Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

welke schoenen rijden jullie?

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 05 feb 2008 16:01

[img=http://cycle.shimano-eu.com/publish/con ... timage.gif]

Deze schoenen gebruik ik nu ongeveer 6 maanden. Maatje 48 zit voor mij als gegoten. Alleen als het wat kouder is: het gaatje voorin dicht plakken. Als het nog wat kouder is: overschoenen.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

recordhero
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:52

recordhero 06 feb 2008 12:57

heb mij vanneweek een nieuw paar schoenen (boten eigenlijk maat 48) gehaald.
De Sidi Ergo 2 white / simoni editie met een setje nieuwe pedalen de speedplay zero's
als ik u zie ben ik u voorbij

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 06 feb 2008 13:28

recordhero schreef:heb mij vanneweek een nieuw paar schoenen (boten eigenlijk maat 48) gehaald.
De Sidi Ergo 2 white / simoni editie met een setje nieuwe pedalen de speedplay zero's


Heb je wel een vaarbewijs?
No pain no gain, no guts no glory!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 feb 2008 19:32

Bakker schreef:@ colnagofreak, zijn die schoenen bij hopmans ook te verkrijgen in halve maten ?


Geen idee, ik heb altijd maat 43.
Koop altijd een maat groter dan mijn normale schoenmaat en ze zitten altijd perfect! Je kan natuurlijk even bellen, zou ik sowieso doen, de aanbieding was zolang de voorraad strekt! Bij afrekenen werd mijn paar van een lijst geschrapt, dus er is een beperkt aantal.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

recordhero
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:52

recordhero 06 feb 2008 20:51

@ dieseltje
euh die had ik nog nooit gehoord :)
als ik u zie ben ik u voorbij

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 06 feb 2008 20:55

colnagofreak schreef:
Bakker schreef:@ colnagofreak, zijn die schoenen bij hopmans ook te verkrijgen in halve maten ?


Geen idee, ik heb altijd maat 43.
Koop altijd een maat groter dan mijn normale schoenmaat en ze zitten altijd perfect! Je kan natuurlijk even bellen, zou ik sowieso doen, de aanbieding was zolang de voorraad strekt! Bij afrekenen werd mijn paar van een lijst geschrapt, dus er is een beperkt aantal.


Hopmans heeft Sidi schoenen niet in halve maten.
Dat van die lijst schrappen is het voorraadbeheerssysteem dat hun erop nahouden. Beetje primitief, maar het werkt wel.
Mijn Northwave aerlite kruiste hij ook aan op een lijstje.

jcm
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:25

jcm 06 feb 2008 22:48

Afbeelding

Shimano SH-R131B

De schoenen zitten perfect en de kleuren passen goed bij mijn fiets!

marcelvdm
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2006 18:21

marcelvdm 07 feb 2008 17:13

Ik draag de Adidas adiStar Race SL schoenen. Heb ik nu ongeveer een maand en zitten als gegoten.

Gebruikersavatar
newd
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 nov 2007 10:33

Gebruikersavatar newd 08 feb 2008 13:08

Mijn +/- 10jaar oude sidi genius in oorsponkelijk goud/geel/groenige uitvoering zijn hard aan vervanging toe. Het enige probleem is dat ik geen idee meer heb welke maat ze precies zijn (cijfertjes zijn er uit gesleten, moet tussen de 41 en 42,5 zijn denk ik) terwijl ze wel prima zitten. Kan ik misschien ergens de schoenlengte in cm's voor elke schoenmaat vinden? Wel zo makkelijk ivm online bestellen van nieuwe ;)

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 08 feb 2008 13:20

Ik heb niet echt een tabelletje o.i.d. kunnen vinden, maar houdt maar 'één maat groter' principe aan. Bij mij gaat dit wel uit vanaf mijn andere fietschoenen. Dus:

normale schoenmaat: 43
Shimano schoenmaat: 44
Sidi schoenmaat: 45

Wellicht licht het bij mij iets anders daar ik vrij brede voeten heb en Sidi wat smallere schoenen maakt. Mijn tenen zitten echter wel perfect in de schoen.

Het beste is gewoon ergens passen. Dan moet je voor jezelf maar bepalen of je het over je hart kunt verkrijgen de schoenen elders te bestellen. Ik kon het niet....
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Plaats reactie