Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Polar CS 100

ruben88
Forum-lid

ruben88 25 nov 2005 14:47

Ik heb een tijdje geleden een Polar CS100 hartslagmeter, kilometerteller en cadanssensor in één gekocht.
De hartslagmeter deed het echter pas na een week, de cadanssensor werkt niet als ik het volgens het boekje monteer en de kilometerteller doet het alleen als ik het computertyje onder de stuurpen houd.
Heeft iemand hier ook last van of nog beter: weet iemand hoe ik de kilometerteller en cadanssensor kan laten werken?
Alvast bedankt allemaal!.

Eerder al reageerde ik via een ander forum-onderwerp en zei ik het volgende:Quoten: Origineel geplaatst door Ruben88 op 22 November 2005

Ik heb de CS100 inclusief borstandband én cadanssensor (of trapfrequentiesensor, hoe je t noemen wilt..) iets van 2 weken geleden gekocht via internet en nu 1,5 week in huis.. Alles bij elkaar voor €123,-. (hierbij kreeg ik ook een boek geleverd over de trainingen met zo'n apparaat)
Helaas heb ik tot vanmorgen mijn hartslag nog niet op het scherm zien verschijnen. Ook de kilometer-teller werkt niet zoals het hoort. Het hele zootje heb ik inmiddels al 3 keer gereset en de laatste ker bracht dit succes. Ik durf mijn meter bijna niet meer af te doen[], mijn hartslag wordt nu dus eindelijk gemeten. De hartslagfunctie lijkt nu dus goed te werken, maar dat heeft ook wel even geduurd en de vraag is nog maar of eht zo blijft..(kun je nagaan hoeveel vertrouwen zo'n ding geeft in 2 weken...)
De kilometerteller-functie (om t zo maar eens ff te noemen) werkt nog altijd niet, helaas..  Hij doet het af en toe(zie hieronder);Een belangrijk punt bij deze functie: De teller is enorm afstandsgevoelig. Daarmee bedoel ik dat de teller niet op mijn stuur gemonteerd kan worden omdat deze afstand te ver zou zijn terwijl de waarnemende onderdelen van deze functie zo hoog mogelijk op mijn voorvork zijn gemonteerd. Als iemand een oplossing heeft, graag! Ik kan de teller dus alleen laten werken als het computertje van mijn houder af is en ik deze naast cq. net onder mijn stuurpen houd.
Verder is het mij niet duidelijk welk onderdeel hoe bevestigd moet worden en wat waar bij hoort en staat niet alles volledig in de handleiding vermeld. Enkele kleine dingen mis ik(zoals hoe het 'file' gewist/overschreven kan worden...)
Helaas is mijn eerste indruk van deze Polar CS100 dus niet al te best. Als iemand weet wat ik fout doe, ik hoor het graag!
Oja, voor de duidelijkheid; de CS100b is zonder borstband en de CS100 met. De cadanssensor is zoals gezegd optioneel(zie functieoverizcht hieronder)--- --- --- --- --- ---Functieoverzicht: [:: http://www.polar-nederland.nl/segments/ ... tures.html ::]
Plaatje:

mcf1
Forum-lid

mcf1 26 nov 2005 10:14

ik heb hem ook en had de eerste dagen ook problemen met de hartslagfunctie, maar je moet gewoon leren hoe je zo'n borstband goed moet omdoen(nat maken enzo) daarna deed hij het perfect... met de kmteller functie moet je zorgen dat de speed-sensor heel dichtbij het magneetje komt...(en dan bedoel ik ook HEEL dichtbij)     
Geeft hij wel de actuele snelheid aan of dat ook al niet?

Plaats reactie