Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

alles warm, behalve mijn voeten!

.marcel.
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 aug 2005 23:01

.marcel. 29 nov 2005 15:36

alluminium folie om je sokken heen
 
hit the road jack

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 29 nov 2005 16:27

Kijk eens hier, misschien wat voor jou?http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=2

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 29 nov 2005 20:38

bij mij werken die zakjes niet tegen de kou.. wel tegen de regen uiteraard..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

eddie.
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2005 19:14

eddie. 01 dec 2005 18:19

alluminium folie om je schoenen en dan overschoenen er over trekken.
 
NO LIMITS

norbertb
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 feb 2005 19:18

norbertb 02 dec 2005 05:52

Morgan Blue,bekend van sponsoring in het velrijden, heeft een product ontwikkeld speciaal om koude tenen te verhelpen.Deze teenverwarmer kleef je als een strip bovenop je kousen en zou door een chemische reactie(na 2 minuten contact met buitenlucht) dan je voeten-tenen- warm houden en dit 5 uuur lang!Prijs:3.40eur per paar.
Ik heb het zelf nog niet geprobeert maar ben het wel zinnens.Meer info:
www.morganblue.net of 0497/64.24.03
'warme'groeten.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 dec 2005 10:54

Quoten: Origineel geplaatst door norbertb op 02 December 2005


Morgan Blue,bekend van sponsoring in het velrijden, heeft een product ontwikkeld speciaal om koude tenen te verhelpen.Deze teenverwarmer kleef je als een strip bovenop je kousen en zou door een chemische reactie(na 2 minuten contact met buitenlucht) dan je voeten-tenen- warm houden en dit 5 uuur lang!Prijs:3.40eur per paar.
Ik heb het zelf nog niet geprobeert maar ben het wel zinnens.Meer info:
www.morganblue.net of 0497/64.24.03
'warme'groeten.


ik heb het besteld en ik heb doorgaans snel last van koude voeten, dus al het voor mij wekrt, dan ...
 
ik hou jullie op de hoogte...

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 02 dec 2005 13:42

Boterhamzakjes:Jaren geleden reed ik de toertocht Zwijndrecht( NL)-Zwijndrecht (Be) Ik dacht een lumineus idee te hebben en deed boterhammenzakjes om mijn voeten omdat het zo regende. Jammer genoeg waren er geen zakjes maat 46 en onderweg liepen die zakjes ongemerkt vol met regenwater. In Zwijndrecht (Be), na 120 km ,  trok ik mijn schoenen en sokken uit om te zien hoe die zakjes zich hadden gehouden. Nou, die waren in tact maar stonden vol water waarin mijn tenen zaten als witte zilveruitjes in een pot. Helemaal wit,koud en gerimpeld van het regenwater!  Dus mocht je een idee hebben om plastic zakjes om je voeten te doen tegen regen zorg er dan voor dat die lang genoeg zijn en goed afsluiten aan de bovenkant met elastiek o.i.d. zodat daar geen water in kan sijpelen.Voor mij? Never again !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 02 dec 2005 14:51

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 02 December 2005


Boterhamzakjes:Jaren geleden reed ik de toertocht Zwijndrecht( NL)-Zwijndrecht (Be) Ik dacht een lumineus idee te hebben en deed boterhammenzakjes om mijn voeten omdat het zo regende. Jammer genoeg waren er geen zakjes maat 46 en onderweg liepen die zakjes ongemerkt vol met regenwater. In Zwijndrecht (Be), na 120 km ,  trok ik mijn schoenen en sokken uit om te zien hoe die zakjes zich hadden gehouden. Nou, die waren in tact maar stonden vol water waarin mijn tenen zaten als witte zilveruitjes in een pot. Helemaal wit,koud en gerimpeld van het regenwater!  Dus mocht je een idee hebben om plastic zakjes om je voeten te doen tegen regen zorg er dan voor dat die lang genoeg zijn en goed afsluiten aan de bovenkant met elastiek o.i.d. zodat daar geen water in kan sijpelen.Voor mij? Never again !


Ja , maar als je dit in combinatie doet met overschoenen kan het geen probleem op leveren neem ik aan. Ik heb er althans nog nooit last van gehad.
Maar wel leuk verhaal...........
PS: die gerimpelde tenen, weet je zeker dat het door de regen kwam
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 04 jan 2006 12:29

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 02 December 2005


ik heb het besteld en ik heb doorgaans snel last van koude voeten, dus al het voor mij wekrt, dan ...
 
ik hou jullie op de hoogte...

SpEric, heb je die teenwarmers al binnen en eens uitgeprobeerd? Ik ben nl. erg benieuwd naar je ervaring ermee. Als het goed werkt wil ik voor die 3,40 per paar ook wel aantal van die dingen bestellen. Dan kan ik in de winter tenminste ook eens wat langere (100+) ritten maken. Nu verlies ik na een uur alle contact met alles onder m'n enkels...

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 04 jan 2006 13:08

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 04 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 02 December 2005


ik heb het besteld en ik heb doorgaans snel last van koude voeten, dus al het voor mij wekrt, dan ...
 
ik hou jullie op de hoogte...

SpEric, heb je die teenwarmers al binnen en eens uitgeprobeerd? Ik ben nl. erg benieuwd naar je ervaring ermee. Als het goed werkt wil ik voor die 3,40 per paar ook wel aantal van die dingen bestellen. Dan kan ik in de winter tenminste ook eens wat langere (100+) ritten maken. Nu verlies ik na een uur alle contact met alles onder m'n enkels...


ik heb nooit een mail terug gekregen en het was even onsnapt aan mijn aadacht, maar ik ga er nog eens achteraan ...
 
wordtd vervolgdtd 

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 04 jan 2006 13:28

ok, wacht ik het nog ff af.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 04 jan 2006 14:12

Ja , maar als je dit in combinatie doet met overschoenen kan het geen probleem op leveren neem ik aan. Ik heb er althans nog nooit last van gehad.
Maar wel leuk verhaal...........
PS: die gerimpelde tenen, weet je zeker dat het door de regen kwam
=====================================================@ Coulthardt:Haha! Toen was ik nog jong, een 50-tiger! Nee geen tiger (tijger) Maar het was wel een vreemd gezicht die witte tenen in een boterhammenzakje. Ik had ze n.l. direct over mijn blote  voeten gedaan en daarover de sokken. Afijn, dat doe ik dus nooit meer. Ik las over die sealskin sokken. Ik zal eens een paar kopen. Ik ga nu niet meer fietsen omdat mijn tenen eraf vallen na 30 minuutjes met 2 paar sokken!
Verder alles nog OK met koersen? Wanneer lees ik je naam in de TdF ?????
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie