Crossen op lightweights
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Tja hij moet die fiets rijden vanwege sponsorverplichtingen, die wielen kan hij er zelf bijkopen.
Wordt wel meer gecrossed op LWs trouwens, lijkt me prima gaan, zijn een van de stevigste carbonwielen op de markt. Op weightweenies.starbike.com is er ook een draadje over.
Wordt wel meer gecrossed op LWs trouwens, lijkt me prima gaan, zijn een van de stevigste carbonwielen op de markt. Op weightweenies.starbike.com is er ook een draadje over.
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 25 November 2005
Tja hij moet die fiets rijden vanwege sponsorverplichtingen, die wielen kan hij er zelf bijkopen.Wordt wel meer gecrossed op LWs trouwens, lijkt me prima gaan, zijn een van de stevigste carbonwielen op de markt. Op weightweenies.starbike.com is er ook een draadje over.
geeft dat geen problemen met remmen (als er zoveel rotzooi op zit) dat het carbon erdoor gaat beschadigen?
Tja hij moet die fiets rijden vanwege sponsorverplichtingen, die wielen kan hij er zelf bijkopen.Wordt wel meer gecrossed op LWs trouwens, lijkt me prima gaan, zijn een van de stevigste carbonwielen op de markt. Op weightweenies.starbike.com is er ook een draadje over.
geeft dat geen problemen met remmen (als er zoveel rotzooi op zit) dat het carbon erdoor gaat beschadigen?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 25 November 2005
geeft dat geen problemen met remmen (als er zoveel rotzooi op zit) dat het carbon erdoor gaat beschadigen?
Dat schoot mij ook meteen te binnen. Een steentje in je remblokje en je bent zwaar de pineut.
geeft dat geen problemen met remmen (als er zoveel rotzooi op zit) dat het carbon erdoor gaat beschadigen?
Dat schoot mij ook meteen te binnen. Een steentje in je remblokje en je bent zwaar de pineut.
Quote: Origineel geplaatst door mensma op 25 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 25 November 2005geeft dat geen problemen met remmen (als er zoveel rotzooi op zit) dat het carbon erdoor gaat beschadigen?Dat schoot mij ook meteen te binnen. Een steentje in je remblokje en je bent zwaar de pineut.
Da fabrikant is ook niet gek. er zijn zat mensen die dat dan ook moeten kopen. Lekker profje spelen.
Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 25 November 2005geeft dat geen problemen met remmen (als er zoveel rotzooi op zit) dat het carbon erdoor gaat beschadigen?Dat schoot mij ook meteen te binnen. Een steentje in je remblokje en je bent zwaar de pineut.
Da fabrikant is ook niet gek. er zijn zat mensen die dat dan ook moeten kopen. Lekker profje spelen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 25 November 2005
Er staat niet voor niets 'stevens' ook op de wielen. Wordt ie niet gewoon gesponsord met fiets en wielen? (en dan ben je natuurlijk gek om te zeggen: Nee dankje, stel je voor dat ze kapot gaan)
Ik denk dat je gelijk hebt. Slim ook, op die hoge carbon velgen kun je de merknaam een paar keer flink groot plaatsen!
Er staat niet voor niets 'stevens' ook op de wielen. Wordt ie niet gewoon gesponsord met fiets en wielen? (en dan ben je natuurlijk gek om te zeggen: Nee dankje, stel je voor dat ze kapot gaan)
Ik denk dat je gelijk hebt. Slim ook, op die hoge carbon velgen kun je de merknaam een paar keer flink groot plaatsen!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
't zou kunnen dat het team de wielen heeft gekocht of stevens. Maar het zou ook best kunnen dat ie die stickers erop moet plakken omdat ze ook op de wielen zitten die stevens levert. Net zoals dat op de weg zoveel profs met Cosmic Carbon stickers op hun lw's rijden.
Niets mis mee. Malte Urban won vorige week in Frankfurt de veldrit op Lightweights.
Het is eigenlijk zo dat wielen in het veld juist mínder afzien dan op de weg! Het klonk voor mij ook eerst raar toen ik het hoorde, maar heb het nu al aan meerdere crossers gevraagd en ze bevestigen dit. Ergens logisch: als je met 8 bar op je tubes aan 50 per uur over de weg rijdt, knal je wel vaak eens door een putje (niet te vermijden als je kort in het wiel rijdt) of scheur je over slechtere wegen. In een veldrit liggen er bredere ballontubes met zachtere druk op, allemaal berekend om schokken op te vangen en toch niet volledig door te duwen tot op de velg; de snelheden zijn ook lager.
Wat wél een groter probleem is, is het remvlak. Ten eerste bestaan er voor crossers geen specifieke remblokjes voor carbonvelgen (al kunnen de meeste carbonvelgen er wel tegen, maar het is niet optimaal); er zijn hiervoor oplossingen op komst. Ten tweede, erger, is dat er soms modder of zand (soms vermengd met minuscule stukjes steengruis) tussen het remblokje en de velg komt: dit schuurt op de remrand (absolute nightmare is natuurlijk een steentje dat in de groef van je remblok blijft steken). Het remoppervlak kàn dus sneller uitslijten.
In verband met de wielen van bovenstaande crosser. Ik heb een Zwitserse vriend die traint met Christian Heule, van het Stevens team. nder meer Heule en Urban hebben Lightweights waarmee ze soms crossen, maar ze hebben deze zélf moeten bekostigen. Heule is zowat de weight weenie onder de crossers; hij betaalt dan ook zelf voor z'n fietstuning.
Het is eigenlijk zo dat wielen in het veld juist mínder afzien dan op de weg! Het klonk voor mij ook eerst raar toen ik het hoorde, maar heb het nu al aan meerdere crossers gevraagd en ze bevestigen dit. Ergens logisch: als je met 8 bar op je tubes aan 50 per uur over de weg rijdt, knal je wel vaak eens door een putje (niet te vermijden als je kort in het wiel rijdt) of scheur je over slechtere wegen. In een veldrit liggen er bredere ballontubes met zachtere druk op, allemaal berekend om schokken op te vangen en toch niet volledig door te duwen tot op de velg; de snelheden zijn ook lager.
Wat wél een groter probleem is, is het remvlak. Ten eerste bestaan er voor crossers geen specifieke remblokjes voor carbonvelgen (al kunnen de meeste carbonvelgen er wel tegen, maar het is niet optimaal); er zijn hiervoor oplossingen op komst. Ten tweede, erger, is dat er soms modder of zand (soms vermengd met minuscule stukjes steengruis) tussen het remblokje en de velg komt: dit schuurt op de remrand (absolute nightmare is natuurlijk een steentje dat in de groef van je remblok blijft steken). Het remoppervlak kàn dus sneller uitslijten.
In verband met de wielen van bovenstaande crosser. Ik heb een Zwitserse vriend die traint met Christian Heule, van het Stevens team. nder meer Heule en Urban hebben Lightweights waarmee ze soms crossen, maar ze hebben deze zélf moeten bekostigen. Heule is zowat de weight weenie onder de crossers; hij betaalt dan ook zelf voor z'n fietstuning.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -