achterwiel geen G3 patroon heeft, onderaan zie je namelijk 4 spaken vrij dicht bij elkaar staan. Maarja, de naven lijken wel Campa te zijn...

casran
Forum-lid HC

casran 26 jan 2006 14:43

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 26 Januari 2006

Denk ook dat dat achterwiel geen G3 patroon heeft, onderaan zie je namelijk 4 spaken vrij dicht bij elkaar staan. Maarja, de naven lijken wel Campa te zijn...

Het achterwiel kan Lightweight zijn. Die dag reed de rest van de T-Mobile ploeg (Zabel, Wesemann...) op LWs.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 26 jan 2006 14:51

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Januari 2006
Het achterwiel kan Lightweight zijn. Die dag reed de rest van de T-Mobile ploeg (Zabel, Wesemann...) op LWs.

Lijkt me ook sterk. De spaken zijn dunner en zwarter, beetje als Bora spaken...

speric
Forum-lid HC

speric 26 jan 2006 15:26

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 26 Januari 2006

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Januari 2006

mooie voor raadt de plaat ...Lijkt me ook sterk. De spaken zijn dunner en zwarter, beetje als Bora spaken...

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 26 jan 2006 15:29

Zouden het geen Corima's zijn?
Zie hier de naaf van Corima:

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 26 jan 2006 20:23

Zouden het geen Corima's zijn?
Zie hier de naaf van Corima:

ik dacht cosmic pro zonder stickers de naaf heeft wel wat weg van de mavic naven
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie