Pegoretti
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door rijden! op 06 December 2005
allemaal leuk die antwoorden, maar er staat weinig in over hoe staal nu ervaren wordt als framemateriaal anno 2005 cq 2006.... Wil er nu niemand meer een ECHTE fiets???? Alleen maar 'plastieken' ???
Vroeger was dat een "echte" fiets, nu heb je "echte" fietsen in veel meer materialen. En als je kijkt naar het profpeloton (toch altijd de referentie) is een carbon fiets de enige echte fiets.
allemaal leuk die antwoorden, maar er staat weinig in over hoe staal nu ervaren wordt als framemateriaal anno 2005 cq 2006.... Wil er nu niemand meer een ECHTE fiets???? Alleen maar 'plastieken' ???
Vroeger was dat een "echte" fiets, nu heb je "echte" fietsen in veel meer materialen. En als je kijkt naar het profpeloton (toch altijd de referentie) is een carbon fiets de enige echte fiets.
-
- Forum-lid
Ik heb een gazelle special, twee, drie jaar geleden één van de beste stalen frames op dat moment. Een heeeeerlijke fiets!
Nu ben ik natuurlijk een beetje bevooroordeeld, heb niet zo heel vaak op een alu ros gereden, en al helemaal niet op hoog kwaliteits carbon, maar ik vind dat mijn fiets heerlijk rijdt.
Zoals Peter Winnen al eens zei: Staal zingt! En dat is echt zo! Daar had hij misschien wel bij moeten zeggen: Staal laat je zingen (Beter niet over mijn zangkwaliteit praten :p)
De pegoretti fietsen zijn kortweg prachtig, ik weet niet hoe het met het gewicht zit maar dat kilootje meer zit er bij de meesten van ons (hier niet hoor) toch wel aan de voorkant aan... En als je een pegoretti koopt behang je hem mooi met wat lichtere aseccoires, een superfietsje!
Nu ben ik natuurlijk een beetje bevooroordeeld, heb niet zo heel vaak op een alu ros gereden, en al helemaal niet op hoog kwaliteits carbon, maar ik vind dat mijn fiets heerlijk rijdt.
Zoals Peter Winnen al eens zei: Staal zingt! En dat is echt zo! Daar had hij misschien wel bij moeten zeggen: Staal laat je zingen (Beter niet over mijn zangkwaliteit praten :p)
De pegoretti fietsen zijn kortweg prachtig, ik weet niet hoe het met het gewicht zit maar dat kilootje meer zit er bij de meesten van ons (hier niet hoor) toch wel aan de voorkant aan... En als je een pegoretti koopt behang je hem mooi met wat lichtere aseccoires, een superfietsje!
be Special, ride a Special
Een neef van mij heeft een van Herwerden fiets, opgebouwd met een stalen Duell frame (volgens mij raakte hij hiervoor geinspireerd door mijn ferrari-rood stalen Ponsteen fiets). Hij koos ervoor omdat hij van comfortabel rijgedrag houdt, hij de looks van staal (klassieke verbindingsstukken, glanzende lak die duidelijk mooier is dan die op andere framematerialen), en gewoon het exclusieve van het materiaal. Zo'n fiets is natuurlijk veeeeel exclusiever dan een Colnago, een Scott of een DeRosa, waar je er vrij veel van ziet rondrijden. Het ding is trouwens opgebouwd met Chorus geloof ik... Hij had trouwens net zo goed een Pegoretti kunnen kopen, hij kende dit merk uit de FIETS (net als ik) en vond ze ook prachtig. Voor
Grappig natuurlijk dat we hier leuke reacties geven... Als iemand van Goossens bijvoorbeeld zou vragen hoe mensen hun Gossini's vinden, dan zou er heel anders gereageerd worden . Zegt natuurlijk alles over Pegoretti.
Grappig natuurlijk dat we hier leuke reacties geven... Als iemand van Goossens bijvoorbeeld zou vragen hoe mensen hun Gossini's vinden, dan zou er heel anders gereageerd worden . Zegt natuurlijk alles over Pegoretti.
Mijn vorige fiets was een stalen Pinarello Montello, ergens uit begin jaren negentig. Ik geloof dat hij gebouwd was met columbus slx buizen. Nog behoorlijk licht voor een stalen bak. Hij reed ook erg lekker, zeer comfortabel. Maar misschien was dat omdat zelfs bij een stalen fiets de stijfheid er na een jaartje of 12 ook wel uit is. Mijn nieuwe Intersens is iig een stuk stijver, maar als ik de fiets ooit nog een keer tegenkom dan koop ik hem terug en bouw hem fatsoenlijk op. Echte liefde roest niet.. Zucht..
-
- Forum-lid
mijn eerste koersfiets van een stalen Carillo afgemonteerd met een 6-speed shimano 600. Hij reed lekker comfortabel, maar hij is wel redelijk zwaar.
Excuse me while I kiss the sky
@Colnagofreak:
>Yep, heb er 6 jaar op rond gereden, ook die van van de voor de B-stay periode. >Veel plezier van gehad, maar ik neem er in januari afscheid van. Kreeg er een erg >goede inruilprijs voor, en heb geen behoefte aan 2 fietsen!
Wat is dat nou??? Ik heb niet genoeg aan 2 fietsen!
>Krijg er een mooie Colnago C50 voor terug!
Krijg je nooit spijt van. PERFECTE fiets!
Gr, Diogenes
>Yep, heb er 6 jaar op rond gereden, ook die van van de voor de B-stay periode. >Veel plezier van gehad, maar ik neem er in januari afscheid van. Kreeg er een erg >goede inruilprijs voor, en heb geen behoefte aan 2 fietsen!
Wat is dat nou??? Ik heb niet genoeg aan 2 fietsen!
>Krijg er een mooie Colnago C50 voor terug!
Krijg je nooit spijt van. PERFECTE fiets!
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
http://www.bikerumor.com/2010/03/08/nah ... -the-show/
Gaaf om weer eens wat nieuw werk te zien.
Ik hoop ooit nog eens een Pegoretti te kunnen bemachtigen.
2e hands want nieuw is voor mij (of eigenlijk door mij) niet te betalen.
Gaaf om weer eens wat nieuw werk te zien.
Ik hoop ooit nog eens een Pegoretti te kunnen bemachtigen.
2e hands want nieuw is voor mij (of eigenlijk door mij) niet te betalen.
Niets is wat het lijkt..
Ik weet niet alle prijzen van alle modellen uit mijn hoofd maar in 2008 heb ik 2375,- betaald voor een Pegoretti Marcello frame met extra kleuren schema.
Let wel: da's inclusief Chris King balhoofd en met een Reynolds Ouzo Pro voorvork.
En hij wordt op maat gemaakt.
Dat moet zijn: eind 2008 besteld en in 2009 geleverd (5 maanden wachten destijds).
Let wel: da's inclusief Chris King balhoofd en met een Reynolds Ouzo Pro voorvork.
En hij wordt op maat gemaakt.
Dat moet zijn: eind 2008 besteld en in 2009 geleverd (5 maanden wachten destijds).