Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Fiets upgraden

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 04 jan 2006 19:32

Quoten: Origineel geplaatst door Herera op 03 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 03 Januari 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Peetjediep op 03 Januari 2006


Ik heb inmiddels een LX-groep bij de Mantel in Arnhem gekocht, voor 273 eurootjes, duurder dan Salden (249) maar goedkoper dan Mammoet (299). Komt daarbij dat ik in Nijmegen woon en geen auto heb.......
Peter


Goh joh je woont zo kort bij Kleve daar zit op de Hofmann allee een ATB winkel dat had je nogal wat euries gescheeld
En in Goch(ook vlakbij) zit op het industrie gebied West   www.loerper.de


Ben even online wezen winkelen, maar die prijzen vallen me nog zwaar tegen daar in Goch! Bovendien ben ik daar geen compete Lx groep tegengekomen, of ben ik blind?  De Bulls ATB Pro 8.50 kost daar 1199,- bij Mantel 799,- welliswaar model 2005, maar voor 750,- mag die ook mee! Overigens vanmiddag een CUBE LTD COMP 2006 gekocht bij Mantel, 30 min. kletsen en 12,5 korting incl. spd pendaaltjes!!
 

Nou ik moet je bekennen dat ik de winkel zelf nog niet bezocht heb maar zag de advertentie in de Gennepse courant staan en dacht misschien is dit wat.........Dus ik volg jou advies  daar dus niet te gaan shoppen...
cornelli racing cycles Uden

hiddo
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2006 18:22

hiddo 04 jan 2006 22:46

top of down pull heeft niets te maken met de plaatsing van de derailleur, mar met de loop van de kabels. Indien de kabel over de bovenbuis loopt, en dus van bovenaf naar de derailleur komt, heb je een top-pull nodig. Indien de kabel van onder het bracket komt (wat volgens mij niet vaak meer voorkomt bij ATB's) heb je een down-pull nodig.
Qua werking maakt het niet uit,

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 04 jan 2006 23:04

Quoten: Origineel geplaatst door Hiddo op 04 Januari 2006


top of down pull heeft niets te maken met de plaatsing van de derailleur, mar met de loop van de kabels. Indien de kabel over de bovenbuis loopt, en dus van bovenaf naar de derailleur komt, heb je een top-pull nodig. Indien de kabel van onder het bracket komt (wat volgens mij niet vaak meer voorkomt bij ATB's) heb je een down-pull nodig.
Qua werking maakt het niet uit,

tegenwoordig zijn de meeste kwaliteitsderailleurs voor beide !

Plaats reactie